abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 284 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: Jak na QT vyvoj?

    13.5.2009 20:48 Petr Mahdalíček
    Jak na QT vyvoj?
    Přečteno: 700×

    Ahoj, je mi jasne, ze takovych dotazu tu je hromada, ale nikde sem nenasel zadnou uspokojivou odpoved... Takze o co jde... pisu takovy stredne slozity programek a pro UI bych chtel pouzit QT. Samozrejme s QT nemam zadne zkusenosti, v praci delam s WPF a obecne .NET . S QT bych chtel pracovat podobne jako s WPF, tz. vytvaret si vlastni widgety, ktere budou zobrazovat moje vlastni tridy(data). No, ale jak na to? Jako IDE mi asi nejvic vyhovuje Eclipse + CDT. Takze sem stahl sem si QT plugin, zalozil projekt, prace s qt byla dobra, ale zase neslo nastavit projektu prilinkovani mojich knihoven a tak podobne... cili, dotaz je asi takovyto>

    Jakym zpusobem se dela "profi" vyvoj s QT?

    Je ten pristup s tvorbou vlastnich widgetu mozny/spravny?

    Jake pouzit IDE abych mohl

       - designovat soubory.ui primov tom IDE (neni vubec nutne, bez tohodle se obejdu)

       - bylo mozne zavolat pred make moc, aby mi vygeneroval ty soubory co potrebuje QT  (tohle sem asi nenapsal uplne odborne, ale ti co qt pouzivaji snad budou vedet)

     

    Diky za kazdou odpoved...

    Odpovědi

    13.5.2009 21:27 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Problém číslo 2 řeší QT Eclipse Integration plugin.

    Každý má právo na můj názor!
    13.5.2009 21:39 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Ten sem samozrejme zkousel, ale kdyz vytvorim QT projekt, tak nejsem schopny pridat svoje includy a knihovny

    14.5.2009 09:24 mrazik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Dá se to ručně dopsat do projektu (*.prj):

    INCLUDEPATH+=adresar_hlavicek

    LIBS+=-Ladresar_mych_knihoven -lmoje_knihovna

    Já používám kdevelop3 a tam se to dá nastavit kliknutím. Možná by bylo lepší prostředí Qt Creator, ale nezkoušel jsem ho.

    14.5.2009 09:41 Icek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Qt creator je super, fakt se mi libi, ale mel sem tam stejny problem jako v Eclipse s nastavenim vlastnich knihoven a pak jeste ze nedokaze zobrazovat seznam souboru projektu v stromove strukture, to dost kazi prehlednost...

    14.5.2009 22:12 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    tak sem nasel zpusob jak prez ui v Eclipse editovat ten pro soubor... mam to nastavene podle manualu takhle...

    TEMPLATE = app

    TARGET = Diplomka

    LIBS += -L/usr/local/lib64 \ -losgWidget \ -losg \ -losgAnimation \ -losgDB \ -losgFX \ -losgGA \ -losgManipulator \ -losgParticle \ -losgShadow \ -losgSim \ -losgTerrain \ -losgText \ -losgUtil \ -losgViewer \ -osgVolume

    INCLUDEPATH += core \ gui \ sql \ xml \ opengl \ /usr/local/include \ Source

    HEADERS += Source/Common/Logger.h \ ...

    SOURCES += Source/Application.cpp \ Source/Common/Logger.cpp \ ...

    FORMS +=

    RESOURCES +=

     

    ale ty moje pridane knihovny se proste neberou v uvahu... toto vidim pri kompilaci

    g++ -c -pipe -g -Wall -W -D_REENTRANT -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_SHARED -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/include/qt4/QtCore -I/usr/include/qt4/QtGui -I/usr/include/qt4 -Icore -Igui -Isql -Ixml -Iopengl -I/usr/local/include -ISource -Idebug -I. -o debug/Polygon.o Source/Modeling/Geometry/Shapes/Polygon.cpp

     

    nema nekdo tuseni co by jeste mohlo byt spatne nastavene?

    14.5.2009 22:51 fry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?
    Rozdíl mezi kompilací a linkováním?
    14.5.2009 23:03 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    vyreseno...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.