abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Dotaz: Propojení dvou domů wifi sítí

    Valerius avatar 9.2.2012 15:27 Valerius | skóre: 12
    Propojení dvou domů wifi sítí
    Přečteno: 4446×
    Ahoj, řeším jak propojit dva domy vzdálené cca 150m pomocí wifi, protože je zbytečné abychom platili v obou připojení zvlášť. Bohužel této problematice rozumím jako koza petrželi.

    Představuji si to asi takto:

    V domě kde net je, je router s wifi anténou (tenhle), ta by se nahradila směrovou směrovou, která by se namířila na druhý dům, kde by byl druhý router (nejspíš taky s nějakou externí anténou), který by chytil wifi a počítače by se připojili káblem k druhému routeru.

    Je to takhle realizovatelné? Pokud ano, kde a co koupit? Pokud ne, jak to nějak podobně udělat.

    Díky =)
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    9.2.2012 16:45 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Koupit 2x toto UBIQUITI: NanoStation5 Loco - outdoor 5 GHz klient vč. 13 dBi antény

    A je to dát na stožáry a natáhnout kabely.....

    the.max avatar 9.2.2012 22:02 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Kurvitka UBNT nepatri na strechu, ale do popelnice!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    9.2.2012 22:58 CALLDA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Mohu se zeptat proč a co případně místo toho, tedy kromě MikroTiku (který dle mě trochu usnul na vavřínech a jejich SXT nevypadá zrovna odolně). Měl jsem možnost dělat s obojím HW a UBNT mi přijde jednodušší jak na montáž, konfiguraci, odolnost vůči rušení a hlavně úderu bleskem. Tam kde MT hořely, tak UBNT fungovalo vesele dál, nehledě toho že s UBNT NANOBRIDGE M5 je člověk schopen prostřelit panelák skrz (jen test), UBNT přenese i více dat. Pokud potřebujeme složitější konfiguraci, routování apod., tak se asi MT nevyhneme. Co mi na UBNT výrazně chybí, je připojení pomocí MAC, jakou u MT s MAC telnetem - spousty servisů se dalo udělat z tepla kanceláře :-)
    10.2.2012 09:43 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Nevím proč ? Uživatel potřebuje propojit vzdálenost kolem 150m pro domácí použití a na to to je kvalitní dost a určitě lepší jak soho routery.

    PS. I když já mám dva baráky propojené soho routery ovšem já mám mezi baráky 10m :-)
    10.2.2012 01:37 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    ještě jsem potkal TP-LINK TL-WA5210G na 150m to dostřelí spolehlivě, je to takové činské UBNT.
    Valerius avatar 10.2.2012 21:15 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Tak jsem objednal, děkuju za radu =)
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    Valerius avatar 15.2.2012 16:39 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Objednal, dostal a nejsem si jist jak to nastavit.
    V domě s netem jsem první stanici připojil k routeru a v druhém domě připojil do lanky (nepřišel jsem na to, jak se připojit přes WAN tak, abych mohl NS konfigurovat) k routeru (náhodou se mi dostal do ruky TP-LINK TL-WR743ND), nastvil první stanici na AP, druhou na klienta a stanice spojil. Ale nevím jak to nastavit tak, aby to fungovalo =) Pokud by to šlo vysvětlit jednoduše, bez toho že bych musel studovat 50 stran manuálu k systému NS5, byl bych moc rád.
    Moje představa je, že bych zapojil kabel od stanice do wan konektoru routeru a do lan si zapojil pc + bych měl wifi pro pár okolních pokojů, abych ten router využil =) Asi takto:

    router s netem - lan konektor - NS5 <- - -> NS5 - wan konektor - router - připojná pc přes lan a wifi
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    15.2.2012 17:17 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    tuším obě stanice jdou nastavit do režimu bridge, kdy pouze přeposílají pakety na druhou stranu. a pak se obě sítě chovají jako jedna.
    Valerius avatar 15.2.2012 17:50 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Jo, ted jsem dokonce na netu... nastaveno to mám na přístupový bod wds a klienta wds... akorát to tu musím mít na routeru zapojeno od NS5 do lan konektoru, pořád jsem nevyšpekuloval jak to nastavit abych to mohl připojit do wan.
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    15.2.2012 18:09 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    A proč by jsi to zapojoval do wan ?

    Prostě v lan máš jednu síť......(na routeru vypnout DHCP)

    Jinak pokud to dáš do wan tak bude fungovat nat a tím pádem na wan nastavíš získat IP z dhcp.... A potom na lan a pro router musíš nastavit jiné IP jak na wan straně - záleží jakou IP dostává wan strana.

    Potom vlastně budete připojen přes dva naty....
    Valerius avatar 15.2.2012 18:12 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    No, je mi líto jednoho zabraného lan portu a nnevyužitého wan portu, co kdyby mi tem lan chyběl :D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    Valerius avatar 15.2.2012 18:40 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Pokud tomu rozumím dobře měl bych to tedy nastavit takto. Trochu to rozepíšu.

    111.111.111.1 IP routeru přímo připojeného k netu
    111.111.111.2 IP první NS5
    111.111.111.3 IP druhá NS5

    kabel z druhé NS5 zapojím do wan konektoru na koncovém routeru nastavím wan na Dynamic IP, a IP adresu pro síť pod druhým routerem nastavím třeba na 222.222.222.1.


    Chápu to dobře? Pokud ano, tak je ještě někde chyba, netváří se to, že by mi to chtělo fungovat.
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    Valerius avatar 15.2.2012 19:23 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Tak, už to funguje. Krom tohoto jsem ještě musel změnit operační mód z AP Client Router na AP Router.

    Moc děkuji za pomoc =)
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    17.12.2015 10:20 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí

    Dobrý den, rád bych oživil starý dotaz:

    Potřeboval bych ve dvou případech zvýšit dosah / pokrytí místní sítě. V obou případech se jedná o krátkou vzdálenost (cca do 20 m).
    V jednom případě jde o dva protilehlé domy, mezi kterými je dvůr. Dosud bylo řešeno kabelem, ale ten se nyní poškodil a toto řešení není příliš oblíbené (sousedé atd.,).

    V druhém případě se jedná o protilehlé domy, mezi kterými je silnice s minimálním provozem.
    V obou případech je viditelnost v pořádku, jedná se o protilehlé budovy.

    Chtěl jsem se zeptat, jestli je možné umístit naproti sobě dvě antény:

    http://www.alza.cz/nanostation-m5-loco-d216929.htm

    a ty vzájemně propojit, aby nebylo nutné mezi domy tahat kabel.
    S wifi obecně nemám příliš mnoho zkušeností, tak uvítám radu zkušenějších, případně nasměrování.


    Moc děkuji za případnou odpověď.

    17.12.2015 13:33 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Ano, bude to možné, přesně takto již delší dobu provozuji jednu instalaci s dvěma UBNT nanostation.
    17.12.2015 14:14 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Děkuji! :-)
    Petr Tomášek avatar 21.12.2015 22:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Já bych přesto šel do kabelu, nejlíp optického...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.12.2015 12:09 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Propojení dvou domů wifi sítí
    Já taky. Jde o to, že optika by se měla tahat zhruba za rok a teď je potřeba to dočasně (a jako obvykle rychle) vyřešit bez dalšího rozkopávání dvora (napjaté sousedské vztahy s majitelem).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.