Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Řešení dotazu:
Pro jistotu: …že je jeho absolutní hodnota menší…
Ad "třeba než 10E-5": (1) 10E-5
se obvykle píše spíš jako 1E-4
(což je docela dost). (2) U skutečných úloh je odhadování chyb mnohem komplikovanější než že podívám z okna a plácnu od oka nějaké číslo. Tady ale zadání vypadá tak uměle, že to až smrdí domácím úkolem, takže je to asi jedno.
a + b == c
" a "a == c - b
" může dát výrazně odlišné výsledky. Pokud bych to chtěl dělat opravdu pořádně, spíš bych se snažil spočítat horní odhad zaokrouhlovací chyby a použít ten.
bool
, v C++ by se zase mělo použít std::abs()
místo fabs()
.
stdbool.h
a protože jde zřejmě o začátečnický dotaz, přišlo mi vhodné na to upozornit. Co se podpory C99 týče, třeba MSVC úplnou podporu standardního C99 pořád nemá.
essentiallyEqual(a, 0, epsilon)
bude totéž co "a == 0
" a pro epsilon < 1
i approximatelyEqual(a, 0, epsilon)
.
"%.2Lf"
, a poté jen řetězce porovnáš funkcí strcmp.
Z https://bitbashing.io/comparing-floats.html
bool relativelyEqual(float a, float b, float maxRelativeDiff = FLT_EPSILON) { const float difference = fabs(a - b); // Scale to the largest value. a = fabs(a); b = fabs(b); const float scaledEpsilon = maxRelativeDiff * max(a, b); return difference <= scaledEpsilon; }
Tiskni
Sdílej: