abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník

    Dotaz: Jak na QT vyvoj?

    13.5.2009 20:48 Petr Mahdalíček
    Jak na QT vyvoj?
    Přečteno: 697×

    Ahoj, je mi jasne, ze takovych dotazu tu je hromada, ale nikde sem nenasel zadnou uspokojivou odpoved... Takze o co jde... pisu takovy stredne slozity programek a pro UI bych chtel pouzit QT. Samozrejme s QT nemam zadne zkusenosti, v praci delam s WPF a obecne .NET . S QT bych chtel pracovat podobne jako s WPF, tz. vytvaret si vlastni widgety, ktere budou zobrazovat moje vlastni tridy(data). No, ale jak na to? Jako IDE mi asi nejvic vyhovuje Eclipse + CDT. Takze sem stahl sem si QT plugin, zalozil projekt, prace s qt byla dobra, ale zase neslo nastavit projektu prilinkovani mojich knihoven a tak podobne... cili, dotaz je asi takovyto>

    Jakym zpusobem se dela "profi" vyvoj s QT?

    Je ten pristup s tvorbou vlastnich widgetu mozny/spravny?

    Jake pouzit IDE abych mohl

       - designovat soubory.ui primov tom IDE (neni vubec nutne, bez tohodle se obejdu)

       - bylo mozne zavolat pred make moc, aby mi vygeneroval ty soubory co potrebuje QT  (tohle sem asi nenapsal uplne odborne, ale ti co qt pouzivaji snad budou vedet)

     

    Diky za kazdou odpoved...

    Odpovědi

    13.5.2009 21:27 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Problém číslo 2 řeší QT Eclipse Integration plugin.

    Každý má právo na můj názor!
    13.5.2009 21:39 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Ten sem samozrejme zkousel, ale kdyz vytvorim QT projekt, tak nejsem schopny pridat svoje includy a knihovny

    14.5.2009 09:24 mrazik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Dá se to ručně dopsat do projektu (*.prj):

    INCLUDEPATH+=adresar_hlavicek

    LIBS+=-Ladresar_mych_knihoven -lmoje_knihovna

    Já používám kdevelop3 a tam se to dá nastavit kliknutím. Možná by bylo lepší prostředí Qt Creator, ale nezkoušel jsem ho.

    14.5.2009 09:41 Icek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    Qt creator je super, fakt se mi libi, ale mel sem tam stejny problem jako v Eclipse s nastavenim vlastnich knihoven a pak jeste ze nedokaze zobrazovat seznam souboru projektu v stromove strukture, to dost kazi prehlednost...

    14.5.2009 22:12 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    tak sem nasel zpusob jak prez ui v Eclipse editovat ten pro soubor... mam to nastavene podle manualu takhle...

    TEMPLATE = app

    TARGET = Diplomka

    LIBS += -L/usr/local/lib64 \ -losgWidget \ -losg \ -losgAnimation \ -losgDB \ -losgFX \ -losgGA \ -losgManipulator \ -losgParticle \ -losgShadow \ -losgSim \ -losgTerrain \ -losgText \ -losgUtil \ -losgViewer \ -osgVolume

    INCLUDEPATH += core \ gui \ sql \ xml \ opengl \ /usr/local/include \ Source

    HEADERS += Source/Common/Logger.h \ ...

    SOURCES += Source/Application.cpp \ Source/Common/Logger.cpp \ ...

    FORMS +=

    RESOURCES +=

     

    ale ty moje pridane knihovny se proste neberou v uvahu... toto vidim pri kompilaci

    g++ -c -pipe -g -Wall -W -D_REENTRANT -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_SHARED -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/include/qt4/QtCore -I/usr/include/qt4/QtGui -I/usr/include/qt4 -Icore -Igui -Isql -Ixml -Iopengl -I/usr/local/include -ISource -Idebug -I. -o debug/Polygon.o Source/Modeling/Geometry/Shapes/Polygon.cpp

     

    nema nekdo tuseni co by jeste mohlo byt spatne nastavene?

    14.5.2009 22:51 fry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?
    Rozdíl mezi kompilací a linkováním?
    14.5.2009 23:03 Petr Mahdalíček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na QT vyvoj?

    vyreseno...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.