Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Ahoj,
chtel jsem zeptat, jestli ma nekdo zkusenosti s elasticem.
Mam nekolik dotazu, vzhledem k tomu, ze dokumentace je velmi skoupa, tak docela badam..
Pominu beh ve Swarmu.., chtel jsem se zeptat na zakladni sizing. Posilam logy z ruznych prostredi pres logstash, ten tvori indexy per den. Prostredi muze byt realne 20 o poctu aplikaci 45. Kdyz to prezenu, tak v jeden den muze prijit 1 TB dat, to kdyby se vsechny aplikace na vsech prostredi ustacktracovaly, realne to vsak bude jine, vzhledem k tomu, ze jsou to dev-ove prostredi, kde je potreba jen sbirat logy. ( debug log level, ale traffic moc nejde ), u par prostredi to bude jine.
Realne pocitam 3 nody (6x E5-2690 v3 @ 2.60GHz, 16-32 Gb RAM) s mistem odhaduji tak 1TB per node, samozrejme je to na vsphere, takze muzu dynamicky menit.
Muj strizlivy odhad tedy 100Gb dat denne, kdy budu mit 3 shardy (optimalne pod 32 gb dle guidelinu), 1 repliku znamena, ze na kazdem nodu denne vyzeru cca 100GB mista, tedy pri velikosti disku 1 TB zachovam tydenni logy + rezervu. Je to tak?
Totiz proc jsem zminil docker, aby byl elastic skalovatelny, docela dobre funguje pouziti replik s endpoint modem dnsrr, s jednim drobnym uskalim... persistentni storage. Bud zajistim, aby containery vzdy nabihali na stejnych nodech pomoci node constrainu, (aby nedochazelo k duplikaci volumu), nebo pouziju nejspise volume plugin pro vsphere, ( glusterfs plugin nejak meska s vyvojem, a neumim si predstavit kdy by se to melo presunout do cloudu, tak tohle reseni neprojde ), pak ale netusim, kdyz budu mit volumy mimo hosty, jak moc dava smysl pouziti replik....
Diky za nazory
Tiskni
Sdílej: