Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.
Google Chrome 132 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 132.0.6834.83 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).
Byla vydána verze 11.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 11.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 3.4.0 nástroje pro inkrementální kopírování souborů rsync (Wikipedie). Přehled oprav a vylepšení v souboru NEWS. Řešeno je 6 zranitelností.
V srpnu loňského roku byla vyhlášena RP2350 Hacking Challenge aneb oficiální výzva Raspberry Pi na prolomení bezpečnosti mikrokontroléru RP2350. Povedlo se. Včera byli představeni čtyři vítězové a jejich techniky.
Na čem aktuálně pracují vývojáři open source operačního systému Haiku (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2024. Vypíchnuto je začlenění webového prohlížeče Iceweasel, tj. alternativního sestavení Firefoxu.
Tetris a DOOM běžící v pdf. Proč a jak v příspěvku na blogu.
int main( int argn, char **arg ) { int port = atoi( arg[ 1 ] ); int sock_listen = socket( AF_INET, SOCK_STREAM, 0 ); in_addr addr_any = { INADDR_ANY }; sockaddr_in srv_addr; srv_addr.sin_family = AF_INET; srv_addr.sin_port = htons( port ); srv_addr.sin_addr = addr_any; // set socket options to reuse address and port again in short time int opt = 1; setsockopt( sock_listen, SOL_SOCKET, SO_REUSEADDR, &opt, sizeof( opt ) ); // assign address and port to socket bind( sock_listen, (const sockaddr * ) &srv_addr, sizeof( srv_addr ) ); listen( sock_listen, 1 ); int sock_client = 0; // go! while ( 1 ) { char buf[ 100 ]; fd_set read_wait_set; // set all bits to zero FD_ZERO( &read_wait_set ); // wait for stdin FD_SET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ); // select listen or client socket if ( sock_client ) FD_SET( sock_client, &read_wait_set ); else FD_SET( sock_listen, &read_wait_set ); // wait for selected handles if ( select( MAX( sock_client, sock_listen ) + 1, &read_wait_set, 0, 0, 0 ) < 0 ) break; // data on stdin? if ( FD_ISSET( STDIN_FILENO, &read_wait_set ) ) { // read data from stdin int l = read( STDIN_FILENO, buf, sizeof( buf ) ); if ( l < 0 ) printf( "Unable to read data from stdin." ); else printf( "Got %d bytes from stdin.", l ); // send data to client l = write( sock_client, buf, l ); if ( l < 0 ) printf( "Unable send data to client." ); else printf( "Sent %d bytes to client.", l ); } // new connection form client? else if ( FD_ISSET( sock_listen, &read_wait_set ) ) { sockaddr_in rsa; int rsa_size = sizeof( rsa ); // accept connection from client sock_client = accept( sock_listen, ( sockaddr * ) &rsa, ( socklen_t * ) &rsa_size ); uint lsa = sizeof( srv_addr ); // get my identification getsockname( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); // get client info getpeername( sock_client, ( sockaddr * ) &srv_addr, &lsa ); printf( "Peer name: '%s' port: %d", inet_ntoa( srv_addr.sin_addr ), ntohs( srv_addr.sin_port ) ); printf( "Enter 'quit' to quit server." ); } // data from client? else if ( FD_ISSET( sock_client, &read_wait_set ) ) { // read data from socket int l = read( sock_client, buf, sizeof( buf ) ); if ( !l ) { printf( "Client close socket." ); close( sock_client ); sock_client = 0; break; } else if ( l < 0 ) printf( "Unable to read data from socket." ); else printf( "Read %d bytes from socket.", l ); // send all data to stdout l = write( STDOUT_FILENO, buf, l ); // check, if client ask to close connection if ( !strncasecmp( buf, "close", 5 ) ) { printf( "Client sent 'close' request, connection closed." ); printf( "Now wait for new client." ); close( sock_client ); sock_client = 0; } } // quit request from server or client if ( !strncasecmp( buf, "quit", 4 ) ) { close( sock_client ); printf( "Quit request entered... exiting now...\n" ); break; } } close( sock_listen ); return 0; }Je to socket server. Prijima pripojeni od klientu a vypise do konzole zpravu, kterou klient napise. Ja bych prave potreboval aby server prijimal spojeni od nekolika klientu najednou a kdyz nejaky klient neco napise, server to vypise do konzole a kdyz neco napise server, vypisou to na svou konzoli vsichni klienti. Zatim jsem jen prisel na to, ze musim vlozit radek "int pid = fork()" do kodu za funkci accept() a nechat otcovsky proces at vyrizuje pripojeni a nechat potomka at dela zbytek, ale stale se mi to nedari! Mohli byste mi poradit? Byl bych vdecny za jakoukoliv pomoc. Predem diky.
Tiskni Sdílej: