Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
&trida::metoda
.
Dohledal jsem mnoho implementací "delegation/c++ method callback" z různých dob na různých verzích C++.
Rád bych se zeptat, jak dnes, tady a teď řešit tuto problematiku.
Díky
Jak známo, pokud nebudu používat statické metody, není možné použít &trida::metoda.
Huh? A tohle je "známo" odkdy? Že jsem to nějak nepostřehnul… Tady jsou "nestatické" metody a &třída::metoda
:
#include <iostream> #include <memory> #include <string> #include <tuple> class BunchOfCallbacks { public: BunchOfCallbacks(std::string state) : state_(std::move(state)) {} void Callback1(const std::string& message) const { std::cout << "Callback1 (" << state_ << "): " << message << std::endl; } void Callback2(const std::string& message) const { std::cout << "Callback2 (" << state_ << "): " << message << std::endl; } private: const std::string state_; }; int main() { const std::tuple<BunchOfCallbacks, void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&) const> callbacks[]{ {BunchOfCallbacks{"first state"}, &BunchOfCallbacks::Callback1}, {BunchOfCallbacks{"second state"}, &BunchOfCallbacks::Callback2}, }; for (const auto& bunch_callback : callbacks) { const auto& bunch{std::get<0>(bunch_callback)}; const auto callback{std::get<1>(bunch_callback)}; (bunch.*callback)("Yay! I can select a callback!"); } }
Bývá problém to předat do API nějaké céčkovské knihovny, ne?
Tam to často řeší tak, že kromě (statické) funkce lze předat i libovolný ukazatel, který se pak použije jako parametr při volání té funkce (tzn. tohle je způsob jak tam dostat to this
nebo nějaký kontext)
Máš pravdu, (implicitní) požadavek na interoperabilitu s C jsem tady úplně přehlédl. Ano, tam by se to muselo řešit jinak.
Problém totiž je, že member pointer je dost podivná věc. Například sizeof(void (BunchOfCallbacks::*)(const std::string&))
je asi tak 16, což zjevně neodpovídá pointeru, se kterým by mohlo pracovat přímo C.
(Důvod pro velikost member pointeru nějak souvisí s tím, že skrz něj musí správně fungovat taky virtuální metody. Což je u tříd bez virtuálních metod celkem jedno, ale ta implementace už je zkrátka taková.)
Když to má spolupracovat s C, asi bych ten callback napsal jako virtuální metodu, tj. každý typ callbacku by byl třída. Tam se pak dá předat tomu C nějaký void*
a vhodný C++ wrapper (viditelný z C) ho může interpretovat jako ukazatel na toho abstraktního předka a zavolat jeho virtuální metodu.
Inu, epoll()
neznám, takže příklad s epoll()
tady narychlo nesesmolím, ale takhle by mohla (obecně) vypadat ta spolupráce s C (tady konkrétně s pthread
):
#include <errno.h> #include <pthread.h> #include <string.h> #include <iostream> namespace { struct Callback { virtual void* call() = 0; }; class ThreadWrapper { pthread_t thread_; public: ThreadWrapper(void* (*start_routine)(void*), void* arg) { if (-1 == pthread_create(&thread_, nullptr, start_routine, arg)) { throw errno; } } ~ThreadWrapper() { if (-1 == pthread_join(thread_, nullptr)) { std::cerr << "Join failed!\n"; } } }; void* ThreadBody(void* arg) { return static_cast<Callback*>(arg)->call(); } } // namespace int main() { struct Callback1 : public Callback { void* call() override { std::cout << "I'm Callback 1!\n"; return nullptr; } } callback1; struct Callback2 : public Callback { void* call() override { std::cout << "I'm Callback 2!\n"; return nullptr; } } callback2; try { ThreadWrapper t1(ThreadBody, &callback1); ThreadWrapper t2(ThreadBody, &callback2); } catch (int e) { std::cerr << strerror(e) << std::endl; } }
To^^^ pochopitelně vyžaduje -lpthread
.
(Jasně, používat takhle v C++ pthread
je nesmysl, protože C++ má už dávno (od dob Rapperswilu) na vlákna vhodnější abstrakce, nicméně tohle je míněno jako příklad na "callback mezi C a C++".)
Tiskni Sdílej: