abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: Lagovani site pri behu P2P

    20.2.2006 22:01 Garfield23
    Lagovani site pri behu P2P
    Přečteno: 132×
    Dobrý den, mame s kamarády wifi síť s 9 PC a jeden linuxový router. Shapping mame pomoci CBQ. Pokud někdo z nás zapne P2P a jede tvrdý download cca 512 a vyšší začne naše sít poměrně lagovat až do 500 ms. Pokud někdo jiný chce hrát online hry tak má smůlu. Jak na to? Díky

    Odpovědi

    Heron avatar 20.2.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Nepoužívat P2P?
    Heron avatar 20.2.2006 22:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    V tom případě máte ten shaping špatně nastavený. Pokud shapujete trafic, je dobré nechat mu rezervu (pár procent). Tj. máte-li linku např. 1024, tak shapovat tak, aby při maximálním využití sítě byl trafic tak 1000 (možná ještě míň). Ještě mě napadlo, co tahle rozdělit linku přesně na 9 částí, tj. bude-li jeden z vás naplno stahovat, 8/9 linky bude stále volné.
    vencour avatar 20.2.2006 22:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Já mam pocit, že tam dělá problém velký počet otevřených tcp/ip spojení? K nim se přidává režie protokolu a je to zátěž i pro ten router. A když má příležitostně ještě natovat, tak pak nestíhá. Kdysi jsme měli podobné zážitky a takový jsme si z toho udělali závěr.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 20.2.2006 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Hmm, pravda. U nás se před časem řešil "problém" extrémního počtu packetů u bittorentu (UDP, velikost 30-60B). Stačilo nastavit klienta (azureus, vypnout tu distributed db) a nastavit fw tak, aby ty UDP packety nepouštěl. Ale problém to fakt nebyl. Síť se nám k vůli tomu nesekala. (Router je nějaká PII, pochopitelně takové prasárny jako NAT neprovádí, čistě jen předává packety od wify do vnitřní sítě).
    20.2.2006 23:12 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problem vyřešili?
    20.2.2006 23:13 Garfield23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    A jak jste ten problém vyřešili?
    vencour avatar 20.2.2006 23:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P

    Přestali jsme p2p používat :-). Čili nevyřešili.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    21.2.2006 00:46 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lagovani site pri behu P2P
    Resenim je pomoci CBQ (snad to umi, ja preferuju HTB) nastavit specialni prioritni frontu pro online hry (jak je poznat necham laskavemu ctenari za domaci cviceni :-) )

    Problem totiz tkvi v tom, ze pokud nejaky P2P klient odesle treba 8KB buffer dat, tak je z toho cca 6 paketu od delce 1500B. Online hra vygeneruje hodne malych paketu (cca 40-60B) a ty se sporadane zaradi ve fronte odchozich paketu az za tech 6 "macku". Druhy mozny zdroj problemu je ve sdileni nevyuzite kapacity, protoze online hry jsou tezke na odhad sirky pasma, takze je potreba jim vymezit fixni pasmo, ikdyz ho treba nevyuziji cele.

    To je asi tak vsecko, co mne takhle "z patra" napada....

    Radek

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.