V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Řešení dotazu:
taktez mam sansu e200 s 2GB + 8GB sdhc a rockbox firmware :) koupil jsem ji za par kil z aukra a nemuzu si s Rockboxem vynachvalit :) Mam na to pichnute Koss Porta
sox 1.wav 1.flac lame --preset insane 1.wav 1.mp3 pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.flac 1.wav sox: SoX v14.3.0 sox INFO formats: detected file format type `flac' Input File : '1.flac' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors File Size : 6.79M Bit Rate : 573k Sample Encoding: 16-bit FLAC Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.021s user 0m0.644s sys 0m0.128s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.737s user 0m1.132s sys 0m0.120s
avel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp2 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp2' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.462s user 0m0.752s sys 0m0.148s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m2.046s user 0m1.148s sys 0m0.132sMáš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU? Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.
Tedy rozdíl mezi mp2 a mp3 je cca 50%IMHO se to tak jednoduše srovnat nedá. Nad DCT se dají dělat optimalizace, nad polyfázovým filtrem taky.
Máš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU?Ne, protože většinou se to implementuje tak že DCT a jiné dílčí úlohy zastává buď nějaký dedikovaný DSP s polem a procesor je jen v roli přerozdělovače práce a nebo u toho druhého druhu zařízení je většinou procesor ten, který žere pomalu nejmíň. Ale čistě matematicky by to platit mělo, protože Layer III není nic jiného než Layer II + DCT (Layer Ii nemá moc daleko od čistého PCMka). Viz úrivek ze zápisku, který mám rozepsaný snad už třičtvrtě roku.
Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.Tak nesrovnávej jabka a hrušky a když už, tak ne na tak výkon mašině a ne nejjednodušším způsobem, který tě napadne (ten time budiž, ale sox?). Že to dělám já ještě neznamená že by to měli dělat i ostatní aneb dělej práci pořádně ať už už ji nemusím dělat já
já teda FLAC převádím automaticky do ogg 256kbit a přehrávám na sanse. Je to teda spíš kvůli místu, jinak bych přehrával flac. To že ten nebo ten formát trochu víc vytíží ten SOC s 2jádrem ARM co ta sansa má, je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluha. I tak jsem se kdysi při testu dostal s ogg k 15h výdrže..
je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluhaVšak právě o tom mluvím. V současné době komplexnost nehraje až takovou roli, protože ono to stejně majoritu energie nesežere procesor na dekódování, ale právě podsvicování LCD, energie do sluchátek a všelijaké jiné podpůrné systémy (signalizace NAND – i té je potřeba pro vytažení dat něco dát). Jenže viz můj blog. Doba pokročuje a já např mám malý pinčl, který se nějakým LCD vůbec nezaobírá a krom NAND, dekódovacího čipu (kombinace starého dobrého Intelu 8051 a nějakého DSP pole asi) a zbytečné LEDky nic víc nemá. Obří žravá sluchátka se dají nahradit třeba nějakými úspornými in-eary a v takovém prostředí komplexnost kodeku začne stále víc a víc vylézat na povrch.
Tiskni
Sdílej: