Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Možná by pomohlo vzít zprávu:
$ cat utf-8.eml Subject: predmet Content-Transfer-Encoding: base64 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 dGV4dCB6cHLDoXZ5IHYgxI1lxaF0aW7Emwo=
a převést na XML:
$ cat utf-8.eml | mime2xml <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <mime-message> <headers> <subject>predmet</subject> <content-transfer-encoding>base64</content-transfer-encoding> <content-type>text/plain</content-type> </headers> <body content-type="text/plain" length="26"><![CDATA[text zprávy v češtině ]]></body> </mime-message>
Ale je to ještě hodně čerstvé – dosud nevydaná verze relpipe-in-mimetable.
A pak to nasypat ideálně do nějaké XML databáze (eXist, BaseX, případně PostgreSQL s indexovaným XML sloupcem), která to zaindexuje a umožní v tom efektivně vyhledávat. V horším případě to nechat v souborech a prohledávat ty (nad tím jde psát XPath dotazy, akorát jak to nebude indexované, tak se budou muset vždy projet všechny soubory).
V XSLT se pak dá snadno napsat šablona, která naformátuje e-maily pro tisk.
Nicméně problém vidím v té (ne)struktuře těch zpráv a v tom, jak se k tomu e-mailu lidi chovají – většina BFU bohužel odpovídá nad původní zprávu, kterou tam nechávají celou. Tudíž jak ta citace, tak ta nová zpráva je v téže MIME části a neexistuje spolehlivý způsob, jak je od sebe oddělit – jen více či méně chybové heuristiky. Tohle by si člověk musel napsat sám (nebo na to možná existuje nějaká knihovna) a vložit to za ten převod do XML a aplikovat na elementy body/part
.
text 1 text 2 + 1 text 3 + (2 + 1) text 4 + (3 + (2 + 1)) atd.Ty by pak melo jit rozfiltrovat na jednotlive inkrementy (tedy jednotlive prispevky v konverzaci) pomoci diff, comm, difflib nebo podobne. Tim padem bych nemusel resit parsovani tech retezu. Momentalne budu premyslet jakym algoritmem ziskat ty inkrementy.
Tiskni
Sdílej: