abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Problem s kompilaci jednoducheho programu v Net Beans [C++, GLFW]

    Bundas avatar 19.4.2014 16:30 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Problem s kompilaci jednoducheho programu v Net Beans [C++, GLFW]
    Přečteno: 225×

    Nejde mi zkompilovat bezchybne napsany program:

    (jsou tam tyto hlavickove soubory: iostream, stdio.h, stdlib.h, GL/glew.h, GLFW/glfw3.h, glm/glm.hpp,)
    
    #define GLFW_INCLUDE_GL_3
    using namespace glm;
    using namespace std;
    
    
    int main(){
        if(!glfwInit()){
            return -1;
        }
        GLFWwindow* window; // (In the accompanying source code, this variable is global)
        window = glfwCreateWindow( 1024, 768, "Tutorial 01", NULL, NULL);
        if( window == NULL ){
        fprintf( stderr, "Failed to open GLFW window. If you have an Intel GPU, they are not 3.3 compatible. Try the 2.1 version of the tutorials.\n" );
        glfwTerminate();
        return -1;
    }
        glfwMakeContextCurrent(window);
     
    // Initialize GLEW
        glewExperimental=true; // Needed in core profile
        if (glewInit() != GLEW_OK) {
        fprintf(stderr, "Failed to initialize GLEW\n");
        return -1;
    }
        return 0;
    }
    A tohle je vystup v netbeans
    "/usr/bin/make" -f nbproject/Makefile-Debug.mk QMAKE= SUBPROJECTS= .build-conf
    make[1]: Entering directory `/root/NetBeansProjects/pokus'
    "/usr/bin/make"  -f nbproject/Makefile-Debug.mk dist/Debug/GNU-Linux-x86/pokus
    make[2]: Entering directory `/root/NetBeansProjects/pokus'
    mkdir -p build/Debug/GNU-Linux-x86
    rm -f "build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o.d"
    g++    -c -g -MMD -MP -MF "build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o.d" -o build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o main.cpp
    mkdir -p dist/Debug/GNU-Linux-x86
    g++     -o dist/Debug/GNU-Linux-x86/pokus build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o 
    build/Debug/GNU-Linux-x86/main.o: In function `main':
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:15: undefined reference to `glfwInit'
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:19: undefined reference to `glfwCreateWindow'
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:22: undefined reference to `glfwTerminate'
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:25: undefined reference to `glfwMakeContextCurrent'
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:28: undefined reference to `glewExperimental'
    /root/NetBeansProjects/pokus/main.cpp:29: undefined reference to `glewInit'
    collect2: error: ld returned 1 exit status
    make[2]: *** [dist/Debug/GNU-Linux-x86/pokus] Error 1
    make[2]: Leaving directory `/root/NetBeansProjects/pokus'
    make[1]: *** [.build-conf] Error 2
    make[1]: Leaving directory `/root/NetBeansProjects/pokus'
    make: *** [.build-impl] Error 2
    
    BUILD FAILED (exit value 2, total time: 3s)
    
    Vsechny hlavickove soubory mam v spravne nainstalovane.
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    19.4.2014 19:27 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci jednoducheho programu v Net Beans [C++, GLFW]
    1. Ten program bezchybně napsaný není. V kódu není nikde řečeno, jaká verze OpenGL se má použít. Includovat stdio.h a iostream je taky špatně, protože v C++ by se mělo použít cstdio.
    2. Problém není v překladu, ale linkování. Musíš linkeru říct, že má program linkovat proti knihovně glfw. GLFW jsem nikdy nepoužil, ale ta knihovna se nejspíš bude jmenovat glfw.so. Jak se v GCC nastavují parametry linkeru ti prozradí Google
    3. .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.