abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 393 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Xlib XResizeWindow

    Blackhex avatar 8.2.2005 19:20 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Xlib XResizeWindow
    Přečteno: 363×
    Zdravim. Tenhle dotaz bude sice trochu moc specificky, ale doufam, ze se najde nekdo, kdo bude znat odpoved. Kdyz vytvorim okno treba takhle:
    win_id = XCreateSimpleWindow(display, parent_id, 0, 0, DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT, 0,
      BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
    
    a pak pomoci mysi nebo programove funkcemi XResizeWindow nebo XConfigureWindow menim velikost, tak v okne zustane bily obdelnik s velikosti puvodniho okna a cerne okraje, kreslit lze pouze do tohoto obdelniku. Vypada to jako by se se zmenou velikosti okna nemenila velikost plochy, do ktere lze kreslit. Tohleto dela i kdyz vytvorim normalni okno nebo i kdyz vytvorim GLX kontext a vykresluju do okna OpenGL scenu nebo kdyz okno vytvorim pomoci XCreateWindow.

    Budu rad i za pripadne napady nebo rady i kdyz presne nebudete vedet v cem to je.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

    Odpovědi

    8.2.2005 20:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tohle mi funguje, zvětší okno a vykreslí dvakrát větší křížek:
    #include <unistd.h>
    #include <X11/Xlib.h>
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
    	XEvent mapev;
    	Display *dpy;
    	Window win;
    	GC gc;
    
    	dpy = XOpenDisplay(0);
    	win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0, 0,
    				     100, 100, 0, 0, 0);
    	XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask);
    	XMapWindow(dpy, win);
    	do {
    		XNextEvent(dpy, &mapev);
    	} while (mapev.type != MapNotify);
    	gc = XCreateGC(dpy, win, 0, 0);
    	XSetForeground(dpy, gc,  WhitePixel(dpy, DefaultScreen(dpy)));
    	
    	/* sqrt(2)*100px cary: / */
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 100, 100, 0);
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 100, 100);
    	XFlush(dpy);
    	sleep(2);
    	
    	
    	/* resize  */
    	XResizeWindow(dpy, win, 200, 200);
    	XFlush(dpy);
    	
    	/* sqrt(2)*100px cary */
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 200, 200, 0);
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 200, 200);
    	XFlush(dpy);
    	sleep(2);
    
    	return 0;
    }
    
    Takže by to chtělo ukázku kódu, který nefunguje.
    8.2.2005 20:23 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Blbý copy-n-paste, ten třetí komentář má být
    /* sqrt(2)*200px cary */
    
    Blackhex avatar 8.2.2005 21:33 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tady je vytazek z toho co mam, co nefunguje:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[]
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, 100, 100, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type)
          {
            case ResizeRequest:
            {
              printf("widht: %d height %d\n", event.xresizerequest.width,
               event.xresizerequest.height);
            }
          }
        }
        XFlush(display);  
      }
      return 0;
    }
    
    Mimochodem co dela tahle cast?:
    do
    {
      XNextEvent(display, &event);
    }
    while (event.type != MapNotify);
    
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    8.2.2005 21:52 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Vždyť tam nic nevykresluješ, tak co se divíš? Zkus poslat jakékoliv X aplikaci SIGSTOP nebo SIGSTP a změň jí velikost okna.

    Ta smyčka čeká, až se to okno namapuje, jinak by X server zahazoval požadavky na vykreslování (které tam stejně nemáš).
    Blackhex avatar 8.2.2005 22:19 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    No to by to vysvetlovalo, akorat nevim, kde to vykreslovani mam napsat. Zatim to mam napsane takhle:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
     
      int width = 100;
      int height = 100;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
          {
            case ResizeRequest: // externi zmena velikosti okna
            {
              width = event.xresizerequest.width;	
              height = event.xresizerequest.height;
              printf("widht: %d height %d\n", width, height);       
            }
          }
    
          XSetForeground(display, gc,  BlackPixel(display, screen));
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
          XFlush(display);  
        }
      }
      return 0;
    }
    
    akorat misto GC je GLXContext a misto kresleni uhlopricek je kresleni sceny. Ta se vykresluje normalne, ale pouze do obdelniku o puvodni velikosti okna. S Xlib zacinam a nevsimnul jsem si, ze by existovala nejaka obsluha udalosti Paint jako je tomu v GLUT.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    8.2.2005 23:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    ResizeRedirectMask a událost ResizeRequest jsou pro window manager (dostane ji, když ty zavoláš XResizeWindow() a musí to okno pak změnit sám).

