abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: Linux: Moderní poštovní server

    18.11.2016 00:47 Petr
    Linux: Moderní poštovní server
    Přečteno: 2297×
    Dobrý večer.
    Chtěl bych se zeptat, jak se dnes díváte a na čem by jste dnes stavěli poštovní server v Linuxu.

    V podstatě jsou dnes tyto požadavky:
    1) Postfix + něco na jeho správu (dříve Postfix admin ?)
    2) funkční antivir a antispam (Spamassisin + Amavis ?) + webové klikátko, kde uživatel bude moci ovlivnit co spam je či není
    3) automatické odpovědi v nepřítomnosti
    4) sdílené kontakty a kalendáře
    5) Webmail s podporou IE 10 a vyšší + Google Chrome + Safari
    6) synchronizace s mobilními zařízeními - ActiveSync (Z-PUSH)

    Máte nějaké zkušenosti, nápady, tipy ?

    Odpovědi

    18.11.2016 08:54 cold | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    ano bohate, obvykle s ispconfigem, roundcube, postfix dovecot mysql SA amavis clamav, idealne i cluebringer kvuli kvotam, nagiosem hlidat blacklisty a post. frontu atp. na kontakty a kalendare bud ldap s nejakym gui, mne osobne staci owncloud
    admin@linuxsystems.cz
    pavlix avatar 20.11.2016 10:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    ISPConfig je celý špatně, takže jsem nedávno po mnoha letech konstatování tohoto názoru založil projekt, jehož subset bude v brzké době řešit právě to, na co se v komunitě používal ISPConfig. Pokud by se chtěl někdo podílet, ať se přijde zeptat na #vpsfree na Freenode. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.11.2016 11:26 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    ISPConfig dost neprehledne a nepruhledne spravuje ty veci, co ma na starosti. Chtelo by to neco, co bude spis generovat nejake definice pro standardni konfiguracni management nastroje, abys pak mohl jit, na UI se nastvat, spalit ho napalmem a stejne to mohl pohodlne spravovat dal. Kdyz ti neco nebude vyhovovat, bude do toho o to lip videt, skrz tu mezivrstvu s config managementem. Also takovy ty veci, jako kdyz jdes a pomenis neco rucne primo v konfigu... Pak k tomu prijde nekdo jinej a cumi na to a nechape. To presne resi pavlix a dalsi v Brutus projektu. Kdyby to nekoho zajimalo vic, dorazte fakt na #vpsfree a muzem probrat detaily tam.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    21.11.2016 09:06 cold | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    podpora pro konf.management nastroje ? tezko rict k cemu muze slouzit ispconfig api a jestli to jde s nejakym usilim propojit s puppetem nebo ansible a jestli to ma smysl :))) pak muzu kazdeho zakaznika presvedcit o tom ze si na svem vlastnim VPS nic sam v ISPconfigu naklikavat nebude protoze je to brecka a ze se vsim musi prijit za mnou a ja to udelam "automaticky" pres ansible nebo puppet - solidni business plan, takhle sem o tom nepremyslel jesteze tady nikdo nezminil cpanel, webmin, plesk - kdo s tim nemusel delat ani netusi co je bordel na serveru
    admin@linuxsystems.cz
    21.11.2016 15:17 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Plan je takovej, ze jim vystavis klikatko, co bude upravovat ty Ansibly za tebe. A to klikatko by melo zustat uplne minimalisticky, mirici prave takhle na koncaky, pricemz vsechnu magii bys mel byt schopny nastavit a udelat v Ansiblu. Aspon takova je predstava a Janko s pavlixem tim smerem cca jdou (aspon zatim, pokud se to nejak nezvrtne).
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    pavlix avatar 21.11.2016 17:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Osobně jsem ten projekt před lety vymyslel (jen nerealizoval) právě proto, abych mohl zákazníkovi připravit celý systém a on ho mohl používat. Teď mám ještě tu výhodu, že ten business nedělám, takže ten projekt nemusí viset na žádném byznys plánu. :) Zároveň je to ale důvod, proč mi trvalo roky, než jsem dospěl k tomu, že to chci dělat a potřeboval jsem poslední impuls v podobě komunity.

