Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Nefunguje mi CS 1.6 pod Wine. Se spotí na sekundu vidím menu a pak spadne.
Zde je log:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) >combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:x11drv:X11DRV_desktop_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x176160)->(1 00000002 0x10fde30)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x176160)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x176160)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x176160)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x176690,0x176b20): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Mel jsem podobny problem. Bohuzel jich bylo vic a uz si nepamatuju, co presne pomohlo :(
Zkusil bych:
Na distrech typu Fedora nebo Ubuntu bych nejdriv zkusil bod 2., nejsnadnejsi je stahnout wine z doby releasu dane verze distra..
Good Luck ;)
Distribuce je OpenSuSe 11.1 s KDE 4.2, Wine verze 1.1.14.
Když sme ho zkoušel u segry tak jel dobře. Ale má Wine vere 1.1.13... Nevím no, zas přecházet na nižší verzi vine sem i moc nechce, ale pokud by nebylo zbytí.
Log s -gl:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -gl
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Log s -d3d
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -d3d
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:d3d:WineD3D_ChoosePixelFormat Add OpenGL context recreation support to SetDepthStencilSurface
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 62
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 63
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 64
err:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_3_GetRenderState Unexpected texture stage state setup, returning D3DTBLEND_MODULATE - likely erroneous
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1da098)->(1 00000002 0x10fdf48)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1da098)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1f7df8,0x1f82c0): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_Release (0x14b508) Device released with resources still bound, acceptable but unexpected
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a9c88 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a98c8 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
Log s -sw
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -sw
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Skus pohladat na nete, ja som s tym mal tiez problem a myslim ze som cely postup ako to rozbehat nasiel na wiki ubuntu.
No to je jednoduchý. Koupí se tak 50 počítačů a na každý jinou verzi Wine-ee. A nebo se koukne dozadu na takové ty requirements jestli tam třeba nepíšou a nějakém tom requirement na CPU, RAM, OS apod.
Ve verzích CS se nevyznám, ale není to tato? Zde autor píše o parametru -dxlevel 80
Tiskni
Sdílej: