Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Řešení dotazu:
zajímalo by mě jak je řešená tahle situace a chtěl bych ji aplikovat na mé stránky. Když přistoupíte z webového prohlížeče na http://www.idos.cz -> zobrazí se normální web, pokud ovšem přistupujete z mobilního zařízení tak se to směruje na http://m.idos.cz.Detekuje to user agent a podle toho přesměruje.
Jaké by bylo nejvhodnější řešení?Určitě nech možnost automatickou detekci obejít - někdo třeba bude chtít používat na mobilu plnohodnotnou verzi, někdo má třeba notebook zrovna připojený přes pomalé připojení a chtěl by tedy „mobilní“ i v normálním prohlížeči.
Napadlo mě rozdělovat to podle použitého prohlížeče (většina mobilních zařízení má operu mini..) a pak pomocí hlaviček směrovat, ale v php existuje proměnná $_SERVER, není neco jako $_CLIENT a pak funkce (jako třeba atribut media = "screen / atd.. v css/html)Ale v poli
$_SERVER[]
je položka HTTP_USER_AGENT
.
Google na dotaz php detect mobile browser dá skript, který na první pohled vypadá docela použitelně.
Tiskni Sdílej: