Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
# dmesg | grep snd [ 3.992069] snd_hda_intel 0000:03:00.1: Handle vga_switcheroo audio client [ 4.007703] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: autoconfig for ALC1220: line_outs=3 (0x1b/0x15/0x16/0x0/0x0) type:line [ 4.007704] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: speaker_outs=0 (0x0/0x0/0x0/0x0/0x0) [ 4.007705] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: hp_outs=1 (0x14/0x0/0x0/0x0/0x0) [ 4.007705] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: mono: mono_out=0x0 [ 4.007706] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: dig-out=0x1e/0x0 [ 4.007706] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: inputs: [ 4.007707] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: Front Mic=0x19 [ 4.007707] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: Rear Mic=0x18 [ 4.007708] snd_hda_codec_realtek hdaudioC0D0: Line=0x1a
/usr/share/pulseaudio/alsa-mixer/paths/analog-output-lineout.conf
udělal pár změn a docílil toho, zě úroveň hlasitosti Headphone se nezmění po vytažení sluchátek:
Z tohoto: ; This profile path is intended to control line out, let's mute headphones ; else there will be a spike when plugging in headphones [Element Headphone] switch = off volume = off Na toto: ; This profile path is intended to control line out, let's mute headphones ; else there will be a spike when plugging in headphones [Element Headphone] switch = off volume=merge override-map.1 = all override-map.2 = all-left,all-rightInspiroval jsem se tady na nějakém ruském dotazu pro fóru archlinuxu. Teď bych chtěl docílit druhé části a to mít možnost přepínat výstup mezi sluchátky a reproduktory jinak než vytažením sluchátek.
pacmd set-sink-port 1 analog-output-lineout pacmd set-sink-port 1 analog-output-headphonesAle to rozhodně není intuitivní. A samozřejmě nefunguje přepínání a pamatování si stavu při vypnutí, jak bych si představoval. Moje představa o přepínání je taková:
Tiskni
Sdílej: