Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Řešení dotazu:
taktez mam sansu e200 s 2GB + 8GB sdhc a rockbox firmware :) koupil jsem ji za par kil z aukra a nemuzu si s Rockboxem vynachvalit :) Mam na to pichnute Koss Porta
sox 1.wav 1.flac lame --preset insane 1.wav 1.mp3 pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.flac 1.wav sox: SoX v14.3.0 sox INFO formats: detected file format type `flac' Input File : '1.flac' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors File Size : 6.79M Bit Rate : 573k Sample Encoding: 16-bit FLAC Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.021s user 0m0.644s sys 0m0.128s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.737s user 0m1.132s sys 0m0.120s
avel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp2 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp2' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.462s user 0m0.752s sys 0m0.148s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m2.046s user 0m1.148s sys 0m0.132sMáš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU? Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.
Tedy rozdíl mezi mp2 a mp3 je cca 50%IMHO se to tak jednoduše srovnat nedá. Nad DCT se dají dělat optimalizace, nad polyfázovým filtrem taky.
Máš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU?Ne, protože většinou se to implementuje tak že DCT a jiné dílčí úlohy zastává buď nějaký dedikovaný DSP s polem a procesor je jen v roli přerozdělovače práce a nebo u toho druhého druhu zařízení je většinou procesor ten, který žere pomalu nejmíň. Ale čistě matematicky by to platit mělo, protože Layer III není nic jiného než Layer II + DCT (Layer Ii nemá moc daleko od čistého PCMka). Viz úrivek ze zápisku, který mám rozepsaný snad už třičtvrtě roku.
Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.Tak nesrovnávej jabka a hrušky a když už, tak ne na tak výkon mašině a ne nejjednodušším způsobem, který tě napadne (ten time budiž, ale sox?). Že to dělám já ještě neznamená že by to měli dělat i ostatní aneb dělej práci pořádně ať už už ji nemusím dělat já (Ale ne, vážně: s timem na HW přehrávači moc nevyhraješ pokud to teda nebude všechno plně implementováno na procesoru a i tak to není díky všelijakým optimalizacím a SIMD instrukcím nemusí být úplně košér)
já teda FLAC převádím automaticky do ogg 256kbit a přehrávám na sanse. Je to teda spíš kvůli místu, jinak bych přehrával flac. To že ten nebo ten formát trochu víc vytíží ten SOC s 2jádrem ARM co ta sansa má, je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluha. I tak jsem se kdysi při testu dostal s ogg k 15h výdrže..
je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluhaVšak právě o tom mluvím. V současné době komplexnost nehraje až takovou roli, protože ono to stejně majoritu energie nesežere procesor na dekódování, ale právě podsvicování LCD, energie do sluchátek a všelijaké jiné podpůrné systémy (signalizace NAND – i té je potřeba pro vytažení dat něco dát). Jenže viz můj blog. Doba pokročuje a já např mám malý pinčl, který se nějakým LCD vůbec nezaobírá a krom NAND, dekódovacího čipu (kombinace starého dobrého Intelu 8051 a nějakého DSP pole asi) a zbytečné LEDky nic víc nemá. Obří žravá sluchátka se dají nahradit třeba nějakými úspornými in-eary a v takovém prostředí komplexnost kodeku začne stále víc a víc vylézat na povrch.
Tiskni Sdílej: