abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 6 s kódovým název Faye linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o novém bezpečnostním problému pojmenovaném GPU.zip (paper, GitHub). S vlastním logem. Jedná se o možný útok postranním kanálem na grafickou kartu (GPU). Proces může "krást pixely" jinému procesu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 08:00 | Komunita

    Projekt GNU dnes slaví 40. výročí. Přesně před čtyřiceti lety, 27. září 1983, Richard Stallman oznámil, že se chystá napsat s Unixem kompatibilní operační systém GNU (Gnu's Not Unix). Hlavní oslava a setkání hackerů probíhá ve Švýcarsku ve městě Biel/Bienne. Na programu je také přednáška Richarda Stallmana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.9. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 118.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout je nutno automatický lokální strojový překlad webových stránek. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 118 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    26.9. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 15.0.0 softwaru OCRmyPDF pro přidávání textové vrstvy k naskenovaným PDF dokumentům (PDF/A). Přehled novinek v poznámkách k vydání. OCRmyPDF využívá pro optické rozpoznávání znaků (OCR) engine Tesseract.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    26.9. 12:22 | Zajímavý software

    Karel Matějka zveřejnil druhé demo své chystané hry Bzzzt. Kromě verze pro Windows a macOS je dostupná i verze pro Linux. Plná verze hry má vyjít zanedlouho.

    Ondřej J | Komentářů: 6
    25.9. 20:33 | IT novinky

    Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    25.9. 14:55 | IT novinky

    ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    25.9. 14:33 | Zajímavý software

    Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.9. 12:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Knihy s linuxovou tematikou
     (19%)
     (15%)
     (51%)
     (27%)
    Celkem 277 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 17.9. 19:19
    Rozcestník

    Dotaz: jak na "namespace" v C

    17.1.2005 19:56 jiri vejsada
    jak na "namespace" v C
    Přečteno: 290×
    pro vetsi linuxuvy projekt v C, pro ktery bude event. prispivat vice clenu je treba vyresit problem s kolizi jmen funkci. Tak jak to delaji v glib, gnome mohou ty jmena funkci "glib_nekomu_pripadat_trochu_prislis_dlouhe". Nezna nejaky ostrileny projektant lepsi moznost. Jak by jste to delali?

    Odpovědi

    17.1.2005 21:05 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    Vetsi projekty v jazyku C vyuzivaji tzv. modularity -> Projekt je rozdelen do nekolika modulu. Kazdy modul spravuje nejakej logickej celek a exportuje pouze potrebne funkce, oastatni funkce jsou deklarovany jako static.
    17.1.2005 23:25 jiri vejsada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    kdyz nejaky log. modul sestava napr. z 30 funkci a exportuje napr. jednu funkci, musi byt z duvodu static deklarace vsechny tyto funkce v jednou souboru? To je jiz kvuli make trochu nevyhoda, ne?

    Ale take jsme o tom uvazovali, nase obavy v projektu jsou, zdali je to mozno obecne tak rozdelit, ze bude prevazna cast funkci skutecne "pro vlastni potrebu" a jen minimum na "export".

    Ten problem je, ze projekt zpocatku vubec nevi, kdo co bude dodavat a realizovat - napr. bude vice programatoru dodavat moduly pro sklady a ta obava je, ze kazdy druhy pouzije "get_store_value" ....
    17.1.2005 23:57 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    Nemusí být v jednom souboru. Ale pak musíš něco vědět o linkeru a resolování symbolů. K tomu je asi nejlepší si přečíst článek How to write shared libraries[1] od Ulricha Dreppera, který je velmi dobře napsaný. Je tam popsáno několik možností jak, vysvětlit linkeru, že se symboly ,exportují` jen v rámci knihovny.

    Kromě toho je 30 funkcí celkem málo, obvzvlášť tvoří-li jeden logický celkek, dát je do jednoho souboru je zdaleka nejjednodušší řešení.

    [1] Týká se tedy hlavně knihoven; nevím, jak je ten váš projekt strukturovaný, ale normálním lidem stačí dvě úrovně filtrování prostoru symbolů -- objekt (.o) (což zařídí static ve zdrojáku) a knihovna (viz článek). Navíc lze moduly natahovené dynamicky (dlopen() a spol.) natahovat s RTLD_LOCAL, a používat jiný mechanismus inzerování, co modul obsahuje, než špinění globálního prostoru.
    17.1.2005 22:33 Anselm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    Už při návrhu definujte rozhraní modulů tak, aby nedocházelo ke kolizím jmen. Exportujte pouze funkce realizující toto rozhraní. Nepoužívejte přiliš obecná jména, u funkcí operujících nad daty nějaké struktury použijte jako prefix jméno té struktury. Zapomeňte na globální proměnné.
    17.1.2005 23:31 jiri vejsada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    ... Už při návrhu definujte rozhraní modulů tak, aby nedocházelo ke kolizím jmen...

    to by me zajimalo, ale zatim si nedovedu predstavit jak je to mysleno. Bylo by mozno uvest nejaky priklad? Mam si to predstavit tak nejak, ze napr. pro sklady bude na zacatku vsech funkcnich jmen store_ a u faktur napr. invoice_ ...?
    17.1.2005 23:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    Kód se píše jednou, ale čte mnohokrát.

    Píšeš-li C knihovnu a nepoužíváš pro všechny symboly prefix podle jména knihovny, tak se ti všichni vysmějí a vzápětí vynadají. To vysvětluje to glib_. Pokud projekt neexportuje žádná API, pro rozšiřující moduly nebo vůbec pro cokoli, tak si to samozřejmě dělej, jak chceš, ale větší projekty obvykle nějaká API exportují.

    Co se týče zbytku -- to je ta část nekomu_pripadat_trochu_prislis_dlouhe, tak ten se týká odlišení jmenných prostorů jen částečně:

    1. Metody objektů jsou normální funkce C, a tedy v globálním rozsahu platnosti (nebo jak se to jmenuje česky -- zkrátka scope). Jediný způsob, jak se s tím rozumně vypořádat, je přidat jméno třídy do jména metody (BTW v C++ se to děje také, ale dělá to kompilátor). Tudíž co bys jinde zapsal container->add() nebo container.add(), jmenuje se [gtk_]container_add().

    2. Nikdo neví, co dělá mbsnrtowcs(). Tedy někdo asi ano, ale... Funkce gtk_spin_button_set_snap_to_ticks() by se při zachování předchozích bodů stále mohla jmenovat gtk_spnbtn_ssc2(). Pak bys četl cizí kód a na každou druhou funkci se musel dívat do dokumentace, co dělá (tedy, kdyby nějaká použitelná existovala, takže spíš do zdrojáku). Naproti tomu každý ví, co dělá gtk_spin_button_set_snap_to_ticks() (pokud zná widget GtkSpinButton).

    A teď k tomu, co máš dělat ty: Dělej to stejně. Psát dlouhá jména funkcí je práce textového editoru a umí to dobře. Zvolíš-li rozumně prefixy knihovna_, modul_ či objekt_, nemusí být ty názvy ani tak hrozně dlouhé, ale podstatná je stejně ta popisná druhá část, ne prefix[y].
    18.1.2005 12:35 jiri vejsada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    dik za obsahly prispevek. Rozjedeme to tim smerem, sam jsem zvedav jak se budou jednotlivi vyvojari drzet te umluvy, aby ta popisna cast nebyla zbytecne dlouha.

    Napadlo me jeste, ze by nebylo od veci, kdyby se daly najit podobne veci nejak shromazdene na jednom miste, aby se to nemuselo problematicky vzdy dohledavat. Takova nejaka rukovet praktickych postupu v programovani. Nic podobneho jsem zatim nevidel.
    18.1.2005 14:10 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak na "namespace" v C
    Mě osobně dlouhá jména nepřijdou problém, protože moje vývojové prostředí (vim) je bez problémů doplňuje za mě (^P), stejně tak mi nevadí ani krátká jména, protože když chci vidět co která funkce dělá tak se na ni kouknu (^[) a pokud je komentovaná, tak je to celkem rychlé. Pokud ne, tak někomu vynadám. (Nejčastěji sobě.) V takovém malém projektíku
    hynek[sfmat]$ cat *.c *.h|wc
       9428   33383  271711
    
    který píšu objektově, ale v ANSI C (kvůli přenositelnosti na platformy co C++ neznají, ano i takové jsou mezi námi) mi to nedělá velký problém.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.