Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 18 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byla vydána verze 1.70.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Jako reakce na rostoucí obavy z vlivu korporací na vývoj Rustu a předložený návrh restriktivních zásad používání ochranných známek Rustu, byl nedávno představen komunitní fork Rustu se 100 % méně byrokracie: Crab (CrabLang).
Oliver Smith z Canonicalu shrnuje základní vlastnosti „neměnné“ distribuce Ubuntu Core také ve srovnání s protějšky Chrome OS, Fedora Silverblue a MicroOS. Canonical připravuje desktopovou variantu Ubuntu Core vedle dosavadní serverové/embedded.
Z aktualizovaného seznamu chyb (pdf) procesoru AMD EPYC 7002: #1474 - procesor se po 1044 dnech od posledního resetu zasekne [reddit].
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.22. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
David Malcolm se ve svém příspěvku na blogu vývojářů Red Hatu rozepsal o vylepšeních statické analýzy (volba -fanalyzer) v GCC 13.
Byla vydána nová stabilní verze 23.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Stoat. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Příspěvek na blogu CZ.NIC upozorňuje na nový útok na weby v Česku. Na honeypotech na Turrisech byla zaznamenána nová aktivita útočníků - probíhající útok na FTP servery, které se vyskytují na stejné IP adrese, jako aktivní WEB server.
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi 2023.05. Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Linux Foundation Europe představila projekt RISE (RISC-V Software Ecosystem), jehož cílem je urychlit vývoj open source softwaru pro architekturu RISC-V.
int main( int argn, char **arg ) { int port = atoi( arg[ 1 ] ); int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 ); in_addr addr_any = { INADDR_ANY }; sockaddr_in srv_addr; srv_addr.sin_family = AF_INET; srv_addr.sin_port = htons( port ); srv_addr.sin_addr = addr_any; // set socket options to reuse address and port again in short time int opt = 1; setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) ); // assign address and port to socket bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) ); listen( sock_listen, 1 ); int sock_client = 0; // go! while ( 1 ) { char buf[ 100 ]; fd_set read_wait_set; // set all bits to zero FD_ZERO( &read_wait_set ); // wait for stdin FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ); // select listen or client socket if ( sock_client ) FD_SET( sock_client, &read_wait_set ); else FD_SET( sock_listen, &read_wait_set ); // wait for selected handles if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1, &read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break; // data on stdin? if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) ) { // read data from stdin int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) ); if ( l < 0 ) printf( "Unable to read data from stdin." ); else printf( "Got %d bytes from stdin.", l ); // send data to client l = write( sock_client, buf, l ); if ( l < 0 ) printf( "Unable send data to client." ); else printf( "Sent %d bytes to client.", l ); } // new connection form client? else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) ) { sockaddr_in rsa; int rsa_size = sizeof( rsa ); // accept connection from client sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size ); uint lsa = sizeof( srv_addr ); // get my identification getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); // get client info getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); printf( "Peer name: '%s' port: %d", inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) ); printf( "Enter 'quit' to quit server." ); } // data from client? else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) ) { // read data from socket int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) ); if ( !l ) { printf( "Client close socket." ); close( sock_client ); sock_client = 0; break; } else if ( l < 0 ) printf( "Unable to read data from socket." ); else printf( "Read %d bytes from socket.", l ); // send all data to stdout l = write( STDOUT_FILENO, buf, l ); // check, if client ask to close connection if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) ) { printf( "Client sent 'close' request, connection closed." ); printf( "Now wait for new client." ); close( sock_client ); sock_client = 0; } } // quit request from server or client if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) ) { close( sock_client ); printf( "Quit request entered... exiting now...\n" ); break; } } close( sock_listen ); return 0; }Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti. Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari! Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc. Predem diky.
Tiskni
Sdílej: