sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
#include <stdbool.h> ... typedef struct { int sprite; int walk_speed; int ticks; bool revealed = false; int hp; int an; int dn; } Enemy; void initEnemy(Enemy *e) { e->sprite = 4; e->walk_speed = 2; e->ticks = 3; e->revealed = true; e->hp = 4; e->an = 5; e->dn = 6; } int main() { FILE *f = NULL; Enemy e; initEnemy(&e); ... fwrite(&e, sizeof(Enemy), 1, f); ...Kompiluji pomoci gcc, všechno funguje jak má, kompilátor si nestěžuje, nicméně když prográmek proženu přes valgrind, začne křičet že ukládám neinicializovanou proměnnou:
==5347== 1 errors in context 1 of 1: ==5347== Syscall param write(buf) points to uninitialised byte(s) ==5347== at 0x410D0B3: __write_nocancel (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x40B2FD0: _IO_file_write@@GLIBC_2.1 (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x40B2EC4: new_do_write (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== by 0x405B7E2: (below main) (in /lib/libc-2.17.so) ==5347== Address 0x403100d is not stack'd, malloc'd or (recently) free'd ==5347== Uninitialised value was created by a stack allocation ==5347== at 0x8048501: main (in /home/phaal/c_progs/loadsave)Způsobuje to ona Boolovska proměnná: bool revealed, pokud ji odstraním, nebo zaměním za int, tak si valgrind přestane stěžovat. Netuší někdo proč tomu tak je? Resp. kde dělám chybu, jak bych to mohl opravit? Dík
Řešení dotazu:
true Expands to the integer constant 1. false Expands to the integer constant 0.Každopádně, pokud použiju bit field, např.
unsigned int revealed :1
, tak valgrind taky křičí že mi tam lítaji neinicializované bity.
Nejspíš budu muset použít celý 4 bajtový int. Eventuálně si ho můžu sám namakrovat na bool/true/false.
bool
v stdbool.h je DEFINE na C99 typ _Bool
.
To je číselný typ, který pojme jen a pouze hodnoty 0 a 1.
Na mém systému je sizeof(_Bool) 1, stejně jako sizeof(char), sizeof(int) tu mám 4.
To, že false je nějaká číselná konstanta (integer constant) neznamená,
že je typu int
. 35U je třeba taky číselná konstanta,
ale typu unsigned int.
K tvému problému s valgrindem, ten je, jak ti již pověděl někdo přede mnou,
opravdu způsoben paddingem ve struktuře. Bude asi za tím boolem,
např. 3 bajty, aby následující int byl zarovnán (např. na 4B). Valgrind 'ví', že jsi
do toho paddingu nic nezapsal, ale fwrite() tu strukturu zapisuje včetně těch padding bajtů - ty
mají nějakou hodnotu, na kterou se nelze spolehnout. Můžou tam být nuly, ale třeba i část tvého hesla,
které v té aplikaci zadáváš Řešením je strukturu zapsat do souboru prvek po prvku, nebo třeba
před manipulací zavolat nějaký memset(). Zápis prvek po prvku může být pomalejší ... i když fwrite() používá buffer,
může tam být nějaký zámek, overhead volání fce, ... závisí na aplikaci, ale u práci se soubory
to spíš bude brzdit disk, než volání fce. Zápis každý prvek zvlášť (když to zkombinuješ s intN_t typy)
by mohlo být 'lepší', protože to bude více (ehm, tak trochu) multiplatformní.
ty mají nějakou hodnotu, na kterou se nelze spolehnout. Můžou tam být nuly, ale třeba i část tvého hesla, které v té aplikaci zadávášToto pouze umlci valgrind, ale do souboru se stejne mohou zapsat libovolna data v paddingu, protoze po jakemkoliv zapisu do prvku struktury je hodnota paddingu nedefinovana. Prekladac tam klidne muze zapsat zpatky vase heslo pripadne memset odoptimalizovat uplne pryc, pokud pak nastavujete vsechny prvky struktury.Řešením je strukturu zapsat do souboru prvek po prvku, nebo třeba před manipulací zavolat nějaký memset().
Tiskni
Sdílej: