abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 176 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani

    12.5.2016 14:11 ivan
    Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Přečteno: 456×
    Zdravim, pouzivam Blender len na upravy videa, kedze je to jediny dobry editor pod linuxom, ktory bud ozaj vie render z h264 videa (ts stremy zo satelitu), a pritom aj synchronizacia mu ide.

    Skusal som /v zatvorke problem softu/: OpenShot /nevie synchro audio-video, pomaly nahlad/, Flowblade /nevie synchro/, kdenlive /nevie rychly nahlad, inak ako druhemu ide dobre synchronizacia audio-video/, ostatne drobne videoeditory skoro nikdy nevedeli dodrzat synchronizaciu

    Co by som vsak od vas skusenych uzivatelov potreboval, je ako ho zrychlit, tak aby pri renederovani nepouzival 20-40% CPU ale 90-100%, nech nerobi 130 minutovy film 10 hodin :(.

    Zadal som Thread fixed na 8 ale nepomohlo, ani auto thread nepomohlo.

    Mam AMD 8 jadier (AMD FX-8320E), a pri renderovani filmu ma cca 20-30%.

    Dakujem velmi pekne.

    Odpovědi

    12.5.2016 14:17 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Zabudol som na paraterne softu a hw:

    Grafika: NVIDIA Corporation GM107 [GeForce GTX 750 Ti], pouzivam propiertalne drivery kompilovane priamo od nvidie. Da sa pri renderovani vyuzit spolu cpu i GPU?
    GNU/Linux: Ubuntu 14.04 lts 64bit.
    Blender: verzia 2.77a
    Vdaka
    12.5.2016 17:42 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pouzivas naprosto nevhodnej SW, to je ten zaklad ...
    12.5.2016 20:27 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To mi moc nepomohlo, skus konkretnejsie, co je nevhodne ?
    12.5.2016 22:23 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    No nějak tomu nerozumím. Potřebuješ jen posunout zvukovou stopu a pak vyrobit výsledné video s takto posunutou zvukovou stopou? Nebo ještě něco jiného? A používáš na to program jehož primární činnost je počítání fyziky při rendrování 3D objektů v prostoru? Pokud je opravu jen posuv, tak s pomocí vlc playeru a posunů zvuku ( J a K ) bych zjistil, kolik je správný posun a pak vlastní posun spolu se záznamem do souboru udělal programem ffmpeg a případně to i přitom překódoval do h265 s úsporou místa.
    13.5.2016 22:50 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Nie, potrebujem zyvsit rychlost renderovania videa.
    Jendа avatar 14.5.2016 10:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Třeba to neumí dekódovat a přepočítávat video ve víc threadech.
    Jendа avatar 14.5.2016 10:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pokud ti videoeditor nedokáže udržet A-V synchronizaci, je možné, že je vstupní kontejner s videem poškozený. Nám takové rozbité soubory generuje Matroska muxer z VLC. Pomůže soubor přebalit a pak je to v pořádku.
    avconv -i input.mkv -acodec copy -vcodec copy -y output.mkv
    Čemu říkáš rychlý náhled?
    15.5.2016 03:26 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Rychly nahlad je v kdenlive "Project monitor" a v Blenderi asi "View", v pravo hore, nahlad na aktualnu poziciu kurzora vo videu.
    Max avatar 14.5.2016 10:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    A nemáš problém někde jinde? Třeba zabitý diskový I/O? Tzn., že brzda není v CPU, ale v pomalém storage?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.5.2016 03:13 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To urcite nie storage je SSD a ked napr dam kdenlive na 8 threadov tak bezi az na 90-100%. Blender dam na 64 threadov a bezi na 20%. Ak dam render opengl je to na 30%.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.