abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Komunita

    Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:22 | Pozvánky

    Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou

    … více »
    SoutezKasiopea | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 18:00 | Nová verze

    VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 03:11 | Nová verze

    Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.11. 02:33 | IT novinky

    U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.11. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 367 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: Lagovani site pri behu P2P

    20.2.2006 22:01 Garfield23
    Lagovani site pri behu P2P
    Přečteno: 136×
    Dobrý den, mame s kamarády wifi síť s 9 PC a jeden linuxový router. Shapping mame pomoci CBQ. Pokud někdo z nás zapne P2P a jede tvrdý download cca 512 a vyšší začne naše sít poměrně lagovat až do 500 ms. Pokud někdo jiný chce hrát online hry tak má smůlu. Jak na to? Díky

    Odpovědi

    Heron avatar 20.2.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Nepoužívat P2P?
    Heron avatar 20.2.2006 22:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    V tom případě máte ten shaping špatně nastavený. Pokud shapujete trafic, je dobré nechat mu rezervu (pár procent). Tj. máte-li linku např. 1024, tak shapovat tak, aby při maximálním využití sítě byl trafic tak 1000 (možná ještě míň). Ještě mě napadlo, co tahle rozdělit linku přesně na 9 částí, tj. bude-li jeden z vás naplno stahovat, 8/9 linky bude stále volné.
    vencour avatar 20.2.2006 22:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Já mam pocit, že tam dělá problém velký počet otevřených tcp/ip spojení? K nim se přidává režie protokolu a je to zátěž i pro ten router. A když má příležitostně ještě natovat, tak pak nestíhá. Kdysi jsme měli podobné zážitky a takový jsme si z toho udělali závěr.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 20.2.2006 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Hmm, pravda. U nás se před časem řešil "problém" extrémního počtu packetů u bittorentu (UDP, velikost 30-60B). Stačilo nastavit klienta (azureus, vypnout tu distributed db) a nastavit fw tak, aby ty UDP packety nepouštěl. Ale problém to fakt nebyl. Síť se nám k vůli tomu nesekala. (Router je nějaká PII, pochopitelně takové prasárny jako NAT neprovádí, čistě jen předává packety od wify do vnitřní sítě).
    20.2.2006 23:12 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problem vyřešili?
    20.2.2006 23:13 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problém vyřešili?
    vencour avatar 20.2.2006 23:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Přestali jsme p2p používat :-). Čili nevyřešili.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.2.2006 00:46 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Resenim je pomoci CBQ (snad to umi, ja preferuju HTB) nastavit specialni prioritni frontu pro online hry (jak je poznat necham laskavemu ctenari za domaci cviceni :-) )

    Problem totiz tkvi v tom, ze pokud nejaky P2P klient odesle treba 8KB buffer dat, tak je z toho cca 6 paketu od delce 1500B. Online hra vygeneruje hodne malych paketu (cca 40-60B) a ty se sporadane zaradi ve fronte odchozich paketu az za tech 6 "macku". Druhy mozny zdroj problemu je ve sdileni nevyuzite kapacity, protoze online hry jsou tezke na odhad sirky pasma, takze je potreba jim vymezit fixni pasmo, ikdyz ho treba nevyuziji cele.

    To je asi tak vsecko, co mne takhle "z patra" napada....

    Radek

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.