Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Nefunguje mi CS 1.6 pod Wine. Se spotí na sekundu vidím menu a pak spadne.
Zde je log:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) >combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:x11drv:X11DRV_desktop_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x176160)->(1 00000002 0x10fde30)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x176160)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x176160)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x176160)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x176690,0x176b20): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Mel jsem podobny problem. Bohuzel jich bylo vic a uz si nepamatuju, co presne pomohlo :(
Zkusil bych:
Na distrech typu Fedora nebo Ubuntu bych nejdriv zkusil bod 2., nejsnadnejsi je stahnout wine z doby releasu dane verze distra..
Good Luck ;)
Distribuce je OpenSuSe 11.1 s KDE 4.2, Wine verze 1.1.14.
Když sme ho zkoušel u segry tak jel dobře. Ale má Wine vere 1.1.13... Nevím no, zas přecházet na nižší verzi vine sem i moc nechce, ale pokud by nebylo zbytí.
Log s -gl:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -gl
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Log s -d3d
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -d3d
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:d3d:WineD3D_ChoosePixelFormat Add OpenGL context recreation support to SetDepthStencilSurface
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 62
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 63
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 64
err:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_3_GetRenderState Unexpected texture stage state setup, returning D3DTBLEND_MODULATE - likely erroneous
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1da098)->(1 00000002 0x10fdf48)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1da098)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1f7df8,0x1f82c0): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_Release (0x14b508) Device released with resources still bound, acceptable but unexpected
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a9c88 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a98c8 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
Log s -sw
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -sw
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Skus pohladat na nete, ja som s tym mal tiez problem a myslim ze som cely postup ako to rozbehat nasiel na wiki ubuntu.
No to je jednoduchý. Koupí se tak 50 počítačů a na každý jinou verzi Wine-ee. A nebo se koukne dozadu na takové ty requirements jestli tam třeba nepíšou a nějakém tom requirement na CPU, RAM, OS apod.
Ve verzích CS se nevyznám, ale není to tato? Zde autor píše o parametru -dxlevel 80
Tiskni
Sdílej: