abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 37
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Dotaz: C++ – práce s poli

    28.10.2010 16:11 atomic1977
    C++ – práce s poli
    Přečteno: 975×
    Nevi nahodou někdo jak c++ napsat script který by každý lichý řádek dvourozměrného pole naplnil jedničkami nebo aby nastavil prvky ve čtvercovém dvourozměrném poli na hodnoty 0 a 1 tak, aby 0 a 1 tvořily šachovnici. Moc by mi to pomohlo chystám se na test do školy a nějak tomu nemužu přijít na kloub. Potřeboval bych nějaký příklad na prozkoumáni. Dik.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (HS)
    28.10.2010 18:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    To vážně nezvládneš něco jako tohle?
    for(r=0;r<radku;++r)
        for(s=0;s<sloupcu;++s)
            pole[r][s]=((r%2)^(s%2));
    ...
    
    Pokud by ti nevyhovovalo rozložení jedniček a nul na šachovnici, zkus !((r%2)^(s%2)), zjednodušit to jen na řádky už bys měl dokázat sám ;-)
    28.10.2010 19:35 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ok, ale jak bys napsal aby ti to vyhodilo např.:

    00000 11111 00000 11111 00000 prostě 0 a 1 pod sebou :-) ?

    28.10.2010 19:49 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    To bys mel na zaklade toho predchoziho prikladu opravdu zvladnout sam za dobu srovnatelnou s polozenim dotazu. Zkus se nad tim nejprve zamyslet a zeptej se pak konkretne, co ti neni jasne nebo co ti nefunguje.
    28.10.2010 19:56 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Chápu, že to pro Vás jakožto zkušené borce je velice primitivní, ale prostě jsem se na tom zasekl a už se nehnu :-( Potřebuji to vidět jak to je napsáno. Díky
    28.10.2010 20:04 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Je to videt o kousek vys. Pravdepodobne nerozumis tomu prikladu se sachovnici, asi nekterym pouzitym operatorum (?). Pro sachovnici se vypisuje na sudych radcich jednicka do lichych sloupcu a na lichych radcich do sudych sloupcu. To co ty chces je zjednoduseni, kdy se o sloupce nemusis starat.
    28.10.2010 20:13 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ok. už to mám. Díky
    28.10.2010 20:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Napsal bych to úplně stejně, jen s nepatrně "odlehčeným" řádkem 3. Což by samozřejmě platilo i v případě že bys chtěl jedničkové a nulové sloupce místo řádků :-D
    A ještě víc bych si vyhrál, kdyby tam bylo potřeba dosadit jiné hodnoty, třeba -3 a 15:
    pole[r][s] = ((r%2) ^ (s%2)) ? -3 : 15;
    Za zkušeného borce mě nepovažuj, prostě si vyzkoušej co udělá to %2 s jakýmkoliv číslem a použij to. Já jsem tam dal tu složitější možnost, kde se s řádky a sloupci provádí ještě XOR, tobě stačí jen půlka toho výrazu...
    Ukaž kód co máš, já se tím zkusím nějak prokousat.
    28.10.2010 20:36 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Díky fakt mi to hodně pomohlo, už mám jen poslední dotaz, takto mi ty řádky začínají 0 a co kdyby to chtěl, ať to začíná 1? Jak by si to napsal?

    Jakože aby na výstupu bylo

    1111 0000 1111 0000 Pod sebou..
    28.10.2010 20:46 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Jestli ti to funguje mužeš sem postnout cely fragment kodu prosím mě to nějak nechce šlapat asi nastavuji špatně proměnné. Dik
    28.10.2010 20:53 Vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Tak už jsem na to přišel sám (zázrak). Díky tedy moc za pomoc.

    28.10.2010 21:11 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Mrkněte na tohle co je v tom špatně ?

    using namespace std;

    int main(void) { int matice[15][10]; int i, j;

    for (i = 0; i < 6; i++) for (j = 0; j < 3; j++) matice[i][j] = ((i%2)^(j%2)); }

    Zkompiluje se to normalně ale na vystupu nic není :(
    28.10.2010 21:35 atomic1977
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli

    Mrkněte na tohle co je v tom špatně ?

    using namespace std;

    int main(void)

    {

    int matice[15][10];

    int i, j;

    for (i = 0; i < 6; i++)

    for (j = 0; j < 3; j++)

    matice[i][j] = ((i%2)^(j%2));