    Co potřebuješ odchytávat je ConfigureNotify, kterou ti server už posílá díky XSelectInput(display, win_id, StructureNotifyMask). event.type pak testuj na ConfigureNotify a rozměry si přečti z event.xconfigure (nezapomeň změnit tohle, je tam union a jednotlivé struktury jsou kompatibilní tak v prvních čtyřech členech).

    Obsluha překreslování viz man XExposeEvent.
    S Xlib zacinam
    Xlib potřebuješ, leda pokud si píšeš vlastní GUI toolkit nebo window manager, nebo pokud hackuješ ty stávající. Takže Xlib nejspíš nepotřebuješ ;-)
    Blackhex avatar 9.2.2005 00:02 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tak jsem to prepsal takhle:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
     
      int width = 100;
      int height = 100;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = StructureNotifyMask | ExposureMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
          {
            case ConfigureNotify:
            {
              width = event.xconfigure.width;	
              height = event.xconfigure.height;
              printf("widht: %d height %d\n", width, height);    
            }
            break;
            case Expose: // externi zmena velikosti okna
            {
              XSetForeground(display, gc,  WhitePixel(display, screen));
              XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
              XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
              XFlush(display);  
            }
    	break;
          }
        }
      }
      return 0;
    }
    
    Nefungovalo to do te doby nez jsem smazal z event_mask ResizeRedirectMask. Pokud to predpokladam spravne, tak chyba byla asi v tom ze tim, ze tam byla zadost o ResizeRequest zpravy jsem si musel napsat vlastni obsluhu zmeny velikosti okna, nebo jeho graficke casti nebo tak nejak. Mam pravdu?.

    No prave, ze si ten vlastni GUI toolkit na OpenGL pisu. Drive jsem ho psal pod GLUT, ale zjistil jsem ze se pod Linuxem a Windows chova trochu jinak a ze ma nektere dost neprijemne vlastnosti, tak to tedka pisu rovnou pod Xlib.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    9.2.2005 15:56 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tak teď už to aspoň něco dělá, když nebudeš kreslit bílé čáry na bílé pozadí, bude možná i něco vidět ;-)

    Pár věcí:

    V event loop (překlad??) se musíš nějak zablokovat, jinak spotřebuješ 100% cpu času. Konkrétně tady použij XWindowEvent() místo XCheckWindowEvent().

    Pokud má uživatel ve wm nastavenou plynulou změnu velikosti oken (dneska kdekdo), tak ti těch ConfigureNotify a Expose událostí při změně velikosti přijde hodně, pokud budeš pokaždé překreslovat celé okno, bude to pomalé.

    U Expose události máš v event.xexpose.{x,y,width,height} rozměry oblasti, kterou máš překreslit, když budeš překreslovat natvrdo celé okno a uživatel ti přes něj přejede jiným oknem, zase to bude pomalé. Odstrašující příklad jak se to nemá dělat je MagicPoint.
    Blackhex avatar 9.2.2005 20:17 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Jasne to jsou veci, ktere si uvedomuju, ale zatim je nemusim resit. Zatim delam zakladni framework pro vykreslovani OpenGL sceny a tam se stejne vykresluje v pres celou plochu a neustale dokola bez cekani. Na tyhle veci budu myslet az to budu rozsirovat na ten GUI toolkit a budu implementovat tlacika panely a tak podobne. Posledni vec, co mi zbyva vyresit je ze mi scena pri zmene velikosti okna problikava. Puvodne se to jeste vykreslovalo se zpozdenim protoze doba vykresleni sceny je vyrazne delsi nez doba mezi prichody dvou ConfigureNotify udalosti. To jsem vyresil tak, ze nez zacnu vykreslovat scenu odsranim z fronty udalosti vsechny udalosti ConfigureNotify az na posledni a pak reaguju na tu posledni. Kdyz jsem na to pouzival XSync tak to delalo ruzne blbosti, protoze se vyprazdnila cela fronta i s udalostmi, na ktere se reagovat melo. Nicmene problikavani zustalo, nejaky napad jak to vyresit?

    BTW: Prubezne diky za vsechny podmetne rady.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.