Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Ahoj,
chtel jsem zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s elasticem.
Mam nekolik dotazu, vzhledem k tomu, ze dokumentace je velmi skoupa, tak docela badam..
Pominu beh ve Swarmu.., chtel jsem se zeptat na zakladni sizing. Posilam logy z ruznych prostredi pres logstash, ten tvori indexy per den. Prostredi muze byt realne 20 o poctu aplikaci 45. Kdyz to prezenu, tak v jeden den muze prijit 1 TB dat, to kdyby se vsechny aplikace na vsech prostredi ustacktracovaly, realne to vsak bude jine, vzhledem k tomu, ze jsou to dev-ove prostredi, kde je potreba jen sbirat logy. ( debug log level, ale traffic moc nejde ), u par prostredi to bude jine.
Realne pocitam 3 nody (6x E5-2690 v3 @ 2.60GHz, 16-32 Gb RAM) s mistem odhaduji tak 1TB per node, samozrejme je to na vsphere, takze muzu dynamicky menit.
Muj strizlivy odhad tedy 100Gb dat denne, kdy budu mit 3 shardy (optimalne pod 32 gb dle guidelinu), 1 repliku znamena, ze na kazdem nodu denne vyzeru cca 100GB mista, tedy pri velikosti disku 1 TB zachovam tydenni logy + rezervu. Je to tak?
Totiz proc jsem zminil docker, aby byl elastic skalovatelny, docela dobre funguje pouziti replik s endpoint modem dnsrr, s jednim drobnym uskalim... persistentni storage. Bud zajistim, aby containery vzdy nabihali na stejnych nodech pomoci node constrainu, (aby nedochazelo k duplikaci volumu), nebo pouziju nejspise volume plugin pro vsphere, ( glusterfs plugin nejak meska s vyvojem, a neumim si predstavit kdy by se to melo presunout do cloudu, tak tohle reseni neprojde ), pak ale netusim, kdyz budu mit volumy mimo hosty, jak moc dava smysl pouziti replik....
Diky za nazory
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                