abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 581 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: Tutoriály o multiplatformním programování v C

    1.2.2004 17:59 Jan Odvárko | skóre: 10
    Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Přečteno: 338×
    Nemáte někdo odkazy na (pokud možno české) tutoriály nebo články o multiplatformním programování v C? Čím podrobnější, tím lepší. A ještě by se mi docela hodil nějaký seznam prototypů standartních API funkcí, které lze v multiplatformních programech použít. Thanx

    Odpovědi

    elviin avatar 1.2.2004 20:50 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Zkus Qt standard. Je to pro ... Windows, Linux/Unix, Mac OS X, and embedded Linux platforms.
    Ale neni to C, ale C++.
    Jinak pro mulitplatformni programovani bych zvolil nejakou multiknizku v cestine. Je jich hodne:)
    Free edice Qtneni pro Windows!
    1.2.2004 22:19 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Mohu jedine doporucit wxWindows (oproti Qt)...
    2.2.2004 00:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    wxWindows jsou C asi tak stejně jako Qt, to jest vůbec.
    2.2.2004 03:24 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ale tak jsem to prece nemyslel. Jen, ze kdyz uz by mel sahnout po Qt, tak at radeji bere wx. To je vse... :-)
    1.2.2004 21:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Co si představuješ pod multiplaformním? Používáš-li standardní ISO C, tak to je [teoreticky] zcela nezávisle na platformě a funguje všude, kde je standardní kompilátor a standardní knihovna C (BTW v manuálových stránkách na Linuxu je napsáno, které funkce vyhovují kterému standardu, jinak si je ISO normy třeba koupit, ale hrubé přehledy lze i vygooglit).

    Na druhé straně v čistém ISO C nenaprogramuješ z praktického pohledu o moc víc než Hello World, takže chceš multiplatformně GUI, výpočty, databáze, síťování, multimédia, hry, ...? V všech případech to obvykle obnáší zejména sehnat si knihovnu, která to zařizuje a jede na potřebných platformách, a naučit se s ní pracovat, protože skoro na všechno už existuje...

    Pro GUI tu kolega radí Qt, nicméně je to jednak C++ (existuje dost multiplaformních toolkitů v C, např. Gtk+), a jednak pro MS Windows neexistuje free verze (jestli šířím FUD, tak mě zastřelte), takže ta multiplatformnost je v tomto ohledu trochu problematická...
    2.2.2004 00:20 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    Ještě bych dodal, že pár věcí, které jedou na Unixu i MS Win už jsem pod Gtk+ napsal, a se samotným Gtk+ v podstatě žádný problém není (a to si i píšu vlastní widgety). Problémy jsou spíš toho druhu, že funkce mkdir() je na MS Win deklarovaná v jiném hlavičkovém souboru a má jiné argumenty... nevím, jestli s tímto může pomoci nějaký tutoriál, IMHO lze postupovat jedině metodou pokusu a omylu, přinejmenším dokud člověk nezíská trochu zkušeností, jak to na které platformě chodí a kde co hledat.
    2.2.2004 11:58 Jan Kubik
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    rad bych se zeptal ohledne gtk

    1. je stabilita pod windows dostatecna, mate s tim trochu zkusenosti

    2. kdyz budete psat widget, napr. silne rozsireny gtkentry (zadavani cisel zprava ala kalkulacka, zadavani datumu s automatickym doplnovani udaju, zadavani kombinace rok/kalendarni tyden apod.) budete treba vychazet z toho uvedeneho gtkentry?

    bude tento kod pro unix a win stejny, nebo 99.9% stejny (viz vas pripad mkdir..)nebo napr. jen z 60% stejny?

    3. nebo by jste zmenil gtkentry a pridal k nemu vyse uvedene vlastnosti

    4. neexistuje nahodou uz neco podobneho, co jsem popsal
    2.2.2004 14:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    1. Dnes už bych řekl, že je pod win stabilita dostatečná. Padá to kvůli mým chybám a ne kvůli Gtk+ ;-)

    2., 3., 4. Pokud je o přidání featur navíc, lze obvykle vytvořit odvozenou třídu, což je nejlepší řešení. Tohle vypadá, že by šlo poměrně snadno podědit od GtkEntry (podíval bych se např. i na GnomeEntry, což je combo s historií). Vzít kód existujícího widgetu jako základ svého také lze, obzvlášť když se rozhodneš, že to zase tak moc podobné nebude.

    GUI kód je [v mých programech] stejný ze 100 %. V tom smyslu, že např. v 20k řádků čistě GUI kódu není jediné větvení podle OS. Co není stejné, jsou systémové věci (už např. nalezení nějakých ikonek a dalších komponent), kolik toho bude, to záleží na tom, kolik toho bude obsahovat ten program.
    1.2.2004 22:25 Tux
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No moc si sice nepopsal co vlastne hodlas programovat, ale ze zasady. Na rychlou grafiku bych vyuzil SDL. Pod Linuxem vyuziva X, pod Win Direct X, takze s rychlosti neni problem. Pro 3D je nejlepsi standartni OpenGL s rozsirenim GLUT. No a pokud hodlas udelat nejakou klikaci aplikaci, kde sem tam neco napises do textboxu, tak doporucuji FLTK. Je mensi nez GTK+, pritom je plne GPL a vypada hodne jako Win. Sice je to C++. Pokud chces opravdu jen C, nezbyde ti nic jineho nez GTK+. Ke kazde teto knihovne je k dispozici tolik materialu, ze myslim ze ti hodne vlasu zesedivy nez budes moct rict "ja to umim :)"
    2.2.2004 19:52 Jan Odvárko | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Tutoriály o multiplatformním programování v C
    No já vlastně ani přesně nevím co budu programovat teď. Rozhodně bych se rád dostal k vytváření her přes SDL. Jenomže nejdřív se musím naučit základy (jen terminál), a ty bych se právě chtěl už učit korektně. Samozřejmě budu programovat v C++, sorry že jsem to neupřesnil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.