Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
namespace myns { struct myclass { int a() const { return 5; } int b() const { return 6; } int mysum() const { return a() + b(); } }; // Enable ADL mysum call for myclass int mysum(const myclass& m) { return m.mysum(); } } // -- 3rdparty knihovna -- namespace thirdparty { struct thirdpartyclass { int abc() const { return 5; } int def() const { return 6; } }; } // -- vlastni kod, implementovat mysum pro thirdpartyclass, musi byt ve stejnem namespace jako thirdpartyclass, aby fungovalo ADL namespace thirdparty { int mysum(const thirdpartyclass& t) { return t.abc() + t.def(); } } // -- pouziti v template: namespace totalydifferentnamespace { template<class... T> int getSumOfSums(const T&... t) { return (mysum(t) + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana } } int main() { myns::myclass mc; thirdparty::thirdpartyclass t; return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22 }
namespace myns { struct myclass { int a() const { return 5; } int b() const { return 6; } int mysum() const { return a() + b(); } }; } // -- 3rdparty knihovna -- namespace thirdparty { struct thirdpartyclass { int abc() const { return 5; } int def() const { return 6; } }; } // -- namespace totalydifferentnamespace { template<class... T> int getSumOfSums(const T&... t) { return (t.mysum() + ...); // Zde se vyuzije ADL, zavola se metoda mysum z namespace, kde je kazda trida definovana } } template<typename T> struct mysuminterface // not specialized { int mysum() const { return 0; } }; // specialzed for myns::myclass template<> struct mysuminterface<myns::myclass> : myns::myclass { using myns::myclass::mysum; }; // specialzed for thirdparty::thirdpartyclass template<> struct mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> : thirdparty::thirdpartyclass { int mysum() const { return abc() + def(); } }; int main() { mysuminterface<myns::myclass> mc; mysuminterface<thirdparty::thirdpartyclass> t; return totalydifferentnamespace::getSumOfSums(mc, t); // 11+11=22 }
proč jakoby nestačí podědit nějakej trait a musí se 'hackovat' hotová instance?? :O :O
Tiskni
Sdílej: