abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 4
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 6
    8.9. 14:22 | Nová verze

    Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    8.9. 13:22 | IT novinky

    V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.9. 04:11 | Komunita

    V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (2%)
    Celkem 157 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 4.9. 16:12
    Rozcestník

    Dotaz: Rovnost v céčku

    4.11.2018 20:54 Kacka99
    Rovnost v céčku
    Přečteno: 1799×
    Zdravím, potřebovala bych pomoci s rovností.

    long double a, b, c, x, y, z;

    scanf("%Lf%Lf%Lf%Lf%Lf%Lf", &a, &b, &c, &x, &y, &z);

    long double o1, o2;

    o1 = a + b + c;

    o2 = x + y + z;

    if (o1 == o2) printf("obvody jsou stejné");

    if (o1 < o2) printf("obvod dva je větší");

    no a když zadávám desetinná čísla, tak i když jsou stejné obvody, tak mi to vyhazuje, že obvod dva je větší. U celých čísel to funguje. Prosím tedy o radu, co dělám špatně?

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    4.11.2018 21:11 Kit | skóre: 45 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Čísla typu float a double se nedají přímo porovnávat na rovnost. Je nutné zpracovat i přesnost porovnání (eps).
    Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
    Blaazen avatar 4.11.2018 21:16 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Protože double nedokáže přesně uložit některé hodnoty, např. místo 4,5 uloží 4,49999999 a někdy to nevyjde.
    4.11.2018 21:32 Kacka99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Děkuji moc. A prosím jak to mám tedy udělat?
    vencour avatar 4.11.2018 21:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Testujte rozdíl obou čísel, že je menší třeba než 10E-5.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.11.2018 22:23 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku

    Pro jistotu: …že je jeho absolutní hodnota menší…

    Ad "třeba než 10E-5": (1) 10E-5 se obvykle píše spíš jako 1E-4 (což je docela dost). (2) U skutečných úloh je odhadování chyb mnohem komplikovanější než že podívám z okna a plácnu od oka nějaké číslo. Tady ale zadání vypadá tak uměle, že to až smrdí domácím úkolem, takže je to asi jedno.

    Jendа avatar 5.11.2018 03:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Neměl by ten limit být nějaký zlomek z magnitudy toho čísla? Pro porovnávání 1e-10 a 2e-10 je limit 1e-4 moc, pro porovnávání 1e+20 a 1.1e+20 je málo.
    5.11.2018 05:27 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    To by v praxi znamenalo, že třeba porovnání "a + b == c" a "a == c - b" může dát výrazně odlišné výsledky. Pokud bych to chtěl dělat opravdu pořádně, spíš bych se snažil spočítat horní odhad zaokrouhlovací chyby a použít ten.
    4.11.2018 22:24 Luboš | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Před porovnání double (nebo float) je třeba rozhodnout, s jakou přesností budou čísla porovnávána.
    Řešeno je to např.zde:
    Comparing floating point numbers
    The following definitions are from The art of computer programming by Knuth:

    bool approximatelyEqual(float a, float b, float epsilon)
    {
    return fabs(a - b) <= ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool essentiallyEqual(float a, float b, float epsilon)
    {
    return fabs(a - b) <= ( (fabs(a) > fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool definitelyGreaterThan(float a, float b, float epsilon)
    {
    return (a - b) > ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }

    bool definitelyLessThan(float a, float b, float epsilon)
    {
    return (b - a) > ( (fabs(a) < fabs(b) ? fabs(b) : fabs(a)) * epsilon);
    }
    5.11.2018 01:04 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Kdyby to z toho kódu nebylo zřejmé, je důležité hodnotu epsilon škálovat podle toho, jak velká čísla se porovnávají (resp. porovnávané hodnoty normovat). Ten kód samotný je mimochodem trochu hybrid, v klasickém C není bool, v C++ by se zase mělo použít std::abs() místo fabs().
    10.11.2018 18:25 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    C99 neni ani po temer dvaceti letech klasicke C? A jake je tedy to klasicke - C89, K&R...?

    Hlavicka stdbool.h musi definovat bool jako _Bool. _Bool je interni typ stene jako treba int.
    10.11.2018 19:52 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Visual Studio pridalo _Bool s verziu 2013. Čo je púhych 5 rokov dozadu. A poznám ľudí, ktorí sa ešte nepohli za C98 ... všetko novšie považujú za nepotrebné "panské huncútstvo" a chvíľkový ošiaľ, ktorému sa neoplatí venovať čas ... do čerta, musím si ísť zapiť depku ... :-(
    10.11.2018 22:42 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Co z C98? Hm, dvojriadkove komentare, snprintf(), UTF16 (ktoru som nikdy v zivote nevyuzil). Strnlen bola pridana neskor. A mozno nejake fun.

    Kto ma rad C, bool zrejme az tak nefandi.
    10.11.2018 21:39 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Uvedený snippet neříká, že by se mělo includovat stdbool.h a protože jde zřejmě o začátečnický dotaz, přišlo mi vhodné na to upozornit. Co se podpory C99 týče, třeba MSVC úplnou podporu standardního C99 pořád nemá.
    5.11.2018 06:19 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    To by např. znamenalo, žeessentiallyEqual(a, 0, epsilon) bude totéž co "a == 0" a pro epsilon < 1 i approximatelyEqual(a, 0, epsilon).
    5.11.2018 10:25 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Což může být žádoucí, protože "skoro nula" a "úplně nula" je v některých případech zásadní rozdíl. V opačném případě je třeba porovnání vůči nule ošetřit zvlášť.
    5.11.2018 11:23 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Ten problém se netýká jen nuly, na té je to jen názornější. Chyba je v samotném předpokladu, že velikost zaokrouhlovací chyby poznám z čísla samotného a nepotřebuji vědět, jak jsem k němu došel. Pokud bych chtěl jít touhle cestou, musel bych si u každé číselné hodnoty udržovat i informaci o její (ne)přesnosti a tu dopočítávat i při každé aritmetické operaci.
    5.11.2018 10:37 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Já bych zkusil desetinná čísla převést na řetězce pomocí funkce sprintf, sprintf je podobná funkce jako printf, s tím zásadním rozdílem, že proměnné nevypisuje na monitor, ale zapisuje je do řetězce.

    Zde je její tvar. Jak vidíš, tak prvním argumentem, je řetezec, do kterého budeš zapisovat ono číslo. Formátovací řetězec bys mohla mít třeba pro dvě desetinná místa, takže "%.2Lf", a poté jen řetězce porovnáš funkcí strcmp.
    5.11.2018 15:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku

    Z https://bitbashing.io/comparing-floats.html

    bool relativelyEqual(float a, float b,
        float maxRelativeDiff = FLT_EPSILON)
    {
        const float difference = fabs(a - b);
    
        // Scale to the largest value.
        a = fabs(a);
        b = fabs(b);
        const float scaledEpsilon =
            maxRelativeDiff * max(a, b);
    
        return difference <= scaledEpsilon;
    }
    
    13.11.2018 21:15 Kacka99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnost v céčku
    Ahoj, všem moc díky. Porovnala jsem to s epsilon a šlo to. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.