Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »
int main( int argn, char **arg )
{
int port = atoi( arg[ 1 ] );
int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 );
in_addr addr_any = { INADDR_ANY };
sockaddr_in srv_addr;
srv_addr.sin_family = AF_INET;
srv_addr.sin_port = htons( port );
srv_addr.sin_addr = addr_any;
// set socket options to reuse address and port again in short time
int opt = 1;
setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) );
// assign address and port to socket
bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) );
listen( sock_listen, 1 );
int sock_client = 0;
// go!
while ( 1 )
{
char buf[ 100 ];
fd_set read_wait_set;
// set all bits to zero
FD_ZERO( &read_wait_set );
// wait for stdin
FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set );
// select listen or client socket
if ( sock_client )
FD_SET( sock_client, &read_wait_set );
else
FD_SET( sock_listen, &read_wait_set );
// wait for selected handles
if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1,
&read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break;
// data on stdin?
if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) )
{
// read data from stdin
int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) );
if ( l < 0 )
printf( "Unable to read data from stdin." );
else
printf( "Got %d bytes from stdin.", l );
// send data to client
l = write( sock_client, buf, l );
if ( l < 0 )
printf( "Unable send data to client." );
else
printf( "Sent %d bytes to client.", l );
}
// new connection form client?
else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) )
{
sockaddr_in rsa;
int rsa_size = sizeof( rsa );
// accept connection from client
sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size );
uint lsa = sizeof( srv_addr );
// get my identification
getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa );
// get client info
getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa );
printf( "Peer name: '%s' port: %d",
inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) );
printf( "Enter 'quit' to quit server." );
}
// data from client?
else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) )
{
// read data from socket
int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) );
if ( !l )
{
printf( "Client close socket." );
close( sock_client );
sock_client = 0;
break;
}
else if ( l < 0 )
printf( "Unable to read data from socket." );
else
printf( "Read %d bytes from socket.", l );
// send all data to stdout
l = write( STDOUT_FILENO, buf, l );
// check, if client ask to close connection
if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) )
{
printf( "Client sent 'close' request, connection closed." );
printf( "Now wait for new client." );
close( sock_client );
sock_client = 0;
}
}
// quit request from server or client
if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) )
{
close( sock_client );
printf( "Quit request entered... exiting now...\n" );
break;
}
}
close( sock_listen );
return 0;
}
Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti.
Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari!
Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc.
Predem diky.
Tiskni
Sdílej: