Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).
Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Ahoj,
mam 3x mikrotik, kazdy ma dva eth porty, pripojil jsem je vsechny do switche pres jeden port a druhy je pouzit pro samostatnout sit.
R1 - 192.168.1.0/24 : eth2 , 10.0.0.1/24 : eth1
R2 - 192.168.2.0/24 : eth2, 10.0.0.2/24 : eth1
R3 - 192.168.3.0/24 : eth2, 10.0.0.2/24 : eth1
Routery se navzajem vidi, pouzivaji paterni spojivaci sit 10.0.0.0/24, na kazdem routeru jsem nakonfiguroval OSPF jako backbone id: 0.0.0.0, pridal instance, area, network 10.0.0.0/24, interface (nastavil md5 a klic), povolil redistribuce static+connected routes.
Toto vse maka, routery se vidi s ospf jede, jen mi je zahadou, ze kdyz zapnu redistribuce-other-ospf tak nemam v routovacich tabulkacha duplicitni zaznamy, ze dana sit je dostupna pres nap.r1 a r2 (ten by mel mit horsi metriku), tedy aby routery redistribubvaly i routy naucene z ospf, abych mohl mit alternativni cestu do site, kdyz to prime spojeni nahodou umre, co delam blbe?
Řešení dotazu:
Diky za vycerpavajici popis, presto mi vrta hlavou proc se OSPF nenauci i alternativni cestu k cili pres druhy router, samozdrejme pouzivat ji defaultne nebude jelikoz ta alternativni trasa bude mit horsi metriku (pripocita se k ni cena trasy k router ktery cestu).
Mozna je problem v tom zapojeni, routery jsou pripojene k sobe jednim rozhranim pres switch, takze to nejsou zadne alternativni trasy, jelikoz se vsichni vidi, aby to fungovalo jak rikam asi bych musel routery zapojit mezi sebou do trojuhelniku, kazdy by mel tedy jedno rozhrani k sousedoi.
Diky za vycerpavajici popis, presto mi vrta hlavou proc se OSPF nenauci i alternativni cestu k cili pres druhy router,Protoze OSPF (narozdil od RIP nebo BGP) se neuci cesty, ale topologii site. Kazdy router v ramci OSPF zna kompletni topologii, takze si vzdy spocita tu nejkratsi (a kdyz dojde k nejakemu vypadku, tak proste upravi topologii a prepocita cesty).
Tiskni
Sdílej: