abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 31
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 163 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)

    20.2.2011 20:32 edois
    FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Přečteno: 288×
    Ahoj,

    zacal jsem si trochu hrat s FreeBSD, momentalne mi funguje v podstate vse, co potrebuju (dokonce mi hry ve Wine chodi lip, nez v Debianu Squeeze :)), akorat se mi nedari rozbehnout kompresi textur (bohuzel neni primo v Mesa knihovne, mela by se loadovat z libtxc_dxtn.so).

    Knihovnu libtxc_dxtn.so jsem bez problemu zkompiloval a nechal nainstalovat do /usr/local/lib/, nicmene kdyz zkusim glxinfo se zapnutym MESA_DEBUG, tak to dopadne takhle:
    
    edois@thingol:/usr/home/edois$ MESA_DEBUG=1 glxinfo | head
    Failed to initialize GEM.  Falling back to classic.
    Mesa warning: couldn't open libtxc_dxtn.so, software DXTn compression/decompression unavailable
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    
    Zkousel jsem i strace apod, ale nedokazu ziskat vic informaci, zkratka jen vidim, ze knihovna nesla nacist (kdyz ji zkusim pres LD_PRELOAD, dopadne to uplne stejne, totez, kdyz pridam /usr/local/lib do LD_LIBRARY_PATH). Uz me bohuzel vubec nenapada, co zkusit dal.

    Nema s tim nekdo zkusenost, pripadne neporadi nekdo nejakou fintu, jak prijit na to, proc se ta knihovna neda nacist?

    Predem vsem diky :)

    Odpovědi

    20.2.2011 23:18 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Odpovim si sam :)

    Po usilovnem patrani jsem prisel na to, ze kdyz se kompiluje port "graphics/dri", v dlopen.c je funkce dlopen z dlfcn.h oifdefovana na _GNU_SOURCE, ale _GNU_SOURCE neni definovano. Staci tedy pripsat napr. do dlopen.h. Na druhou stranu jeste nevim, jestli to funguje, protoze hra, kterou se snazim rozbehnout, stejne nejede (ale uz aspon nehlasi, ze ji chybi podpora komprese textur)...
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:35 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    mel bys v glxinfu videt neco jako

    OpenGL extensions: .... GL_S3_s3tc, ...
    Koupim litajiciho tucnaka
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:36 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    a taky GL_EXT_texture_compression_s3tc
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.3.2011 13:45 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Jo, to tam mam, akorat nevim, zda to opravdu funguje (ale asi ano, problem bude v necem jinem)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.