Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

 
Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Tomáš Znamenáček, R. K., písmo: Martin Stiborský

Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 24.6.2010 00:08
anyone             | skóre: 1
            
             | Červený Kostelec
        24.6.2010 00:08
anyone             | skóre: 1
            
             | Červený Kostelec
         24.6.2010 00:09
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
        24.6.2010 00:09
Aleš Janda             | skóre: 23
             | blog: kýblův blog
             | Praha
         www.swfme.com/view/1046212
Nevím, jestli ta hra vznikla podle komiksu nebo komiks podle hry
www.swfme.com/view/1046212
Nevím, jestli ta hra vznikla podle komiksu nebo komiks podle hry  
             24.6.2010 12:21
Dragon Jake            
             | blog: Drakův zápisník
             | Praha
        24.6.2010 12:21
Dragon Jake            
             | blog: Drakův zápisník
             | Praha
        LoL a to sem ani nepozil zadnej alkohol :) Takze znova:
Ja se na to vybodl, hned jak jsem zjistil, ze po doteku uz nejde soupat a navic vykatapultuje ty ostatni kosticky :-/
 27.6.2010 02:08
Dragon Jake            
             | blog: Drakův zápisník
             | Praha
        27.6.2010 02:08
Dragon Jake            
             | blog: Drakův zápisník
             | Praha
         24.6.2010 07:15
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.6.2010 07:15
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         25.6.2010 22:44
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        25.6.2010 22:44
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        Čert ví, čím se Dante nechal inspirovat, osobně bych tipoval povrchový důl nebo kamenolom (ty velké mohou opravdu vypadat jako díra do pekel, viz např. tento diamantový důl v Rusku), případně kráter Vesufu.Měli vůbec v té domě takové povrchové doly?
 25.6.2010 23:03
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        25.6.2010 23:03
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         Akorát je tam bug, že když člověk přitlačí kostku na stěnu, tak se přestane pohybovat a může tam tak viset libovolně dlouho. Ne že by to teda nějak snižovalo obtížnost
 Akorát je tam bug, že když člověk přitlačí kostku na stěnu, tak se přestane pohybovat a může tam tak viset libovolně dlouho. Ne že by to teda nějak snižovalo obtížnost  
             24.6.2010 20:50
MaFy             | skóre: 24
             | blog: kecy
             | Praha
        24.6.2010 20:50
MaFy             | skóre: 24
             | blog: kecy
             | Praha
         
             27.6.2010 11:38
poky74             | skóre: 36
             | blog: Zápisník
             | Vrchlabí
        27.6.2010 11:38
poky74             | skóre: 36
             | blog: Zápisník
             | Vrchlabí
        Myslíte že tam je implementovaná funkce na přičítání skóre? 