Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Mozna bych snizil body za clanek, preci jen teziste naseho serveru je poradna.Tak ti nevím. V poradně klikám jenom na věci, co mě zaujmou, a za sebe můžu říct, že za posledních několik týdnů toho moc nebylo (Obzvláště ne v té linuxové - tam je to samé Ubuntu tohle, Ubuntu támhleto, většinou věci, které se aspoň podle toho nadpisu nachají snadno STFGovat.) Naopak články nečtu jenom výjimečně. Toť můj názor.
Za kvalitní (tedy označené tučňáčkem) zápisky do blogu bych dal určitě taky nějaký body. Za kvalitní zápisek bych dal tak kolem čtyř bodů, ale je to věcí názoru.
Aktualni stav, jak jsem jej commitnul do SVN:
Objekt | Koeficient |
clanek | 14 |
digest blog | 5 |
zpravicka | 3 |
wiki | 3 |
dotaz s odpovedi | 1 |
reseni | 3 |
reseni akceptovane tazatelem | 4 |
Ucelem skore je povzbuzovat uzivatele k aktivite prospesne ostatnim navstevnikum. U clanku vaham, zda nesnizit vice, protoze psavci pak shlizeji na ostatni uzivatele z vysky, coz muze byt demotivujici.
U clanku vaham, zda nesnizit vice, protoze psavci pak shlizeji na ostatni uzivatele z vysky, coz muze byt demotivujici.??? Začaly přebývat články nebo jejich psaní není aktivita prospěšná ostatním návštěvníkům?
Jsem pro snížení počtu bodů za zprávičky.
dotaz s odpovedi 1To znamená, že je hodnoceno samotné položení dotazu, pokud je k němu alespoň jeden komentář, nebo položení dotazu, u kterého je řešení (aby tak byl tazatel motivován řešení označit), nebo je takhle hodnocen komentář k dotazu (když není označen jako řešení)? Osobně mi připadá logické hodnotit dvě poslední varianty, tj. jakýkoli komentář k dotazu (protože hodně komentářů k řešení vede, i když nejsou přímo řešením) i dotaz s akceptovaným řešením.
Tiskni
Sdílej: