abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.8. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.8. 21:11 | IT novinky

    Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (76%)
     (10%)
     (4%)
     (4%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 51 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník

    Dotaz: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů

    2.1.2013 19:43 outlier | skóre: 14
    C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Přečteno: 886×
    Dobrý večer, řeším následující problém při návrhu programu v C++, který může využívat pouze věci z ANSI definice, tedy kontejnery z knihovny STL, žádný boost nebo něco podobného.

    V jedné třídě (třebas A) potřebuji definovat pole (vektor) vektorů nestejné délky objektů jiné třídy (řekněme B). V konstruktoru chci toto pole naplnit prázdnými vektory (v té době vím, kolik jich bude, ale nevím, jakou budou mít jednotlivé vektory délku) a první vektor naplnit instancí třídy Z. Jsem trochu zmatený tím, jestli vše musí být definováno přes pointery nebo jestli je to možné udělat i pomocí automatických proměnných. Pole pointerů na vektory pointerů na objekty třídy B zní dost hrozivě , ale nevím, jak to udělat jinak, tak abych mohl za běhu programu dynamicky vytvářet objekty třídy B a ukládat je do vektorů. Dá se to udělat tak, aby se člověk mohl vyhnout alespoň používání pointeru na vektor nebo ne? Máte někdo nějaký nápad?

    Odpovědi

    2.1.2013 21:05 Ondra Holub | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    class A
    {
      typedef
        std::vector< MujObjekt> VectorOfMujObject;
    
      typedef
        std::vector< VectorOfMujObjekt> VectorOfVectorOfMujObject;
    
      VectorOfVectorOfMujObject vovomo;
    
    public:
      A()
      :  vovomo(100) // vlozi 100 prvku inicializovanych default constructorem, tedy prazdnych vektoru
      {
         vovomo[0].push_back(Z(1, 2, 3));
      }
    
    };
    
    2.1.2013 21:08 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Něco takového?
    #include < iostream >
    #include < string >
    #include < vector >
    
    typedef std::vector < std::string > SVect;
    typedef std::vector < SVect > VSVect;
    
    int main()
    {
        std::vector < std::string > v1;
        v1.push_back("A1");
        v1.push_back("B1");
        v1.push_back("C1");
    
        std::vector < std::string > v2;
        v2.push_back("A2");
        v2.push_back("B2");
    
        VSVect sv;
        sv.push_back(v1);
        sv.push_back(v2);
    
        for (VSVect::const_iterator cit = sv.begin(); cit != sv.end(); cit++) {
            for (SVect::const_iterator icit = cit->begin(); icit != cit->end(); icit++) {
                std::cout << *icit << " ";
            }
            std::cout << std::endl;
        }
    
        return 0;
    }
    
    2.1.2013 21:59 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    jak uz pisou nademnou jde to treba takhle:
    vector<vector<C> > vector_of_vectors_of_c;
    
    Pokud ale hodlas menit pocet prvku v tom hlavnim vektoru a nepouzivas posledni normu jazyka C++, kde se pri realokaci muze udelat move, tak bych tam dal ukazatele na vektory:
    vector<vector<C> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    A jestli ta trida ma velkou velikost, nebo slozity kopirovani tak bych dal ukazatel i tam
    vector<vector<C *> *> vector_of_vectors_of_c;
    
    2.1.2013 22:24 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    První vektor má fixní počet prvků, který je znám v době volání konstruktoru. V druhé úrovni ale bude v každém vektoru jiný počet prvků a bude tam třeba často přidávat a mazat prvky. Ten objekt, který se tam nakonec ukládá moc velký nebude, jeden vektor, který bude mít v průměru tak 15 prvků a tři skalární proměnné.
    2.1.2013 22:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    v tom pripade prvni uroven bych udelal bez ukazatelu, druhou jeste promyslel:

    pokud udelas bez ukazatelu:

    + rychly pridavani a mazani polozek pokud maji ty vektory alokovani dost pameti

    - pokud nemaji tak realokace bude pomala. V tom objektu je vektor. Pro ten se musi alokovat nova pamet, zkopirovat data a puvodni vektor uvolnit. Tohle pro kazdy objekt.

    pokud to udelas s ukazatelama:

    - pomalejsi pridavani, protoze novy polozky budes muset alokovat i kdyz ve vektoru bude jeste misto

    + realokace vektoru bude rychla

    Kdyz nad tim tak premyslim tak nejlepsi asi bude to tam vsechno dat hodnotou. Teda pokud ti nevadi ze ty objekty nebudou mit konstantni adresu (muze se zmenit pri realokaci). Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje. To znamena ze po prvnich par realokacich by v tech vektorech melo byt dost mista...
    2.1.2013 23:32 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Spíš než o rychlost mi jde o efektivní zacházení s pamětí. I když dopředu se trochu hůř odhaduje, jestli to bude problém nebo ne, ale mohl by být. Taky jsem přemýšlel, jestli se nemám na STL vykašlat a nějaké jednoduché struktury šité na míru téhle úloze si radši nenapsat sám, ale nemám na to zas tolik času...
    2.1.2013 23:52 outlier | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ STL - Jak definovat vector vectorů objektů
    Protoze napr implementace stl u gcc, alokuje pri realokaci vzdy dvojnasobek pameti a nikdy nezmensuje.
    Tohle je zrovna vlastnost, která se mi moc nehodí. Potřebuji v každé úrovni vždy vygenerovat větší množství prvků a pak ty pro další fáze nepotřebné promazat. Možná by byla lepší jiná struktura než vektor, jestli třeba list nemá paměťově efektivnější implementaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.