Na konferenci Microsoft Build 2023 byl představen Azure Linux container host for Azure Kubernetes Service (AKS). Podrobnosti ve videu s otázkami a odpovědmi. Shrnutí v článku na DevClass.
Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.
WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno ve verzi 1.34. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Od verze 1.6 lze pomocí "deno compile" sestavit ze zdrojových kódů binární spustitelný soubor. Nově "deno compile" podporuje také npm balíčky.
Aktuálně posledním 14. open source filmem od Blender Studia je CHARGE (YouTube). Dokončuje se 15. film Pet Projects. Začíná se pracovat na 16. filmu s pracovním názvem Project Gold.
Thunderbird má nové logo.
Není zcela jednoduché rozchodit v Linuxu kameru IPU6 umístěnou v noteboocích Dell Latitude 9420, Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10, Lenovo ThinkPad X1 Nano Gen 2, Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 7 a dalších. Ve Fedora Linuxu je to teď snadnější. Hans de Goede informuje o podpoře kamery IPU6 ve Fedora Linuxu pomocí balíčků umístěných na RPM Fusion.
Společnost AMD na YouTube představila a oznámila prodej grafické karty Radeon RX 7600. Cena začíná na 269 dolarech.
Podman Desktop dospěl do verze 1.0. Jedná se o grafickou nadstavbu nad nástrojem Podman, jenž umožňuje vytvářet a provozovat kontejnery, aniž by uživatel potřeboval práva roota.
win_id = XCreateSimpleWindow(display, parent_id, 0, 0, DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));a pak pomoci mysi nebo programove funkcemi XResizeWindow nebo XConfigureWindow menim velikost, tak v okne zustane bily obdelnik s velikosti puvodniho okna a cerne okraje, kreslit lze pouze do tohoto obdelniku. Vypada to jako by se se zmenou velikosti okna nemenila velikost plochy, do ktere lze kreslit. Tohleto dela i kdyz vytvorim normalni okno nebo i kdyz vytvorim GLX kontext a vykresluju do okna OpenGL scenu nebo kdyz okno vytvorim pomoci XCreateWindow. Budu rad i za pripadne napady nebo rady i kdyz presne nebudete vedet v cem to je.
#include <unistd.h> #include <X11/Xlib.h> main(int argc,char * argv[] ) { XEvent mapev; Display *dpy; Window win; GC gc; dpy = XOpenDisplay(0); win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0, 0, 100, 100, 0, 0, 0); XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask); XMapWindow(dpy, win); do { XNextEvent(dpy, &mapev); } while (mapev.type != MapNotify); gc = XCreateGC(dpy, win, 0, 0); XSetForeground(dpy, gc, WhitePixel(dpy, DefaultScreen(dpy))); /* sqrt(2)*100px cary: / */ XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 100, 100, 0); XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 100, 100); XFlush(dpy); sleep(2); /* resize */ XResizeWindow(dpy, win, 200, 200); XFlush(dpy); /* sqrt(2)*100px cary */ XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 200, 200, 0); XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 200, 200); XFlush(dpy); sleep(2); return 0; }Takže by to chtělo ukázku kódu, který nefunguje.
/* sqrt(2)*200px cary */
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, 100, 100, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) { case ResizeRequest: { printf("widht: %d height %d\n", event.xresizerequest.width, event.xresizerequest.height); } } } XFlush(display); } return 0; }Mimochodem co dela tahle cast?:
do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify);
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] ) { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; int width = 100; int height = 100; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) // jaka je ziskana zprava { case ResizeRequest: // externi zmena velikosti okna { width = event.xresizerequest.width; height = event.xresizerequest.height; printf("widht: %d height %d\n", width, height); } } XSetForeground(display, gc, BlackPixel(display, screen)); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height); XFlush(display); } } return 0; }akorat misto GC je GLXContext a misto kresleni uhlopricek je kresleni sceny. Ta se vykresluje normalne, ale pouze do obdelniku o puvodni velikosti okna. S Xlib zacinam a nevsimnul jsem si, ze by existovala nejaka obsluha udalosti Paint jako je tomu v GLUT.
S Xlib zacinamXlib potřebuješ, leda pokud si píšeš vlastní GUI toolkit nebo window manager, nebo pokud hackuješ ty stávající. Takže Xlib nejspíš nepotřebuješ
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] ) { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; int width = 100; int height = 100; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = StructureNotifyMask | ExposureMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) // jaka je ziskana zprava { case ConfigureNotify: { width = event.xconfigure.width; height = event.xconfigure.height; printf("widht: %d height %d\n", width, height); } break; case Expose: // externi zmena velikosti okna { XSetForeground(display, gc, WhitePixel(display, screen)); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height); XFlush(display); } break; } } } return 0; }Nefungovalo to do te doby nez jsem smazal z event_mask ResizeRedirectMask. Pokud to predpokladam spravne, tak chyba byla asi v tom ze tim, ze tam byla zadost o ResizeRequest zpravy jsem si musel napsat vlastni obsluhu zmeny velikosti okna, nebo jeho graficke casti nebo tak nejak. Mam pravdu?. No prave, ze si ten vlastni GUI toolkit na OpenGL pisu. Drive jsem ho psal pod GLUT, ale zjistil jsem ze se pod Linuxem a Windows chova trochu jinak a ze ma nektere dost neprijemne vlastnosti, tak to tedka pisu rovnou pod Xlib.
Tiskni
Sdílej: