Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
poll(2) s timeoutem a pipe(2). (Vytvořím rouru, pollem v jednom procesu/vlákně čekám na příchozí data a ve druhém vlákně nebo třeba handleru signálu pro ukončení pošlu data.) Takové řešení se hodí, pokud už rourou (nebo soketem apod.) posíláme nějaký příkaz pro ukončení.
Zkusím to nějak blíž nastudovat. Ta varianta s timery by mohla být schůdná.
ne, že bych s tím souhlasil, pthread bude rozhodně efektivnější, na druhé straně chyba v pouštěné funkci shodí celý proces, zatímco v případě fork() jenom ten child.Efektivnejsi? Mozna ano, ale uvedom si, ze novy proces se udela jen na zacatku. Pak se stejne ceka. A v jakych poctech se vlastne pohybujeme? Myslim, ze v takovych, kde vytvoreni child procesu opravdu nebude problem s rezii.
Efektivnejsi? Mozna ano, ale uvedom si, ze novy proces se udela jen na zacatku. Pak se stejne ceka. A v jakych poctech se vlastne pohybujeme?Efektivnější neznamená jen vytvoření procesu, ale celou dobu údržbu těch procesů (vlastní tabulka virtuální paměti - i když z velké části samotná paměť asi sdílená, taky, kdo ty child procesy bude sestřelovat). Pokud se pohybujeme v rámci desítek funkcí - pak je fork ok, stovky, možná nízké tisíce - threads jsou ok, u víc by to chtělo ten threadpool. Počítám, že tady půjde o jednotky až desítky, proto jsem psal, zda to stojí za ty komplikace (respektive komplikace je to, že pro čisté C takové knihovny moc nejsou, jinak by to bylo naopak jednodušší).
Efektivnější neznamená jen vytvoření procesu, ale celou dobu údržbu těch procesů (vlastní tabulka virtuální paměti - i když z velké části samotná paměť asi sdílená, taky, kdo ty child procesy bude sestřelovat).Proc bude vetsinu dobu sveho zivota pouze spinkat, nebal bych se tedy teto rezie.
Pokud se pohybujeme v rámci desítek funkcí - pak je fork ok, stovky, možná nízké tisíce - threads jsou ok, u víc by to chtělo ten threadpool.Jiste, ThreadPool a napsat to treba v jave by bylo nejlepsi, ale to tazatel nechtel. Pro jeho ucel naprosto postacuje model s forkem a signal. A garantuji vam, ze pro tento ucel nejsou i radove stovky na prumernem zeleze problem.
Počítám, že tady půjde o jednotky až desítky, proto jsem psal, zda to stojí za ty komplikace (respektive komplikace je to, že pro čisté C takové knihovny moc nejsou, jinak by to bylo naopak jednodušší).+1 Take mi prijde, ze pro zacatecnika jsou veci okolo forku a signalu daleko pochopitelnejsi nez prace s pthreads, ktere v C maji vylozene hnusne api.
Mmain(): sending cancellation request Joining thread 0 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 1 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 2 main(): thread was canceled main(): sending cancellation request Joining thread 3 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 4 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 5 _https://pastebin.com/BmECNELD K čemu je tam nutný prosím ten fakeMutex? PS: Zkusil jsem i ně které zde zzmíněné další varianty, ale přišlo mi to až zbytečně složité.
pthread_cond_broadcast(&fakeCond); a pak pro jistotu ještě počkat na dokončení vláken přes join().
Tiskni
Sdílej: