Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »namespace myns { struct myclass { int a() const { return 5; } int b() const { return 6; } int mysum() const { return a() + b(); } }; // Enable ADL mysum call for myclass int mysum(const myclass& m) { return m.mysum(); } } // -- 3rdparty knihovna -- namespace thirdparty { struct thirdpartyclass { int abc() const { return 5; } int def() const { return 6; } }; } // -- vlastni kod, implementovat mysum pro thirdpartyclass, musi byt ve stejnem namespace jako thirdpartyclass, aby fungovalo ADL namespace thirdparty { int mysum(const thirdpartyclass& t) { return t.abc() + t.def(); } } // -- pouziti v template: namespace totalydifferentnamespace { template<class... T> int getSumOfSums(const T&... t) { return (mysum(t) + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana } } int main() { myns::myclass mc; thirdparty::thirdpartyclass t; return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22 }
namespace myns { struct myclass { int a() const { return 5; } int b() const { return 6; } int mysum() const { return a() + b(); } }; } // -- 3rdparty knihovna -- namespace thirdparty { struct thirdpartyclass { int abc() const { return 5; } int def() const { return 6; } }; } // -- namespace totalydifferentnamespace { template<class... T> int getSumOfSums(const T&... t) { return (t.mysum() + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana } } template<typename T> struct mysuminterface // not specialized { int mysum() const { return 0; } }; // specialzed for myns::myclass template<> struct mysuminterface<myns::myclass> : myns::myclass { using myns::myclass::mysum; }; // specialzed for thirdparty::thirdpartyclass template<> struct mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> : thirdparty::thirdpartyclass { int mysum() const { return abc() + def(); } }; int main() { mysuminterface<myns::myclass> mc; mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> t; return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22 }
proč jakoby nestačí podědit nějakej trait a musí se 'hackovat' hotová instance?? :O :O
Tiskni
Sdílej: