Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
int main (int argc, char *argv[])
{
Gtk::Main *app = new Gtk::Main (&argc, &argv);
delete app;
return 0;
}
není uvolněna veškerá alokované paměť a že jsou tam tedy memory leaky. Problém je ale ve fungování glib a GTK, nikoliv v GTKMM. Vypadá nějak takto
int main(int argc, char **argv)
{
gtk_init(&argc, &argv);
// dělej něco tady
gtk_main();
return 0;
}
Po ukončení smyčky běžící v gtk_main() je tedy program ukončen a věci alokované v gtk_init (a v jí volaných fcí) a pak v dalších funkcích třeba gtk_widget_get_type() (skryté za makrem GTK_TYPE_WIDGET), funkcích jako g_warning(), prostě nejsou uvolněny a je to necháno operačnímu systému.
Padly argumenty typu "nemá cenu to uvolňovat a zdržovat ukončení programu, když to stejně uklidí OS" a že "je to knihovna neurčená k několikanásobnému natahování do paměti a tak není třeba při ukončení programu nic uvolňovat". Dalších pár lidí zase tvrdilo, že je slušnost si po sobě uklízet a že by bylo dobré mít (třeba i volitelnou) funkci typu gtk_cleanup(), také kvůli lepší detekci leaků, které nastanou v samotné aplikaci mimo GTK.
Do diskuse jsem se nazapojil a nejsem asi schopen posoudit, co je lepší - mít o trochu zjednodušené API a nechat uklízet OS, nebo uklízet sám. Uklízet u knihoven, co jsou po celou dobu "životnosti" programu v paměti, nebo ne?
Řešení dotazu:
Tiskni
Sdílej: