Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »poll(2)
s timeoutem a pipe(2)
. (Vytvořím rouru, pollem v jednom procesu/vlákně čekám na příchozí data a ve druhém vlákně nebo třeba handleru signálu pro ukončení pošlu data.) Takové řešení se hodí, pokud už rourou (nebo soketem apod.) posíláme nějaký příkaz pro ukončení.
ne, že bych s tím souhlasil, pthread bude rozhodně efektivnější, na druhé straně chyba v pouštěné funkci shodí celý proces, zatímco v případě fork() jenom ten child.Efektivnejsi? Mozna ano, ale uvedom si, ze novy proces se udela jen na zacatku. Pak se stejne ceka. A v jakych poctech se vlastne pohybujeme? Myslim, ze v takovych, kde vytvoreni child procesu opravdu nebude problem s rezii.
Efektivnejsi? Mozna ano, ale uvedom si, ze novy proces se udela jen na zacatku. Pak se stejne ceka. A v jakych poctech se vlastne pohybujeme?Efektivnější neznamená jen vytvoření procesu, ale celou dobu údržbu těch procesů (vlastní tabulka virtuální paměti - i když z velké části samotná paměť asi sdílená, taky, kdo ty child procesy bude sestřelovat). Pokud se pohybujeme v rámci desítek funkcí - pak je fork ok, stovky, možná nízké tisíce - threads jsou ok, u víc by to chtělo ten threadpool. Počítám, že tady půjde o jednotky až desítky, proto jsem psal, zda to stojí za ty komplikace (respektive komplikace je to, že pro čisté C takové knihovny moc nejsou, jinak by to bylo naopak jednodušší).
Efektivnější neznamená jen vytvoření procesu, ale celou dobu údržbu těch procesů (vlastní tabulka virtuální paměti - i když z velké části samotná paměť asi sdílená, taky, kdo ty child procesy bude sestřelovat).Proc bude vetsinu dobu sveho zivota pouze spinkat, nebal bych se tedy teto rezie.
Pokud se pohybujeme v rámci desítek funkcí - pak je fork ok, stovky, možná nízké tisíce - threads jsou ok, u víc by to chtělo ten threadpool.Jiste, ThreadPool a napsat to treba v jave by bylo nejlepsi, ale to tazatel nechtel. Pro jeho ucel naprosto postacuje model s forkem a signal. A garantuji vam, ze pro tento ucel nejsou i radove stovky na prumernem zeleze problem.
Počítám, že tady půjde o jednotky až desítky, proto jsem psal, zda to stojí za ty komplikace (respektive komplikace je to, že pro čisté C takové knihovny moc nejsou, jinak by to bylo naopak jednodušší).+1 Take mi prijde, ze pro zacatecnika jsou veci okolo forku a signalu daleko pochopitelnejsi nez prace s pthreads, ktere v C maji vylozene hnusne api.
Mmain(): sending cancellation request Joining thread 0 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 1 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 2 main(): thread was canceled main(): sending cancellation request Joining thread 3 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 4 main(): thread wasn't canceled (shouldn't happen!) main(): sending cancellation request Joining thread 5 _https://pastebin.com/BmECNELD K čemu je tam nutný prosím ten fakeMutex? PS: Zkusil jsem i ně které zde zzmíněné další varianty, ale přišlo mi to až zbytečně složité.
pthread_cond_broadcast(&fakeCond);
a pak pro jistotu ještě počkat na dokončení vláken přes join().
Tiskni
Sdílej: