Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
namespace myns
{
struct myclass
{
  int a() const { return 5; }
  int b() const { return 6; }
  int mysum() const { return a() + b(); }
};
// Enable ADL mysum call for myclass
int mysum(const myclass& m)
{
  return m.mysum();
}
}
// -- 3rdparty knihovna --
namespace thirdparty
{
struct thirdpartyclass
{
  int abc() const { return 5; }
  int def() const { return 6; }
};
}
// -- vlastni kod, implementovat mysum pro thirdpartyclass, musi byt ve stejnem namespace jako thirdpartyclass, aby fungovalo ADL
namespace thirdparty
{
int mysum(const thirdpartyclass& t)
{
  return t.abc() + t.def();
}
}
// -- pouziti v template:
namespace totalydifferentnamespace
{
template<class... T>
int getSumOfSums(const T&... t)
{
  return (mysum(t) + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana
}
}
int main()
{
  myns::myclass mc;
  thirdparty::thirdpartyclass t;
  return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22
}
            
namespace myns
{
struct myclass
{
  int a() const { return 5; }
  int b() const { return 6; }
  int mysum() const { return a() + b(); }
};
}
// -- 3rdparty knihovna --
namespace thirdparty
{
struct thirdpartyclass
{
  int abc() const { return 5; }
  int def() const { return 6; }
};
}
// -- 
namespace totalydifferentnamespace
{
template<class... T>
int getSumOfSums(const T&... t)
{
  return (t.mysum() + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana
}
}
template<typename T>
struct mysuminterface // not specialized
{
    int mysum() const { return 0; }
};
// specialzed for myns::myclass
template<>
struct mysuminterface<myns::myclass> : myns::myclass
{
    using myns::myclass::mysum;
};
// specialzed for thirdparty::thirdpartyclass
template<>
struct mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> : thirdparty::thirdpartyclass
{
    int mysum() const { return abc() + def(); }
};
int main()
{
    mysuminterface<myns::myclass> mc;
    mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> t;
    return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22
}
             1.7.2021 23:59
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        1.7.2021 23:59
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        proč jakoby nestačí podědit nějakej trait a musí se 'hackovat' hotová instance?? :O :O
 4.7.2021 18:51
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        4.7.2021 18:51
hermes             | skóre: 6
             | blog: Elektro
             | BA
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                