abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.11. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 304 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)

    20.2.2011 20:32 edois
    FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Přečteno: 294×
    Ahoj,

    zacal jsem si trochu hrat s FreeBSD, momentalne mi funguje v podstate vse, co potrebuju (dokonce mi hry ve Wine chodi lip, nez v Debianu Squeeze :)), akorat se mi nedari rozbehnout kompresi textur (bohuzel neni primo v Mesa knihovne, mela by se loadovat z libtxc_dxtn.so).

    Knihovnu libtxc_dxtn.so jsem bez problemu zkompiloval a nechal nainstalovat do /usr/local/lib/, nicmene kdyz zkusim glxinfo se zapnutym MESA_DEBUG, tak to dopadne takhle:
    
    edois@thingol:/usr/home/edois$ MESA_DEBUG=1 glxinfo | head
    Failed to initialize GEM.  Falling back to classic.
    Mesa warning: couldn't open libtxc_dxtn.so, software DXTn compression/decompression unavailable
    name of display: :0.0
    display: :0  screen: 0
    direct rendering: Yes
    server glx vendor string: SGI
    server glx version string: 1.2
    server glx extensions:
        GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, 
        GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, 
        GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, 
        GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 
    
    Zkousel jsem i strace apod, ale nedokazu ziskat vic informaci, zkratka jen vidim, ze knihovna nesla nacist (kdyz ji zkusim pres LD_PRELOAD, dopadne to uplne stejne, totez, kdyz pridam /usr/local/lib do LD_LIBRARY_PATH). Uz me bohuzel vubec nenapada, co zkusit dal.

    Nema s tim nekdo zkusenost, pripadne neporadi nekdo nejakou fintu, jak prijit na to, proc se ta knihovna neda nacist?

    Predem vsem diky :)

    Odpovědi

    20.2.2011 23:18 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Odpovim si sam :)

    Po usilovnem patrani jsem prisel na to, ze kdyz se kompiluje port "graphics/dri", v dlopen.c je funkce dlopen z dlfcn.h oifdefovana na _GNU_SOURCE, ale _GNU_SOURCE neni definovano. Staci tedy pripsat napr. do dlopen.h. Na druhou stranu jeste nevim, jestli to funguje, protoze hra, kterou se snazim rozbehnout, stejne nejede (ale uz aspon nehlasi, ze ji chybi podpora komprese textur)...
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:35 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    mel bys v glxinfu videt neco jako

    OpenGL extensions: .... GL_S3_s3tc, ...
    Koupim litajiciho tucnaka
    Tomáš Bžatek avatar 23.2.2011 22:36 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    a taky GL_EXT_texture_compression_s3tc
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.3.2011 13:45 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeBSD + Mesa + DXTn (komprese textur)
    Jo, to tam mam, akorat nevim, zda to opravdu funguje (ale asi ano, problem bude v necem jinem)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.