Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
win_id = XCreateSimpleWindow(display, parent_id, 0, 0, DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));a pak pomoci mysi nebo programove funkcemi XResizeWindow nebo XConfigureWindow menim velikost, tak v okne zustane bily obdelnik s velikosti puvodniho okna a cerne okraje, kreslit lze pouze do tohoto obdelniku. Vypada to jako by se se zmenou velikosti okna nemenila velikost plochy, do ktere lze kreslit. Tohleto dela i kdyz vytvorim normalni okno nebo i kdyz vytvorim GLX kontext a vykresluju do okna OpenGL scenu nebo kdyz okno vytvorim pomoci XCreateWindow. Budu rad i za pripadne napady nebo rady i kdyz presne nebudete vedet v cem to je.
#include <unistd.h> #include <X11/Xlib.h> main(int argc,char * argv[] ) { XEvent mapev; Display *dpy; Window win; GC gc; dpy = XOpenDisplay(0); win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0, 0, 100, 100, 0, 0, 0); XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask); XMapWindow(dpy, win); do { XNextEvent(dpy, &mapev); } while (mapev.type != MapNotify); gc = XCreateGC(dpy, win, 0, 0); XSetForeground(dpy, gc, WhitePixel(dpy, DefaultScreen(dpy))); /* sqrt(2)*100px cary: / */ XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 100, 100, 0); XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 100, 100); XFlush(dpy); sleep(2); /* resize */ XResizeWindow(dpy, win, 200, 200); XFlush(dpy); /* sqrt(2)*100px cary */ XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 200, 200, 0); XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 200, 200); XFlush(dpy); sleep(2); return 0; }Takže by to chtělo ukázku kódu, který nefunguje.
/* sqrt(2)*200px cary */
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, 100, 100, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) { case ResizeRequest: { printf("widht: %d height %d\n", event.xresizerequest.width, event.xresizerequest.height); } } } XFlush(display); } return 0; }Mimochodem co dela tahle cast?:
do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify);
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] ) { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; int width = 100; int height = 100; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) // jaka je ziskana zprava { case ResizeRequest: // externi zmena velikosti okna { width = event.xresizerequest.width; height = event.xresizerequest.height; printf("widht: %d height %d\n", width, height); } } XSetForeground(display, gc, BlackPixel(display, screen)); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height); XFlush(display); } } return 0; }akorat misto GC je GLXContext a misto kresleni uhlopricek je kresleni sceny. Ta se vykresluje normalne, ale pouze do obdelniku o puvodni velikosti okna. S Xlib zacinam a nevsimnul jsem si, ze by existovala nejaka obsluha udalosti Paint jako je tomu v GLUT.
S Xlib zacinamXlib potřebuješ, leda pokud si píšeš vlastní GUI toolkit nebo window manager, nebo pokud hackuješ ty stávající. Takže Xlib nejspíš nepotřebuješ
#include unistd.h #include X11/Xlib.h main(int argc,char * argv[] ) { Display * display; Window win_id; int screen; GC gc; long event_mask; XEvent event; int width = 100; int height = 100; display = XOpenDisplay(0); screen = DefaultScreen(display); win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0, BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen)); event_mask = StructureNotifyMask | ExposureMask; XSelectInput(display, win_id, event_mask); XMapWindow(display, win_id); do { XNextEvent(display, &event); } while (event.type != MapNotify); gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0); XResizeWindow(display, win_id, 400, 400); XFlush(display); while (1) { while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event)) { switch (event.type) // jaka je ziskana zprava { case ConfigureNotify: { width = event.xconfigure.width; height = event.xconfigure.height; printf("widht: %d height %d\n", width, height); } break; case Expose: // externi zmena velikosti okna { XSetForeground(display, gc, WhitePixel(display, screen)); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0); XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height); XFlush(display); } break; } } } return 0; }Nefungovalo to do te doby nez jsem smazal z event_mask ResizeRedirectMask. Pokud to predpokladam spravne, tak chyba byla asi v tom ze tim, ze tam byla zadost o ResizeRequest zpravy jsem si musel napsat vlastni obsluhu zmeny velikosti okna, nebo jeho graficke casti nebo tak nejak. Mam pravdu?. No prave, ze si ten vlastni GUI toolkit na OpenGL pisu. Drive jsem ho psal pod GLUT, ale zjistil jsem ze se pod Linuxem a Windows chova trochu jinak a ze ma nektere dost neprijemne vlastnosti, tak to tedka pisu rovnou pod Xlib.
Tiskni
Sdílej: