Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
int main( int argn, char **arg )
{
int port = atoi( arg[ 1 ] );
int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 );
in_addr addr_any = { INADDR_ANY };
sockaddr_in srv_addr;
srv_addr.sin_family = AF_INET;
srv_addr.sin_port = htons( port );
srv_addr.sin_addr = addr_any;
// set socket options to reuse address and port again in short time
int opt = 1;
setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) );
// assign address and port to socket
bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) );
listen( sock_listen, 1 );
int sock_client = 0;
// go!
while ( 1 )
{
char buf[ 100 ];
fd_set read_wait_set;
// set all bits to zero
FD_ZERO( &read_wait_set );
// wait for stdin
FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set );
// select listen or client socket
if ( sock_client )
FD_SET( sock_client, &read_wait_set );
else
FD_SET( sock_listen, &read_wait_set );
// wait for selected handles
if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1,
&read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break;
// data on stdin?
if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) )
{
// read data from stdin
int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) );
if ( l < 0 )
printf( "Unable to read data from stdin." );
else
printf( "Got %d bytes from stdin.", l );
// send data to client
l = write( sock_client, buf, l );
if ( l < 0 )
printf( "Unable send data to client." );
else
printf( "Sent %d bytes to client.", l );
}
// new connection form client?
else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) )
{
sockaddr_in rsa;
int rsa_size = sizeof( rsa );
// accept connection from client
sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size );
uint lsa = sizeof( srv_addr );
// get my identification
getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa );
// get client info
getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa );
printf( "Peer name: '%s' port: %d",
inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) );
printf( "Enter 'quit' to quit server." );
}
// data from client?
else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) )
{
// read data from socket
int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) );
if ( !l )
{
printf( "Client close socket." );
close( sock_client );
sock_client = 0;
break;
}
else if ( l < 0 )
printf( "Unable to read data from socket." );
else
printf( "Read %d bytes from socket.", l );
// send all data to stdout
l = write( STDOUT_FILENO, buf, l );
// check, if client ask to close connection
if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) )
{
printf( "Client sent 'close' request, connection closed." );
printf( "Now wait for new client." );
close( sock_client );
sock_client = 0;
}
}
// quit request from server or client
if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) )
{
close( sock_client );
printf( "Quit request entered... exiting now...\n" );
break;
}
}
close( sock_listen );
return 0;
}
Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti.
Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari!
Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc.
Predem diky.
Tiskni
Sdílej: