Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
# Muj vlastni super event, ktery dela super veci (SuperEvent, EVT_SUPER) = wx.lib.newevent.NewEvent() # ... wx.PostEvent(target_window, super_event_instance)což je zamozřejmně wx-specific, ale v QT to bude dost podobné. A k tomu případně
import Queue
class PyQtProxyThread(QThread): __signalName = 's' def __init__(self, _destinationCallable, _data): assert callable(_destinationCallable) QThread.__init__(self) self.__data = _data self.connect(self, SIGNAL(self.__signalName), _destinationCallable) self.start() def __del__(self): self.wait() def run(self): self.emit(SIGNAL(self.__signalName), self.__data)
// Volano z gui vlakna, treba z hlavniho okna aplikace. QThread *thread = new QThread; Worker *pracovnik = new Worker(); // pracovnik dedi QObject pracovnik->moveToThread(thread); // A ted pokud potrebujes predávat data z pracovnika (ktery bezi na jinem vlakne) do hlavniho vlakna, tak to delej pres signaly. connect(pracovnik, SIGNAL(abc()), this, SLOT(abc()));Jak bylo řečeno, connect() automaticky pozna, že slot se nachazi v jinem vlakně nez signal a provede automaticky mezivlaknovej invoke.
QCoreApplication::setAttribute(Qt::AA_X11InitThreads);
hned pri startu aplikace.
Pokud to neudelas, tak muzes sestrelit Unity (anebo jiny WM) popr. muze umrit tvoje aplikace.
Xlib byla katastrofa (co se multithreadingu tyce) a XCB na tom neni o moc lip.
Pokud to neudelas, tak muzes sestrelit Unity (anebo jiny WM) popr. muze umrit tvoje aplikaceAno, tvoje aplikace umřít může, ale to, že sestřelíš Unity či jiný WM je samozřejmě krávovina, leda by byl zabugovaný. Kecáš totiž přes socket s Xkama, popř. něco přes sdílenou paměť (třeba obrázky) a X server potom s WM úplně jiným socketem. A to, jestli je tvoje aplikace vícevláknová pro WM neznamená vůbec žádný problém.
Tiskni
Sdílej: