Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »then(). Po provedení všech úkonů potřebuju provést ještě další funkci prostřednictvím metody finally(). Aby ta však přišla ke slovu, je nutné, aby všechny zřetězené sliby byly důsledně vypořádány čili zejména aby bylo ošetřeno jejích odmítnutí (rejection) - a na to právě směruje můj dotaz nebo vlastně dotazy dva.
Jak je z ukázky vidět, splnění slibu je vázáno na určité podmínky (přítomnost prvku v dokumentu a jeho momentální poloha vůči viewportu) a když ty nejsou splněny, slib je odmítnut. Odmítnutí bych mohl zapsat zástupnou funkcí reject(), jak mám v komentáři, a vše by bylo bez problémů, ale když chci "vyhodit" vlastní výjimku ("throw"), na řádku 10 mi způsobí, že se mi do konzole vypíše, že výjimka nebyla zachycena ("uncaught"), a navíc se pak nevykoná funkce v metodě finally(); na řádku 15 nicméně zapsání výjimky zachyceno je. Proč tedy výjimka na řádku 10 není zachycena, kdežto na řádku 15 je?
Druhý dotaz se týká způsobu konečného vypořádání odmítnutí slibu uvnitř metody catch(). Samozřejmě se nabízí console.log() nebo console.error(), ale já do konzole nic vypisovat nechci (proč by se tam mělo něco vypisovat, když byl slib odmítnut čistě proto, že v dokumentu není přítomen určitý prvek (element), jehož přítomnost je volitelná). Jak mám tedy prostřednictvím metody catch() vypořádat odmítnutí slibu tak, aby se nikde nic nevypisovalo?
Doufám, že mé dotazy nejsou napsány nesrozumitelně.
...).then((val) => {
classReplace(...val);
return new Promise(function(resolve, reject) {
if (element) {
setTimeout(() => {
if (element.classList.contains("class1")) {
if (element.getBoundingClientRect().top + 500 < screenHeight) {
resolve([element, "class1", "class2"])
} else {
(řádek 10) throw("element out of viewport") // nebo: reject("element out of viewport")
}
}
}, 800)
} else {
(řádek 15) throw("element absent") // nebo: reject("element absent")
}
})
}).then(...)
.catch(
error => {
console.log(error)
}).finally(...
() => {
if (element.classList.contains("class1")) {
if (element.getBoundingClientRect().top + 500 < screenHeight) {
resolve([element, "class1", "class2"])
} else {
(řádek 10) throw("element out of viewport") // nebo: reject("element out of viewport")
}
}
Takže jakákoliv výjimka vypadne z téhle funkce, tak vybublá na console, bo ji nikdo nechytá. V době, kdy se tahle funkce pustí, je původní funkce pro Promise už dávno ukončená.
Tiskni
Sdílej: