abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    8.12. 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.12. 13:22 | IT novinky

    Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.12. 12:11 | Nová verze

    Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    8.12. 05:22 | Komunita

    FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.12. 03:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 449 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Dotaz: systemd - som debil alebo...

    20.1.2020 22:58 GeorgeWH | skóre: 42
    systemd - som debil alebo...
    Přečteno: 1304×
    ... je to nepouzitelna sracka?!

    Centos 8 - cista instalacia (kvm vm), disk rozdeleny na / a swap. v /etc/fstab pouzite UUID. Pomocou e2label som zmenil label / particie, pomocou mkswap -L MOJ-SWAP som zmenil label/pregeneroval swap particiu. upravil som /etc/fstab - miesto UUID som pouzil LABEL. Po reboote to pri bootovani ostane 1:30min cakat na:
    A start job is running for dev-disk-by\x2d-uuid-....device
    pricom uuid je predchadzajuci uuid swap particie (pred pregenerovanim). Co s tym DPC!? (Pred tym som mal v /etc/fstab zle pomenovny label swap particie, takze to pre istotu cakalo 2x1:30min, ved co ked sa nahodou ten disk objavi..., ale ok, to bola moja chyba).

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    20.1.2020 23:21 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Ty na Lennarta tak hrube a on pritom mysli na tvoje blaho. Chce abys se obcas protahnul, zasel si na WC, socializoval se s okolim a ne porad jen tukal.

    V /etc/systemd/system.conf jsou nejake hodnoty, kterymi se to da zkrotit.

    Jinak s tvrzenim, ze to je nepouzitelna sracka bych si dovolil nesouhlasit. IMO je to sice sracka... ale pouzitelna. Asi jako pulseaudio.
    27.1.2020 22:44 O'o'yam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Ano, je to jako pulseaudio, ktere obcas prestane potichu fungovat. Vsechno vypada v poradku, jenom zvuk chybi. A nakonec cloveka napadne, ze tam vlastne je pusleaudio, zabije ho a zvuk je zpet.

    Nepouzitelna sracka oboje.
    Jendа avatar 21.1.2020 00:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Nejspíš ti to vyrobilo mount unitu někde v /etc nebo /lib/systemd, ve které je to staré UUID. Grepni ho tam.
    21.1.2020 01:35 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Jediny unit s danym uuid som nasiel len vo /run/systemd/..., co je ramdisk, takze tam asi nic nespravim.
    Řešení 1× (GeorgeWH (tazatel))
    21.1.2020 01:59 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Podla vsetkeho to bolo v /etc/defautl/grub ako resume particia. Aj som to odtial odstranoval, ale zrejme som zabudol pregenerovat grub konfig. Ale zaroven som aj skusal
    systemctl daemon-reload
    systemctl restart remote-fs.target
    systemctl restart local-fs.target
    takze neviem, co z toho zabralo (ale predpokladam, ze grub). Takze beriem spat, systemd nie je sracka, ale obcas sa posere (teraz nemyslim tento pripad, ale ine problemy, ktore sa vyskytli, ale za ktore uz urcite moze...).
    21.1.2020 07:30 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Napríklad?
    21.1.2020 08:04 First answer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Jsi debil ale ne uplny coz je pro vsechny dobra zprava;-)
    Řešení 1× (Filip Jirsák)
    21.1.2020 08:10 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    neboj, systemd je velmi nepopularni, staci ho dat do subjektu dotazu, tak aby bylo poznat jak na nej nadavas a urcite prijde spousta lidi kteri si s tebou zanotujou. Je jedno ze to nakonec bylo necim jinym, nebo ze jsi subjekt napsal jako blbec, jsi cool a smart lennartovi
    21.1.2020 08:11 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    smrt ne smart
    Heron avatar 21.1.2020 08:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Stejnou věc pozoruji i kolem btrfs. Do titulku se napíše "problém s btrfs" a dotaz je na něco úplně jiného (třeba na gpt, nebo na šifrování lv, nebo na grub), ale vždy za to může btrfs. A potom někdo ještě argumentuje tím, že btrfs je pííííp, protože podívejte se kolik odkazů najde google.
    21.1.2020 13:18 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Vždy sa nájde dostatok ľudí, ktorí budú viesť plamenné diskusie o škodlivosti nových technológií ktoré sú už vyše 10 rokov na trhu.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 13:29 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Pokud je technologie přes deset let na trhu, tak v IT je spíše už stará, možná i zastaralá. Ale žádný věk technologie neurčuje její kvalitu.
    21.1.2020 13:49 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Systemd bude mať 10 rokov až na jar, ale BTRFS už 10 rokov malo. Ale furt si na tieto novinky nezvyklo zopár ľudí.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 14:44 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Možná to bude tím, že žít se dá i bez toho.
    21.1.2020 14:56 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Žiť sa dá aj bez počítačov, ako dokázali mnohé generácie počas existencie ľudí. Ale ľudskou prirodzenosťou je uľahčovať si život, a preto nám stále nové vynálezy v tom pomáhajú.

    Čo bude v Auguste?
    21.1.2020 15:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Čo bude v Auguste?
    Srpen?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 15:20 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Ne vždy tomu tak je. Mnohé "vynálezy" se točí na již vynalezeném, avšak jsou bez jakéhokoliv přínosu, čímž se stávají zbytečnými. V srpnu většinou bývá druhý měsíc prázdnin.
    21.1.2020 15:38 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Áno, aj vynález zvaný auto čerpá na základoch ktoré mu dodal vynález zvaný koleso.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 16:21 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Obávám se, že automobil čerpá ze základu, kterému se říká kočár. A oproti tomu, co jsem psal byl značným přínosem. To bych raději k systemd a btrfs nepřirovnával.
    21.1.2020 17:10 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Takže automobil nemá kolesá?

    To dáva zmysel, žiaden.
    21.1.2020 17:43 Jilek jr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Obávám se, že automobil čerpá ze základu, kterému se říká kočár.
    Rozporujes zaklad automobilu misto kola kocarem? Dostudovano mas? To bych radeji mlcel.
    21.1.2020 18:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Saně?
    21.1.2020 18:27 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Tyhle kupř. mají také kola. ;-)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 21:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Zkus z jednoho kola postavit auto. Myslím, že moc to nepůjde. Nic nerozporuji, jen poukazuji na to, že od vynálezu kola po automobil se toho muselo vynalézt podstatně více, kolo samotné by bylo nedostačující, i když svým způsobem se dá brát za základ.
    21.1.2020 22:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Je to sice konina, ale vybavit tohle nějakou bublinou, tak se to dá považovat i za káru.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.1.2020 23:54 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Těžko, kára je specifikována jako dvoustopé vozidlo... Ale souhlasím s tím, že je to pěkná konina, nevím, jestli bych měl odvahu na něco podobného, či do něčeho podobného vlézt.
    22.1.2020 12:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    V takovém případě nechápu, jak je možné, že z pohledu ministerstva dopravy je brán segway jako chodec.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.1.2020 16:56 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Možná proto, že nemá homologaci pro provoz po pozemních komunikacích, stejně třeba jako invalidní vozík.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.1.2020 00:09 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Wau, tak jsem shlédl tu crash a nějak mne rozbolelo celé tělo. :-D
    22.1.2020 07:59 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    To už radšej: unicycle
    22.1.2020 19:32 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    jo, jo. Ale rád bych si ji vyzkoušel ale dříve než si ji pořídím.
    21.1.2020 00:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    A to ty nevis, ze soudruh poettering na fstab (a spoustu dalsich) z vysoka sere? On vi prece nejlip jak to ma byt a jak to chces.
    k3dAR avatar 21.1.2020 00:34 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    nepouzivam CentOS ale nestrka si neco o disku do initramfs tedy po zmene treba ho pregenerovat? btw: aby necekal pri nedostupnosti pri startu nebo jeste hure nehazel te do emergency rezimu bez ssh pristupu s nutnosti fyzickeho dostaveni k stroji, v fstab u polozek pripojovanejch oddilu doporucuju do sekce option pridat: nofail,x-systemd.device-timeout=1
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Řešení 1× (Queria Sa-Tas)
    Max avatar 21.1.2020 08:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Rovnou ti řeknu, že jsi zapomněl na grub. To jest celé. Když něco děláš se swapem na CentOS, tak fstab+grub, protože v CentOS se by default předhazuje spousta dalších věcí při bootování, viz grub.cfg :
    menuentry 'CentOS Linux (3.10.0-1062.1.2.el7.x86_64) 7 (Core)' --class centos --class gnu-linux --class gnu --class os --unrestricted $menuentry_id_option 'gnulinux-3.10.0-957.12.2.el7.x86_64-advanced-e0c55fa2-8121-4ba2-b767-3f938f016f3a' {
            load_video
            set gfxpayload=keep
            insmod gzio
            insmod part_msdos
            insmod ext2
            set root='hd0,msdos1'
            if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
              search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,msdos1 --hint-efi=hd0,msdos1 --hint-baremetal=ahci0,msdos1 --hint='hd0,msdos1'  4a104707-38fc-4f61-ba47-49770459ba8d
            else
              search --no-floppy --fs-uuid --set=root 4a104707-38fc-4f61-ba47-49770459ba8d
            fi
            linux16 /vmlinuz-3.10.0-1062.1.2.el7.x86_64 root=/dev/mapper/vg0-root ro crashkernel=auto rd.lvm.lv=vg0/root rd.lvm.lv=vg1/swap rd.lvm.lv=vg0/usr rhgb quiet LANG=en_US.UTF-8
            initrd16 /initramfs-3.10.0-1062.1.2.el7.x86_64.img
    }
    
    Pokud tedy i něco budeš dělat s jednotlivými lv, tak upravit "/etc/default/grub" a přegenerovat grub.cfg.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.1.2020 15:27 Petr K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: systemd - som debil alebo...
    Taky je potřeba upravit /etc/initramfs-tools/conf.d/resume kde bude UUID původního swapu. Pak vygeneruj nový initrd a případně ještě přegeneruj grub.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.