Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Ahojte, učim sa trochu multithreading v C, a narazil som na správanie ktorému nerozumiem. Mám tento programček:
#include <stdio.h>
#include <pthread.h>
#include <semaphore.h>
#include <unistd.h>
#define ITER 10000
sem_t sem;
void *threadFunc(void *arg)
{
//This function does nothing
usleep(1);
sem_post(&sem);
return NULL;
}
int main(void) {
pthread_t pth[ITER]; // array of thread identifiers
int j=0 ;
signed int valp; //value of semaphore
sem_init(&sem, 0, 3);
for (j=0;j <ITER;j++) {
sem_getvalue(&sem,&valp);
printf ("Semaphore value: %.d\n",valp);
sem_wait(&sem);
printf ("Starting thread %.d\n", j);
pthread_create(&pth[j],NULL,threadFunc, NULL);
}
return 0;
}
(To isté je v priloženom súbore)
problem je že to neurobí všetkých 10 000 threadov, ale zastaví to pri tomto:
Starting thread 378
Semaphore value: 1
Starting thread 379
Semaphore value: 1
Starting thread 380
Semaphore value: 1
Starting thread 381
Semaphore value: 1
Starting thread 382
Semaphore value: 1
Starting thread 383
Semaphore value:
a stoji to, kým to nezabijem. Vedel by mi niekto vysvetliť, prečo sa to stáva a ako sa tomu vyhnúť?
Vďaka
pthread_create returned: Semaphore value: 2 Starting thread 380 pthread_create returned: Semaphore value: 2 Starting thread 381 pthread_create returned: 12 Semaphore value: 2 Starting thread 382 pthread_create returned: 12 Semaphore value: 1 Starting thread 383 pthread_create returned: 12 Semaphore value:Riešenie z netu: "the solution is to use the PTHREAD_CREATE_DETACHED flag." When a thread is created detached (PTHREAD_CREATE_DETACHED), its thread ID and other resources can be reused as soon as the thread terminates. Takže skusim pozmeniť kod v tomto zmysle. Inak, je to normálny prístup, ked potrebujem vytvoriť rádovo miliony threadov v pár sekundách, alebo ten program mám premyslieť inak?
pthread_detach(pth[j]);
bude vše fungovat. Řeší se to například zde
pthread_attr_t tattr; pthread_attr_setdetachstate(&tattr,PTHREAD_CREATE_DETACHED);
pthread_detach a nastavením atributu vlákna by neměl být výkonnostní rozdíl, nicméně ten přístup s pthread_attr_t je přehlednější, takže bych ho preferoval. Otázkou je, jestli je potřeba vytvářet tolik vláken, navíc když jich máte najednou spuštěno jen malé množství. Pokud to jde, tak jich vytvořte jen pár a postupně jim "zadávejte práci", snad jde pochopit co jsem tím chtěl říct. Vytvoření vlákna totiž poměrně časově náročné je, zvláště pak, pokud se bavíme o milionech vláken.
ulimit -s nebo setrlimit()) nebo rovnou pomocí pthread_attr_setstacksize(). Těch defaultních 8 MB je nesmyslně moc, u multithreadových aplikací obvykle používám 64-128 KB. Jen je pak samozřejmě potřeba být trochu opatrnější na statické lokální proměnné.
Ale na druhej stráne sa mi nepáči že počet threadov je tam napevno zakodovaný.
Pevný strop tam sice je, ale je podstatně vyšší (obvykle jsou to přinejmenším desítky tisíc). Vy jste ve skutečnosti narazil spíš na to, že vám defaultní 8MB zásobníky pro každý thread vyčerpaly paměť (vynásobte si 8 MB počtem vláken). Tomu se ale dá snadno předejít - viz můj předchozí příspěvek.
teraz to mám tak, že sa spustia 3 thready (robia viac ako robili predtým) a program čaká kým všetky 3 skončia (pthrad_join). A ide další cyklus...
To není moc šťastné řešení, takhle tam budete mít zbytečné prostoje při čekání, až skončí všechny tři pracovní thready. Efektivnější je třeba
(A) na začátku vytvoříte určitý počet "worker" threadů, které si budou v cyklu brát z fronty požadavky a vykonávat je. Hlavní thread bude postupně ukládat požadavky do fronty (když bude plná, počká - např. pomocí condition variable). Až budou všechny požadavky zadané, počká, až budou všechny hotové a worker thready ukončí (pthread_cancel() nebo nastavením příznaku a buď rozesláním signálu nebo pthread_cond_broadcast()).
(B) pokud vás netrápí režie vytvoření threadu (obvykle ne), lze to řešit tak, že si vyrobíte semafor s počáteční/maximální hodnotou nastavenou na požadovaný počet worker threads a v cyklu vždy počkáte na semafor a vyrobíte worker thread (cyklus ukončíte, když už došly úlohy). Tím bude zajištěno, že v žádném okamžiku nepoběží víc worker threadů než chcete, a jakmile nějaký skončí, spustí se nový. Na konci samozřejmě musíte opět počkat, až budou všichni hotovi (ukončování v tomto případě řešit nepotřebujete).
pthread_detach() na vlákno, které už mezitím stihlo skončit, takže raději používám pthread_detach(pthread_self()) ve vlákně samotném (nebo atribut).
Tiskni
Sdílej: