Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Lidi, dělám na quadrokoptéře a mám to momentálně řízené přes Raspberry Pi. A přišl jsem si postěžovat. Potřebuju dělat nějaký ten image processing s Pi Camerou - aby koptera uměla stát na místě a aby uměla i přistát na nějaký objekt. Už to mám naimplementované na svém kompu. Tu koptéru ováldám z PC přes Wifi, image processing poběží na PC.
Uvítal bych ale raději, kdyby mi běžel na RPi. Každý znáte určitě foťáky kompakty, co mají funkcí rozpoznání obličeje, viděl jsem to i na mobilu. Nemyslím, že je to náročnější než moje algoritmy v OpenCV. Přesto pochybuju, že by to na RPi stíhalo... a tak důmám, dumám... a jsem naštvanej. Na RPi je grafická karta. A já ji přesto nemůžu využít, protože nepodporuje OpenCL. Tak jako co to má být, wtf... Zjistil jsem, že ta firma, co vyrábí GPu pro RPi, zveřejnila komplet dokumentaci k té konkrétní GPU. Jenže projekt je zatím ve stavu, kdy se to musí psát assemblerovsky. Do toho se moc nehrnu.
Takže jsem koukal po jiných deskách. Banana Pi - oproti RPi má dvoujádro. Jeho GPU však opět nepodporuje OpenCL. A co je horší - je tam zase jinaá GPU, pro kterou kdoví jestli někdy zveřejní dokumentaci. To nemluvím o tom, jestli na tom Banana Pi všechno běží tak relativně dobře, jako na RPi.
Pak jsou další projekty jiných desek, ale že bych si nějakou z nich pořídil, když kolem toho není žádná pořádná komunita, tak to teda ani náhodou.
Tak mě napadlo - co mobily s Androidem? To přece musí mít nějak odladěný už, ne? Napadlo mě, vykašlat se na RPi a další desky a dát tam prostě nějaký smartphone. Super je, že už na tom budu mít Realtime kernel + jako bonus GSM pro potencionální řízení po internetu.
Takže co je mlj dotaz. Jednak jsem potřeboval projevit svou frustraci nad tím, jak to chodí. Že si ani nemůžu použít OpenCL, protože to žádná z těch GPU nepodporuje. Hernajs já prostě nevěřím tomu, že neexistuje nějaká funkční použitelná platforma, která by se dala pro můj projekt použít; vždyť to jsou samé nedodělky. To je RPi fakt to nej, co teď je? A co teda ty smartphony, hrajou se na tom přece kolikrát hry, tak tam musí být nějaká ta podpora pro OpenCL, nevíte? A jak by to pak na těch mobilech bylo s I/O výstupy, tam by měly nějaké na desce být, ne?
Někdo mi doporučoval, že to můžu zkusit nějak naimplementovat přes shadery. Moc tomu nerozumím a nevím jestli by to vůbec nějak reálně šlo. A musím se zeptat: když se nedá ta GPU programovat, tak jakto, že se přesto dá využívat, jak to pak teda funguje? Že třeba podporuje OpenGL - můžu toho nějak využít pro moje výpočty?
Díky
 2.1.2015 05:26
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        2.1.2015 05:26
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         Zkoušel jsi to OpenCV spouštět, abys věděl, jak pomalé to zhruba je?
Zkoušel jsi to OpenCV spouštět, abys věděl, jak pomalé to zhruba je?
Tak mě napadlo - co mobily s Androidem?Neuvěřitelně zkurvenej userspace.
Super je, že už na tom budu mít Realtime kernelVe skutečnosti tam budeš mít podivně opatchovaný starý kernel zkompilovaný s divnými parametry.
 2.1.2015 06:15
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        2.1.2015 06:15
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        Zkoušel jsem na tom kompilovat program a to mi stačí.To mohlo být pomalou kartou.
Už tak mi to na mojem kompu nefachá úplně nejlíp.Aha. Hm. No jestli s tím má problém desktop, tak ARMové destičky to dají těžko.
Ale každopádně ta GPU mě štve, nevím proč do toho RPi strkali GPU co OpenCL nepodporuje.Asi prostě levný SoC a nikdo nečekal, že na tom budou počítat. Pro všechny ostatní je tady Parallela.
vždyť to jsou samé nedodělky.To samozrejme jsou. Kdys naposled v IT videl nejakou dodelanou vec?
 
když se nedá ta GPU programovat, tak jakto, že se přesto dá využívat, jak to pak teda funguje?RPi: mas v userspacu velky binarni blob, ktery poskytuje OpenGL rozhrani a transformuje to primo na low-level gpu prikazy, ktere pak posila pres nejaky mini kernel ovladac do GPU. Jestli to podporuje GLSL (OpenGL shadery) pak bys tam teoreticky mohl delat vypocty, ale nevim jestli to umi. Co se tyce OpenCL pod androidem, zapomen. Google se rozhodl sr*t na nake standardy a tlacit vlastni projekt "renderscript" (asi NIH syndrom...) - muzes zkusit ten. Teoreticky bys mohl zkusit parallellu, tam OpenCL jede, ale je to dalsich 5 wattu navic.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                