    A jak píše snajpa, měla by tam být relativně jasná hranice mezi uživatelskou konfigurací, správou uživatelů a samotným systémem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2016 08:04 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Tak na to si počkám. Myšlenky jsem měl před lety podobné, ale realizovat moc nešly, jelikož nebyly pořádné nástroje (blahé paměti prakticky jen CFEngine). Dnešní možnosti configuration managementu jsou dál, ať už šíří nástrojů (ansible, puppet, chef, salt, ...) tak i díky low level věcem jako augeas nebo i tomu systemd.

    A bude Brutus nástroj na nastavení stavu nebo jen na změny konfigurace (třeba jako Cockpit)?
    pavlix avatar 22.11.2016 09:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Tak na to si počkám.
    Není potřeba čekat, uvítáme smysluplnou pomoc, je docela hodně věcí, co se dají dělat, vše jde dohodnout na #vpsfree. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.11.2016 00:46 astrablaster
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Mám starý server s qmail + ezmlm-idx + vpopmail + qmailadmin + squirrelmail poskytující mailboxy pro několik domén a potřeboval bych ho předělat na postfix. Ví někdo, čím nahradit ezmlm-idx pro mailing listy?
    pavlix avatar 21.11.2016 07:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Řešil jsem před lety v jedné firmě přesně stejný úkol. Tehdy jsem přesouval mailing listy na Mailman 2 a byl jsem dost rozčarovaný nad tím, jak špatně ten mailman zvládal virtuální domény. Nakonec jsem musel vzít nějaké nedoladěné patche a zbytek si dopsat sám. Od té doby už nic takového na starost nemám a nevím, kam došel Mailman 3.

    Počítám, že budu v první fázi rušit mailserver a nový bude Brutus+Postfix, ale časem budeme stoprocentně řešit i ty mailing listy a předběžně počítám právě s Mailman 3 backendem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.11.2016 13:01 Piškot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    No řešil jsem něco podobného, nicméně nakonec jsem přešel z vlastního řešení na Kerio. Vlastně je to vevnitř velmi jednoduché a přehledné. Běží mi to ve třech firmách na Windows serveru, Ubuntu pod virtualizací i na čistém debianu a bez problému. Pro osobní užití je to drahé ,ale pro firmu super (náhrada za Exchange). Vlastně jsem o moc hlouběji do peněženky nesáhl, neboť mám i vyřešenou antivirovou kontrolu a antispam.
    18.11.2016 13:17 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    No když to spočítám tak drahé beru zpět.
    18.11.2016 13:08 drunkezz | skóre: 34 | blog: kadeco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server

    zimbra...aj open source edition...

    18.11.2016 14:10 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Obecně dneska bych se na stavění vlastního mailového serveru vykašlal a nakoupil bych to jako službu.
    Josef Kufner avatar 18.11.2016 15:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Co se kontaktů a kalendářů týče, tak jednoznačně Davical na serveru a Davdroid na mobilu. Těch CalDAV/CardDAV existuje více (koukni na to, s čím Davdroid testují), ale nezkoušel jsem je. Pro desktop klienta je pak přístup přes standardní CalDAV a CardDAV, což např. Thunderbird zvládá. Applí iPhony to prý umí nativně. Davical umí i sdílené kalendáře (používám) a měly by fungovat i adresáře (nepoužívám) – možnosti nastavení oprávnění jsou docela široké.

    Postfix je dobrá volba. Na filtrování pošty (a tedy i na automatické odpovědi) doporučuju Sieve (protokol). Je to server-side filtrování a jsou k tomu klikátka (např. plugin do Thunderbirdu a plugin do Roundcube). Pro přístup ke schránkám doporučuju Dovecot – umí IMAP, POP3, Sieve a pak i další věci, které jsem nezkoušel (vidím balíčky týkající se antiviru, fulltext vyhledávání, LDAP a další).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 19.11.2016 11:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Problém s řešením IMAP + CalDAV/CarDAV je ten, že není úplně všude podporován. iOS ho podporuje, to je ok, ale to je asi tak vše. Windows Phone ne, Android jen s placenou app (a pokud máš hodně uživatelů, tak se ti to pěkně prodraží). Do outlooku už konečně existuje OSS addon, který vyvíjí nějaká škola, takže pro desktop ok.
    Další věcí je, že je to náročnější, jak nějaký ActiveSync, co používá jen http a je pro takovou věc lépe navržen. Activesync pro mobilní zařízení při větším počtu uživatelů prostě potřebuješ.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 20.11.2016 20:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Davdroid je opensource a zdarma. A funguje lépe než ty placené.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.11.2016 19:32 Hates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Zarafa a jako mail gw pouzit postfix s amavisem spamassassinem a clamavem propojene oproti ldapu.
    18.11.2016 19:34 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Mohu poprosit o zkušenosti, jak u amavisu/spamassassinu udržujete aktuálizovaná antispamová pravidla? Přijde mi, že by se měla aktualizovat v řádu minut, když přijde další vlna spamu. Díky.
    Max avatar 18.11.2016 19:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    S tím ActiveSync je problém. OSS řešení, co to má dobře implementováno, moc není. Implementaci mají SOGo, Zimbra (uzavřená, zaplatíš si), Zarafa (Z-Push), Kolab (Syncroton) a nejlíp na tom asi bude Horde (upravený Z-Push).
    Normálně bych ti řekl ISPConfig (postfix+dovecot+roundcube), nebo částečně placený iRedMail, ale pokud chceš ActiveSync, tak nevím.
    Osobně bych tedy zkusil Horde.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 20.11.2016 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Normálně bych ti řekl ISPConfig
    Lidi vy se fakt nemáte rádi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.11.2016 21:39 František Koudelka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Souhlasím, jako rozumná alternativa k ISPConfig by mohl být vimbadmin (mám nasazeno obojí, vimbadmin je pro čistě pošťáka lepší, neni to takový moloch jako ISPConfig).

    Pro activesync je skvělá volba Horde (jednou ranou vyřešíš kontakty, kalendář a další kupu věcí).

    24.11.2016 07:39 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    jo, taky ho sleduju, ale historicky melo horde vzdycky strasnes problem s rychlostí no a webmail vypadá....to by jeden blil
    Max avatar 30.11.2016 16:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Pozor, Horde prošel faceliftem, takže už to tak "hnusný" není, viz : http://demo.horde.org/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.12.2016 07:15 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    jo, verzi 5.2 jsem mel i zkusebne rozebehnutou, rekneme ze ji mene hnusná, uvidime co 6 na které se pracuje.
    18.11.2016 20:02 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Pro jake mnozstvi uzivatelu?
    20.11.2016 10:41 DD | skóre: 7 | blog: DD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    ... jedna z komponent se jmnuje SOGo. Je to free a v této kategorii asi nejlepší. Pak už jen asi placené produkty.
    22.11.2016 07:10 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    24.11.2016 09:56 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux: Moderní poštovní server
    Na vlastnim mailserveru pouzivam projekt Modooba, je to male, jednoduche, v pythonu, nakonfiguruje to rozumne nastaveny mailserver.

    Kamarad mi ted doporucil Mailcow, taky to vypada fajn, nezkousel jsem.

    Jako groupware jsem dvakrat nasadil Kolab, je to moloch, ale funguje to. Na activesync uz jsem zanevrel (ve svobodnych implementacich; horde jsem nezkousel), davam lidem imap, carddav a caldav (bohuzel; pridat vsechny ty ucty je vzdycky pruda); pokud se dobre pamatuju, tak kontakty a kalendare byly v poradku, ale z emailu umelo synchronizovat jen inbox.
    I am Jack's wasted life.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.