    }

    Zkompiluje se to normalně ale na vystupu nic není :(

    28.10.2010 21:46 kuka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Na jakem vystupu? Ten program neco zapisuje na vystup? Co? Jak?
    28.10.2010 22:16 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Co zatím vidím, vypadá celkem funkčně, až na jednu podstatnou drobnost. Ono na výstupu ani nic být nemůže, když na něj nic nepíšeš! Máš zatím jen první půlku programu, která ti v tom poli vytvoří požadovaný vzorek. Teď musíš napsat ještě druhou, která ti to pole vypíše. Použij stejné smyčky se stejnými parametry, akorát místo přiřazení zkus vypisovat. Já C++ neumím a nejde mi tu ani zkompilovat (asi mi něco v GCC chybí, hraju si jen s Céčkem), takže to nemůžu vyzkoušet, ale mělo by tam být něco takového:
    for (i = 0; i < vyska; i++)
    {
        for (j = 0; j < sirka; j++)
            cout << matice[i][j];
        cout << endl;
    }
    
    Snad to není moc blbě, nějak to musíš přebrat :-) Hlavně jestli víš proč tam přibyly ty složené závorky!
    Ještě bych ti doporučil ty číselné konstanty 6 a 3 ve všech smyčkách nahradit třeba proměnnými (jako jsou ty vyska a sirka), do kterých si na začátku programu vložíš požadované rozměry matice, kromě jiného (hlavně zbytečných chyb a překlepů) ti to ušetří čas, když budeš potřebovat některý parametr změnit, nebudeš muset hledat kde všude se ti v programu vyskytuje...
    No a nakonec, když už máš int main(), kde int znamená typ návratové hodnoty, tak bys měl mít program (ona je to vlastně také funkce jako ty ostatní) ukončený return 0, aby ten program který ho spustil poznal že skončil úspěšně a bez chyb ;-)
    Saljack avatar 29.10.2010 14:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ještě si zapoměl aby importoval iostream (případně ostream), protože si myslím, že to ho také nenapadne, takže na začátek toho zdrojáku přidej:
    #include <iostream>
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    28.10.2010 20:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Možností je několik, můžeš to udělat stejně jako jsem v tom prvním příkladu nechal "otočit" hodnotu jednotlivých polí, pomocí !(výraz), akorát ti nezaručím že při použití jiného překladače místo 1 nevyjde -1 :-D
    Druhá možnost je prostě to políčko odečíst od jedničky, takže
    pole[r][s]=1-(výraz)
    aby ses nemusel jistit absolutní hodnotou. Takhle to bude fungovat samozřejmě i u té šachovnice.
    29.10.2010 17:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    !(výraz) vrací vždy true (1) / false (0), nikdy nemůže vrátit jinou hodnotu. 0 a -1 by vracel operátor ~ (binární negace).
    30.10.2010 08:40 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Jo, na to že to bude 1 sice také spoléhám, ale kdysi dávno jsem někde zažil že true bylo -1. Je to taková moje malá noční můra. Počítače jsou bestie zákeřné a nikdy se nedá spoléhat na to že od nich dostaneš to co očekáváš :-D
    Saljack avatar 30.10.2010 09:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Tohle se může stát?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.10.2010 11:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Už jsem to našel, musel jsem se trochu pohrabat v hlubinách disku :-D Dělal to microsoftí QuickBasic, QBasic a starý GWBasic také, takže to byla "vlastnost". Zatím jsem si nic novějšího od nich nevyzkoušel, všas jsem tenhle pochybný směr vývoje opustil, takže netuším jak to funguje v jejich nástupcích: Visual Basic, C#, .NET... Každopádně bych se toho pro jistotu obával a ověřil si to předem.
    Saljack avatar 30.10.2010 13:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Ježiš to je zvěrstvo :-D.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.10.2010 16:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    No jo, je lepší přemýšlet: „True = něco jiného než false.“ :)
    (False = 0 a cokoliv jiného je true.)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    30.10.2010 21:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: práce s poli
    Přemýšlet musíš ještě víc, ale hlavně nesmíš důvěřovat, mě by třeba fakt nikdy nenapadlo že
    PRINT (1=1)
    mi dá výsledek -1, a když jsem tenkrát v minulém tisíciletí přecházel z Didaktiku na PC a převáděl svoje prográmky do QBasicu, tak jsem se hodně trápil s podobnými "drobnostmi" ;-) Oni redmondští mají vůbec dost divnou logiku, třeba to jejich slavné RND(0) a RND(1)...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.