abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    dnes 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    dnes 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 755 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 19:50
    Rozcestník

    Dotaz: Bonding

    12.4.2013 14:59 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Bonding
    Přečteno: 1208×
    Ahoj, nemáte někdo praktické zkušenosti s bondingem? Hlavně co se týká módů 4,5,6. Mód 4 se provozuje proti switchi s podporou 802.3ad, znamená to, jak předpokládám že oba dva kabely musí být zapojené do stejného switche, jak je to ale s rychlostí, apod? A co módy 5 a 6, u módu 6 se píše pouze o podpoře IPv4, jak se potom pracuje s IPv6? Nejde vůbec, nebo jede přes jednu síťovku? Mód 5 zase pouze vysílá přes dvě síťovky, ale poslouchá pouze na jedné, oba dva módy, 5 i 6 mi připadají takové zpatlané, jak je to s rychlostí a spolehlivostí? Máte někdo tyto zkušenosti?

    děkuji

    Odpovědi

    12.4.2013 15:08 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Precti si neco o Etherchannel a LACP.
    12.4.2013 15:33 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    tam se dočtu o praktických zkušenostech lidi z abclinuxu?
    12.4.2013 17:08 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Ok, prakticka zkusenost je takova, ze pokud tomu opravdu nerozumis a pokud nemas koupeno 2x Cisco 6500 tak to v produkcnim provozu udela vic skody nez uzitku(opravdu je potreba znat nejakou teorii - nejen Linuxovou ale i Cisco). Bud si stim hrajou lidi, kteri chteji hyper-super HA reseni, ale nemaji na to penize anebo se to pouziva az v opravdu hodne velkych instalacich.

    Problemy zpusobuji zmeny v ARP tabulce na switchich. A taky to, ze lepsi sitovky maji TCP offload engine.

    Je potreba se zamyslet jestli chces vysoky performance - opravdu je ti jeden 1Gbit nestaci na fileserver? Anebo jestli chces vysokou dostupnost? Tak jako tak potrebujes spolupraci switchu.

    12.4.2013 22:03 JiriHorky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Tomu rikam pekna sbirka nepresnosti. Bonding pres LACP (mode 4) active-active provozujeme produkcne jiz nekolik oproti ruznym druhum switchu ruznych vyrobcu. Provozujeme take active-passive reseni, kde neni nutna podpora na switchich (zapojeni do dvou ruznych switchu). Z mych zkusenosti je pouziti LACPu nejvykonejsi, pouzivame parametry BONDING_OPTS="mode=802.3ad miimon=100 xmit_hash_policy=layer3+4", tj. jedna connection jde vzdy po jednom dratu, TCP offload engine by tedy mel byt v pohode. Je to ale spravna pripominka, pri jinych typech to muze ve skutecnosti uskodit. Mame takto zteamovano jak 1Gbit rozhrani, tak napriklad i 4x10Gbit mezi switchi. V jednodusich nastavenich se zapojuji 2 a vice kabelu do jednoho switche, pro nej je to virtualni interface, problemy s ucenim MAC (v MAC tabulce nikoliv ARP tabulce) tedy nema. Pri pouziti chytrejsich switchu, typicky Nexus rady 5000 a vys, ale beha to i na IBM G8124 switchich lze delat active-actve LACP pres dva switche, tj. docilit jak zvyseni propustnosti, tak dostupnost. Vyzaduje si to ale specialni spojeni techto switchu. U Nexusu tomu rikaji VPC (virtual PortChannel). Toto zapojeni take bez problemu provozujeme. Existuji i typy bondingu, ktere podporu switchu nepotrebuji, tam se jiz opravdu musi zonglovat s MAC adresy a napr. jinak odpovidat na ARP dotazy. S tim prilis velkou zkusenost nemam, AFAIK se to i defaultne ale pouziva pri NIC teamingu ve vmwaru esxi 5, coz ale pak koliduje s pouzitim bridgu ve virtualnich masinach. Souhlasim ale s tim, ze neco si o tom nacist neni spatne. Kazdopadne bych se toho nebal.

    Cele je to pekne popsane v /usr/src/linux/Documentation/networking/bonding.txt (ve zdrojacich kernelu).
    13.4.2013 00:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Jo mas pravdu - uz je to dlouho co jsem to delal. Chtel jsem napsat ze, takova vec se neda provozovat na HW za par korun a bez znalosti teorie. Navic maji Linux, Cisco a IBM(AIX) trosku odlisnou terminologii.

    Napr. u active-pasive pri manualnim failoveru cilovy server vysle gratuitous ARP do site aby aktualizoval MAC tabulky. Kdyz to ale switch filtruje, tak failover trva dlouho. Pokud se to zkombinuje s 802.q tak je potreba poslat ARP do kazde VLANy, coz treba AIX neumi.
    15.4.2013 07:57 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    diky za info, ja uz jsem si to celkem nastudoval, jde mi hlavne o to jak se chovaji mody 5 a 6, protoze mi pripadaji takove zpytlikovane. Modu 4 bych se celkem nebal, prece jenom je to standard.
    20.8.2013 09:43 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    komentuju vlastni stary dotaz, ale kdyby to nekdo hledal, je zde jedna chybka, layer3+4 (xmit_hash_policy=1) podle dokumentace neni kompatibilni s modem 4, tedy 802.3ad. Je tedy nutno použít xmit 0 nebo 2, a nebo použit xmit 1, ale s jinym modem nez je mod 4 (802.3ad). Doplnuju kdyby to nekdy nekdo hledal.
    20.8.2013 12:12 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Podle jaké dokumentace? V té linuxové je jen zmínka, že layer3+4 není 100% kompatibilní, protože může za určitých (nepříliš pravděpodobných) okolností posílat pakety z jednoho spojení přes různé cesty, což by mohlo některým protistranám vadit. Ale rozhodně to neznamená, že tato kombinace není možná.
    21.8.2013 15:27 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    podle dokumentace k RHEL 6, asi jsem nikdy nezminil ze to delam na nem, moje chyba.
    13.4.2013 17:04 hermelin | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Uz jsme neco podobneho resili tady.

    Nakonec se mi povedlo rozfungovat to spolehlive se dvema switchema Netgear GS724TS ve stacku s integrovanym failover pri vypadku jednoho switche. Pouzivam LACP a jednotlive propoje bondu mam zapojene cik-cak skrze oba switche. Mam tak redundatni sitovou infrastrukturu za 18tis :-).
    13.4.2013 18:30 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Muzu se zeptat jak funguje to stackovani? Opravdu kdyz jeden(hlavni) switch vypadne, tak ten druhy dal funguje?
    Punny avatar 13.4.2013 19:26 Punny | skóre: 28 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    nevim jiste zda u vsech znacek, ale u cisco a dell by mel prevzit roli.
    13.4.2013 19:37 hermelin | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    Ahoj

    Opravdu to funguje u tohoto levneho Netgearu tak ze pokud lehne jeden switch tak prebere funkci ten druhy. A to vcetne aktualni konfigurace takze opravdu stale funguje jako pred vypadkem prvniho switche. Je to v radu par sekund - cca 2-5 vterin. Kdyz jsou ve stacku vic jak 2 switche tak "pouze" dva si tyto funkce predavaji. Jeden je master a druhy secondary master. Vse si mezi sebou synchronizuji. Jsou propojene HDMI kabely (ja je mam dokonce propojene 2x HDMI do ringu :-)

    Vice ke switchi je zde. A tady je primo PDF manual kde v sekci "Stacking" je tato funkce popsana.
    15.4.2013 07:53 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bonding
    diky, juknu na to co jste probitli predtim

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.