abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 44
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 865 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 848×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.