Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Nefunguje mi CS 1.6 pod Wine. Se spotí na sekundu vidím menu a pak spadne.
Zde je log:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) >combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:x11drv:X11DRV_desktop_SetCurrentMode Cannot change screen BPP from 32 to 16
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x176160)->(1 00000002 0x10fde30)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x176160)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x176160)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x176160)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x176690,0x176b20): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Mel jsem podobny problem. Bohuzel jich bylo vic a uz si nepamatuju, co presne pomohlo :(
Zkusil bych:
Na distrech typu Fedora nebo Ubuntu bych nejdriv zkusil bod 2., nejsnadnejsi je stahnout wine z doby releasu dane verze distra..
Good Luck ;)
Distribuce je OpenSuSe 11.1 s KDE 4.2, Wine verze 1.1.14.
Když sme ho zkoušel u segry tak jel dobře. Ale má Wine vere 1.1.13... Nevím no, zas přecházet na nižší verzi vine sem i moc nechce, ale pokud by nebylo zbytí.
Log s -gl:
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -gl
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Log s -d3d
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -d3d
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:d3d:WineD3D_ChoosePixelFormat Add OpenGL context recreation support to SetDepthStencilSurface
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 62
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 63
err:ddraw:PixelFormat_WineD3DtoDD Can't translate this Pixelformat 64
err:d3d7:IDirect3DDeviceImpl_3_GetRenderState Unexpected texture stage state setup, returning D3DTBLEND_MODULATE - likely erroneous
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1da098)->(1 00000002 0x10fdf48)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1da098)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1da098)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1f7df8,0x1f82c0): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_Release (0x14b508) Device released with resources still bound, acceptable but unexpected
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a9c88 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
fixme:d3d:dumpResources Leftover resource 0x1a98c8 with type 6,WINED3DRTYPE_VERTEXBUFFER
Log s -sw
libor@linux-uknu:~/Hry/Counter Strike 1.6> wine cstrike.exe -sw
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps OpenGL implementation supports 32 vertex samplers and 32 total samplers
fixme:d3d:IWineD3DImpl_FillGLCaps Expected vertex samplers + MAX_TEXTURES(=8) > combined_samplers
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f524,0x00000000), stub!
fixme:shdocvw:ViewObject_SetAdvise (0x1770d8)->(1 00000002 0x10fde88)
fixme:shdocvw:PersistStreamInit_InitNew (0x1770d8)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsBrowser (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:shdocvw:WebBrowser_put_RegisterAsDropTarget (0x1770d8)->(ffffffff)
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x1685a0,0x17ae08): stub
fixme:winmm:MMDRV_Exit Closing while ll-driver open
Skus pohladat na nete, ja som s tym mal tiez problem a myslim ze som cely postup ako to rozbehat nasiel na wiki ubuntu.
No to je jednoduchý. Koupí se tak 50 počítačů a na každý jinou verzi Wine-ee. A nebo se koukne dozadu na takové ty requirements jestli tam třeba nepíšou a nějakém tom requirement na CPU, RAM, OS apod.
Ve verzích CS se nevyznám, ale není to tato? Zde autor píše o parametru -dxlevel 80
Tiskni
Sdílej: