abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý článek

    Odborníci z Penn State University zkoumají způsob ukládání informací na lepicí pásku. Principiálně by podle nich bylo možné kombinací odlepení a zpětného přilepení dosáhnout uložení informace, kterou opětovným odlepením dokážou přečíst. Výhodou je, že způsob uložení i přečtení je čistě mechanický. Zde o tom referují ve volně dostupném článku. Zajímavé bude sledovat zda se jim v rámci výzkumu podaří prokázat použitelnost i v jiné než

    … více »
    karkar | Komentářů: 3
    dnes 13:00 | Zajímavý projekt

    Na GitHubu byl publikován reprodukovatelný návod, jak rozchodit Adobe Lightroom CC na Linuxu a Wine. Návod byl vytvořený pomocí AI Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Pokud by někdo potřeboval Wayland kompozitor uvnitř počítačové hry Minecraft, aby mohl zobrazovat okna desktopových aplikací přímo v herním prostředí, může sáhnout po Waylandcraftu. Ukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1648 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Dotaz: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    1.9.2009 01:31 RadekXxX | skóre: 10
    IPTV linux server + IPTV set-tob-box
    Přečteno: 5491×

    Ahoj,

    z linuxu dokazu stremovat DVT-T a MPEG pomoci VLC, dokaze nekdo poradit jakym zpusobem tento stream prijmat pres klasicky IPTV settopbox ? Zkousel jsem Motorolu (Vyuziva TeraTV aplikaci, ke ktere jsem nic nenasel) a tam jsem totalne pohorel. Pripadne co je potreba k tomu aby se settopbox spojil s mym servrem a jakym zpusem se da vytvorit aplikacni menu. Zkousim to jako konicek pro domaci pouziti. PS: prosim nepiste at zkusim MythTV nebo LinuxMCE, zajima me pouze tato platforma. Dik za kazdou radu

    Odpovědi

    1.9.2009 14:00 kafi | skóre: 25 | blog: muj_prvni_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box
    no nejsem si 100pro jistej ale IPsetTopBoxy jsou postaveny jen na prijem skrz unicast grupy. Coz VLC neumi. jinak neco k IPTv http://cs.wikipedia.org/wiki/IPTV
    1.9.2009 14:19 kafi | skóre: 25 | blog: muj_prvni_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box
    jeste abych doplnil-cely proces prenosu TV je skrz IGMP http://en.wikipedia.org/wiki/IGMP . Kde se klientske PC hlasi do IGMP grupy. Tam pote zacne prijimat skrz 224.121.x.x stream s TV signalem.Jinak kdysi sem si najivne chtel rozbehat TV timto zpusobem doma. Ale tvrde jsem narazil na nedostatek materialu. A taky cena za IPSetTopBoxy je nehorazna. Cela tato problematika neni nikde kompletne popsana takze jestli se do toho pustis tak budes muset vse delat zpusobem pokus omysl. Teda pokud nenajdes dobre howto. Jestli neco najdes hod to sem. Muze se to hodit. Jinak existuji komplexni reseni pro tento zpusob vysilani, ale nejsou levna.
    1.9.2009 16:44 RadekXxX | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Hotovy projekty jsem zkousel, ale to se moc nezamlouva, vsechno ma nejaky chyby. Ale tet sem nasel tohle: http://hej.cz/poznamky/streamserver/

    je tam pouzity Amino 130 nebo 110 (levnejsi), ktery stim udajne chodi, kompletni middleware se da napsat pres Javu JMACX coz ma SDK ke stazeni primo u vyrobce. Nema nekdo zkusenost s timto ?

    1.9.2009 19:18 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    No, upřímně řečeno, vaše výroky jsou poněkud zmatené - a to málo, co z vašich vět dává sémanticky (když už ne syntakticky) smysl, to je věcně chybné.

    Doporučuji tazateli, aby se vaší "radou" skutečně neřídil.

    1.9.2009 19:19 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Jaký _konkrétní_ STB používáte? Výrobce, typové označení...?

