Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Zdravim,
mam problem s NM (NetworkManager), ze neaktualizuje spravne resolv.conf po pripojeni k OpenVPN.
Moj postup pripajania k VPN:
Moje (nie uplne uspesne) riesenia:
Ako teda spravne updatovat resolv.conf, aby sa k providerovi nedostavali detaily a aby sa chodilo cez firemnu VPN?
Diky
/etc/resolv.conf
tak má být za všech okolností IP lokální instance dnsmasq. Já osobně dávám přednost Unbound už kvůli DNSSEC, ale je to těžce experimentální a nevím o nikom, kdo by to provozoval na Ubuntu. Tam to funguje tak, že Unbound běží stále a můžeš mu nacpat do konfigurace cokoli, plus co není nastavené, tak teprve ovládá NetworkManager automaticky, takže když to nejde, můžeš to běhově i trvale nastavit sám.
Diky, zase natvrdo nastavit je ako u mna skopirovat. Nie vzdy chcem byt pripojeny na VPN, takze nastavenie natvrdo sa aj tak musi bit skriptom. Dnsmasq ma dynamicky generovany config (od NM), takze bez zmeny na unbound to asi nepojde.
Niekedy asi skusim Unbound, aj ked nevidim vyhody okrem mozneho riesenia mojho problemu (dnsmasq afaik podporuje DNSSEC, aj ked to zrovna nepouzivam).
Tiskni Sdílej: