abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 166 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Pozvánky

    Blíží se prázdniny a než se rozutečete k moři, je na čase se opět sejít na Virtuální Bastlírně - pravidelném setkání elektroniků, ajťáků, bastlířů a obecně nadšenců do techniky. Co si pro vás strahovští bastlíři připravili tentokrát? Určitě proberou blížící se Linux Days i další události. U softwaru se chvíli zdrží a poví si kupříkladu o tom, jak se zbavit Bambu Cloudu, ale nepřijít o možnost ovládat tiskárnu na dálku. Řeč dojde i na AI,

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 26.06 tohoto operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.55.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 100 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.6. 20:22 | IT novinky

    Craig Loewen na blogu Microsoftu oznámil veřejnou preview verzi WSL kontejnerů, tj. linuxových kontejnerů ve Windows Subsystem for Linux (WSL). Spouští se příkazem wslc.exe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.6. 19:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 9 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.6. 12:55 | Nová verze

    Grafická aplikace Krokiet/Czkawka pro vyhledávání a odstraňovaní nepotřebných souborů (duplicitní soubory, prázdné složky, podobné obrázky, podobná videa, poškozené soubory a další) byla vydána ve verzi 12.0.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Jedná se o poslední verzi frontendu Czkawka GTK nad Czkawka Core. Uživatelům se doporučuje migrovat na frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Představena byla aplikace Cedinia pro Android využívající Czkawka Core. Dostupná je jako APK pro ruční instalaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    29.6. 04:22 | Nová verze

    Po téměř třech letech od vydání verze 9 byla vydána nová verze 10 linuxové distribuce Mageia (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.6. 04:00 | Zajímavý software

    Nourish (GitHub) je nový správce oken pro Linux. Tradiční plochy nahrazuje nekonečným plátnem a posouváním a přibližováním. Využívá vlastní kompozitor pro Wayland s názvem y5. Videoukázka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.6. 15:33 | Komunita

    Po 20 letech a 17 otevřených (open source) krátkých filmech Blender Studio oznámilo plán na svůj první celovečerní film. Cílem samozřejmě není jenom nový otevřený film, ale především vývoj a vylepšení otevřených nástrojů pro spolupráci napříč celým procesem a vytvoření otevřené příručky (playbook) pro filmovou produkci ve velkém měřítku s informacemi, které jsou obvykle dostupné pouze uvnitř komerčních studií, a pomoci tak nezávislým tvůrcům překonat technické a organizační bariéry.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 2020 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: Inkscape - tisk

    5.3.2016 10:38 Jester89
    Inkscape - tisk
    Přečteno: 1903×
    zdravím, Dělal jsem logo na skleničky ve vektorové grafice v Inkscapu. Toto logo je ale velmi malé ( 10x4 cm ) a malé písmo na tom je nečitelné. Nevíte jestli je to mou domácí tiskárnou, nebo formátem uložení ( PNG ) nebo něčím jiným ?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    5.3.2016 10:54 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Aké rozlíšenie má ten png súbor?

    Inak nebolo by jednoduchšie uložiť to ako pdf a tlačiť priamo pdf súbor?
    5.3.2016 11:02 Jester89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    rozlišení má jen 90 DPI PDF mi nejde zobrazit nebo se zobrazí ale bez použitých efektů.
    5.3.2016 11:10 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Dnešní tiskárny mají minimálně 300 nebo 600 DPI, při 90 DPI se vám ztratí detaily. Nejlepší je tisknout přímo z vektorového SVG nebo z PDF. PDF jde určitě vyexportovat tak, aby se vektorově vyexportovalo to, co PDF umí, a zbytek se vyexportuje bitmapově – a pro ten bitmapový export zvolte alespoň 300 DPI.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.3.2016 11:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Inkscape má standartní formát svg. Pokud si to uložil v něm, pak by neměl být problém jednotlivé části zvětšovat a zmenšovat a to bez ztráty kvality. Vždyť je to vektor! No pokud si to pouze vyexportoval do bitmapy a jako vektor neuložil, pak s tím už nic moc neuděláš. Leda převést bitmapu na vektor, ale tady už jsou výsledky různorodé, záleží na složitosti objektu.
    5.3.2016 11:36 Jester89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    V svg to mam stále uložené. Při exportování do Pdf se do bitmapy převede pouze půlka těch efektů.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.3.2016 11:48 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    ... a u png si v exportu můžeš určit velikost DPI.
    5.3.2016 16:55 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Bohužel - ten pdf export je v Inkscape skutečně polovičatý. Efekty nefungují anebo nejsou identické. Řeším to tak, že exportuju do png ve dvojnásobném rozlišení, než se bude tisknout. Pak buď tisknu z png anebo png vložím do dokumentu ve Scribus, odtud exportuju do pdf a tisknu z pdf. Lze převést i přímo png do pdf, ale ve Scribus si snadno doplním ořezové značky apod.

    Pokud by někdo věděl, jak kvalitně exportovat pdf rovnou z Inkscape včetně efektů, velmi bych to uvítal. Scribus má kvalitní pdf export ale zase nemá efekty a práce s vektory je nepohodlná. Scribus bohužel celkově dost zaostává.
    -- OldFrog
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 5.3.2016 17:01 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Nezkoušel jsem, ale co přímý tisk do PDF?
    5.3.2016 22:06 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Je to taky nanic, viz. Je tam více variant: V png variantě je průhledné pozadí, což je správně, protože v Inkscape žádné pozadí není. Ostatní varianty neumí průhlednost, takže je pozadí bílé, což je v pořádku. Ale ostatní detaily už v pořádku nejsou - intenzita stínu, intenzita vlnovky...

    Další problém uložení do pdf je nahlášená ale neopravená chyba, kdy export v některých případech sežere celou paměť a nedokončí se. Problém je spojený s průhlendostí objektů a použitím některých patternů jako výplně.
    -- OldFrog
    6.3.2016 10:26 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    PDF prohlížeče mají obvykle různé volby pro vyhlazování čar – ale tohle na to nevypadá, zkoušel jsem v Adobe Readeru to vyhlazování povypínat, a nepomohlo to. Opravdu to vypadá na chybu exportu do PDF v Inkscape. V tom případě vám asi nezbývá, než to tisknout přímo z Inkscape, a nebo při exportu do PNG zvolit rozlišení, které bude alespoň stejné, jako rozlišení tiskárny – nebo jeho celočíselné násobky.

    Zkoušel jsem ještě Batik, kombinací FOP+Batik byste to také mohl dostat do PDF. Vlnovky zobrazí podle mne správně, chybně je text – což moc nechápu, protože průhlednost podle mne Batik umí. Možná tam používáte něco z novější specifikace a muselo by se to upravit do staršího formátu SVG.
    6.3.2016 13:42 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Nebolo by možné, kvôli testu, urobiť tie čiary vo výplni výrazne hrubšie?
    6.3.2016 15:17 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Příloha:
    Problémy tam dělají ty filtry, které v PDF nemají ekvivalent. Inkscape by to měl poznat a vyrenderovat příslušnou část jako bitmapu, ale asi se mu to nedaří. Myslím, že na té vlnovce klidně můžete ten blend filtr zrušit a ten šedý přechod dole udělat opravdu pomocí barevného přechodu a ne rozmazání. Tím se omezíte na prvky, které PDF přímo podporuje a bude to v něm vyrenderované správně. V příloze je PDF bez toho blend filtru a ty vlnovky na pozadí jsou podle mne správně.

    6.3.2016 16:05 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Ano, máte pravdu, ale není to obecné řešení. Třeba ty stíny často používám v případech, kdy nejdou nahradit gradientem. Při exportu mám samozřejmě nastaveno "rasterizovat filtry", ale skutečně to nefunguje moc dobře.
    -- OldFrog
    6.3.2016 16:13 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Obecné řešení je vylepšit ten export z Inkscape…
    pavlix avatar 6.3.2016 11:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Zkusit místo PDF exportovat do EPS.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 6.3.2016 11:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Inkscape je zajímavý software, ale není po všech stránkách user friendly. Na druhou stranu v něm vůbec není problém si všechno poladit podle potřeby. Člověk si holt musí pohrát s parametry dokumentu a případně i parametry pro export. Některé exportní filtry mi taky nefungovaly, ale mám za to, že se zdařil export do EPS. Exportovat do PNG a pak přeškálovat je pitomost. Člověk by měl mít alespoň základní povědomí o vektorové a bitmapové grafice.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2016 12:49 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    V tom obrázku se používá alfa kanál, to pokud vím EPS neumí. Je hezké mít vektorový zdroj, ale když cílový formát danou operaci neumí reprezentovat, stejně nezbývá než to vyexportovat jako bitmapu. Akorát pak má člověk na výběr, zda to vyexportuje celé jako bitmapu, nebo zda použije kombinaci (třeba PDF nebo EPS).

    Pokud je problém s exportem určitých prvků do PDF, je ještě možnost rozdělit si to SVG na vrstvy, tu problematickou část vyexportovat jako bitmapu s dostatečným rozlišením, následně použít vyexportovanou bitmapu místo příslušné vrstvy a celé to vyexportovat do PDF. Ta problematická část tedy bude v PDF jako bitmapa, ale texty a případná další grafika zůstane vektorově.
    pavlix avatar 6.3.2016 13:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Řešíte nesmysly. Pokud to správně vyexportuje do EPS, není potřeba vymýšlet nějaké opičárny s vrstvami.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2016 13:27 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Poprosím o export vyššie priloženého súboru do EPS, mne sa ho správne exportovať nepodarilo. Pracujem v DTP niekoľko rokov a bohužiaľ prax ukazuje, že najistejšia je bitmapa. A netýka sa to len Inkscape.
    pavlix avatar 6.3.2016 13:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Ne. Dejte vědět, co a jak se nepodařilo.

    Jak jsem psal, už je to dlouho, co jsem naposledy něco s inkscape dělal a řešil jsem přesně stejný problém včetně nepovedeného PDF exportu. Nejsem si ani stoprocentně jistý, že to export do EPS řešil a už vůbec ne že aktuální Inkscape korektně do EPS exportuje. Moje doporučení bylo to vyzkoušet, ale výsledek jsem nezaručoval. Nebo ještě lépe, pokud umíte anglicky, tak bych to zkusil na stack exchange (zde nechat odkaz) a následně třeba i s lidmi od Inkscape pořešit přímo s odkazem na ten dotaz na stack exchange.

    Na obecný názor, že je nejjistější bitmapa ve vysokém rozlišení a bezztrátovém formátu, už jsem narazil a chápu ho. Nejsem grafik. Jako teoretik samozřejmě preferuju škálovatelnou vektorovou grafiku, ale v praxi lidé často dělají kompromisy.

    Jako uživatel a vývojář open source si myslím, že nejlepším řešením je dokopat Inkscape, aby exportoval správně alespoň do jednoho slušného vektorového formátu, přičemž ze zkušenosti považuju EPS za všeobecně uznávaný standard pro uložení jednoho vektorového obrázku pro tisk v různých velikostech.

    Osobně EPS používám třeba pro vkládání obrázků do prezentací v beameru a tam funguje ke spokojenosti. Akorát žádný z těch obrázků není výstupem z Inkscape.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.3.2016 14:15 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    A pokud to správně vyexportuje do PDF, není potřeba také nic vymýšlet. Akorát že se bavíme o případu, kdy to Inkscape správně vyexportovat neumí. Přičemž větší pravděpodobnost, že se to podaří správně, je právě u toho PDF, což je PS rozšířené o další věci – třeba právě o ten alfakanál.
    6.3.2016 15:47 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Podľa hlásení chýb na launchpad to vyzerá tak, že problém nastáva s cairo 1.12+ (napr. 1390569, 1488129 a kopec ďalších hlásení)
    6.3.2016 16:18 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - tisk
    Ano, rozdělení dokumentu na bitmapovou a vektorovou část se hodí.

    V Inkscape jde snadno použít na problematické části funkci "vytvořit bitmapovou kopii". Vygeneruje to externí bitmapový soubor a vloží jej jako obrázek s referencí na tento soubor. Pak stačí použít tuto kopii a originální vektory nechat skryté v jiné vrstvě. Tímto způsobem lze řešit:
    • chybný export filtrů do pdf (jiný vzhled nebo vůbec nefungují)
    • out of memory error při exportu do pdf (pokud jsou použity výplňové patterny)
    • rychlost Inkscape (typicky složité vektorové pozadí slušně zpomalí celý program)
    Bohužel, taková je realita. I tak ale patří Inkscape k tomu nejlepšímu, co máme.
    -- OldFrog

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.