    1.9.2009 20:53 RadekXxX | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Ja zatim nic nepozivam, ale co jsem zatim zjistli je, ze settopboxy od Amina ipmedia.cz/default.asp podporuji udp packety, a podle toho co jsem se dival k vyrobci, tak to vsechno funguje jako WEB prohlizec (Opera, ...) s podporou Javy (JMACX SDK jsem stahnul primo od vyrobce a na lanvideo.org jsem nasel aji konferenci). Pres tohle API by se podle toho dokumentu mel dat ovladat cely Settopbox aji by melo jit prenaset tlacitka z dalkoveho ovladace . Ty settoboxy se pohybuji od 4000 s DPH. Ja jsem zkousel Motorolu a tam jsem zjistil, ze uzivatelske rozhrani je mozne pouze pres nejake rozhrani KreaTV, k tomu jsem nic nenasel. Kazdopadne pokud k tomuto ma nekdo vic informaci, tak je rad uvitam. Jeste by me zajimala jedna otazka ohledne VLC, vsude jsem se docetl, ze to je nestabilni a porad to pada, ale ty konference jsou dost stare, nema nekdo nejakou cerstvejsi informaci ?

    2.9.2009 08:35 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Podporu UDP paketů a podobné kraviny nemusíte řešit. Snad všechny STB umí přijímat video buď jako multicast stream nebo jako unicast stream, cokoliv z toho zvládnete pomocí VLC generovat. To je ta menší část problému.

    Hlavní problém spočívá v tom, že ty STB obecně nejsou "autonomní" zařízení, jako že byste je nějak nastavil a ony pak fungovaly. Minimálně potřebují mít "za zády" nějaký HTTP server, který jim bude servírovat "homepage" - stránku s nabídkou kanálů a s nějakými skripty, které budou reagovat na dálkové ovládání.

    U Amina je to, pokud si pamatuju, relativně jednoduché, tam vám stačí rozběhnout na nějakém PC ten HTTP server, vzor té "webové aplikace" se dal někde stáhnout, a to bylo víceméně všechno. Akorát množina funkcí té Opery je dost zoufale ořezaná, takže nějaké větší parádičky se tam provozují těžko. S Motorolama je to komplikovanější, pro ty musíte sestavit boot image, servírovat jim ho jakousi proprietární technologií a tak vůbec - a hlavně, celý ten development kit není volně dostupný.

    Pokud máte čas a chuť s tím laborovat, tak Amino byste měl být schopen rozběhnout s informacema, které seženete na webu. Ale připravte se na to, že to nebude úplná brnkačka.

    No a co se týče stability VLC, tak skutečně nestojí za mnoho. Pro produkční nasazení se nehodí, pro domácí účely bych se toho ale nebál. Tam vám nijak nevadí, že jednou za den, dva sletí na držku.

    2.9.2009 14:39 cz-helper | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Tak konkretne AMINO neumi RTP, takze to jako kravinu zrovna nevidim - muzes udelat sebelepsi nastaveni, ale proste to nepobezi :-). Pokud narazite na volbu UDP / RTP, doporucuji zvolit UDP - pak neni problem s zadnym zarizenim IPTV...

    Co se AMINA tyce, neni potreba zadny server, ktery by serviroval nastaveni. Pokud je to staticka situace (napr. doma), da se nastavit primo pres menu a setobox muze fungovat autonomne...  Tedy nesouhlasim s tim ze POTREBUJI http server. Neco jineho je ovsem, pokud se ma spravovat vice zarizeni, pak je alespon ten server fajn - dokaze usetrit cas pri zmene.

    Mimochodem take souhlasim, ze doma je VLC dostacujici, ale jinak bych se poohledl po necem jinem :-D.

    2.9.2009 17:33 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Vycházel jsem z opačné myšlenkové úvahy: cokoliv co umí set-top-box XY bude umět i VLC. Že existují věci, které VLC umí a set-top-box XY ne, není pro tento model užití podstatné :-)

    Přiznám se, že Amino jsem naposled viděl před dvěma lety a už si to přesně nepamatuju. Nevylučuju, že je to až tak jednoduché, jak popisujete - ale určitě to není složitější, než to popisuju já.

    2.9.2009 01:08 cz-helper | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box

    Ahoj, nekoukal jsem co je to za konkretni krabicku, ale nektere IPTV setoboxy neumi RTP, takze to musis poslat jako obyc UDP. Zkontroluj si, jestli to neposilas prave jako RTP.

    Jinak pokud to posles primo jako ne RTP, vsichni klienti by se s tim meli byt schopni poprat :-D

    17.3.2011 09:20 EnemyXP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPTV linux server + IPTV set-tob-box
    Chtěl bych se zeptat na výsledek Tvého počínání, podařilo se Ti to zprovoznit? Našel si něco k STB od Motoroly? Chtěl bych flashnout firmware na Motorole VIP 1003, abych mohl zachytávat streamy generované VLC, ale žádné materiály jsem nenašel :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.