abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    dnes 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: iRedMail - žádná příchozí pošta

    2.5.2022 14:24 Petr
    iRedMail - žádná příchozí pošta
    Přečteno: 601×
    Dobrý den. Jak se dostane na mailserver (nastavený MX záznam) pošta? Může mi to někdo objasnit? Jde to přes nějaké porty? Pokud ano, jaké to prosím jsou. Nainstaloval jsem iRedMail server za routerem, pošta odejde ale žádná se nepříjme. Což bych teda čekal spíš opačně. Děkuji za nápovědu.

    Odpovědi

    2.5.2022 14:32 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Ještě doplním, že příchozí pošta nedorazí ani na server, natož do nějakého emailového klienta.
    2.5.2022 14:40 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    A ještě je divný, že ani za 24hodin neobdržím žádný status, že email nebyl doručen :-(
    Max avatar 2.5.2022 15:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Free verze iRedMail mi přišla dost omezená, ale pokud to chceš čistě jen a jen pro sebe, tak asi ok a na limit nenarazíš.
    Každopádně nevím, zda provozovat vlastní server, když si ani neumíš zjistit absolutní základ :-/.
    Základní smtp komunikace běží na portu 25. Nemálo ISP tento port přímo blokují, takže pokud to zkoušíš doma na domácím připojení, je pravděpodobné, že příchozí port 25 bude blokován a odchozí též (záleží na ISP). Dělalo se to jako prevence proti spamování zavirovaných domácích uživatelských PC.

    Podívej se do logů a zjistíš více. Stejně tak si můžeš odzkoušet komunikaci přes telnet (např.: "telnet 80.90.300.500 25" + smtp příkazy). Více viz google.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.5.2022 15:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Psal jsem, že odchozí pošta funguje, tak to portem 22 asi nebude.
    2.5.2022 15:17 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Oprava, port 25, 22 je SSH
    Max avatar 2.5.2022 15:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Psal jsem o příchozí poště a portu 25, aby jsi si příchozí poštu ověřil, zda ten port máš otevřený. Samozřejmě musíš testovat z jiného místa.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.5.2022 15:46 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Port 25 je pro SMTP, tedy pouze odchozí pošta, nebo ne? Jdu pohledat jak to otestovat.
    Max avatar 2.5.2022 16:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Ne, to opravdu ne. Port 25 je pro příchozí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.5.2022 17:41 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    A pro odchozí je tedy jaký port?
    2.5.2022 19:53 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Server SMTP komunikuje většinou přes port 25.

    Takže tam kde ti ten SMTP server běží musí mít veřejnou IP aby se na něj dostaly ostatní SMTP servery z internetu a mohly mu tu poštu poslat.

    Jinak ještě může SMTP server používat 587 a 468 ovšem důležitá je ta 25 přes ten se tam musíš dostat vždy.

    2.5.2022 20:09 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Nešifrovaná pošta? Fuj.
    MMMMMMMMM avatar 3.5.2022 17:41 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    H0ax avatar 2.5.2022 18:05 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Asi bych doporučil si o tom nejdříve něco nastudovat či někoho požádat o prvotní nastavení nebo alespoň vysvětlení.
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    3.5.2022 12:52 mmcze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Prosím, zjisti si elementární základy toho, co děláš.. Nebo to dopadne tak, že nakonec budeš rozesílat hromady spamu a ani nebudeš vědět, co s tím.

    BTW: Drtivá většina domácích přípojek má reverzní IP vygenerovanou ze samotné IP adresy. Takovéto zdroje zpráv jsou z pravidla blokovány všemi velkými hráči. Provozovat mail-server doma je nerozumné z mnoha důvodů.

    3.5.2022 12:53 mmcze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Sorry, mělo tam být reverzní DNS, ne IP.
    4.5.2022 20:36 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    nakonec budeš rozesílat hromady spamu a ani nebudeš vědět, co s tím.
    To by se ale musel někdo do toho serveru nabourat, ne?
    Drtivá většina domácích přípojek má reverzní IP vygenerovanou ze samotné IP adresy. Takovéto zdroje zpráv jsou z pravidla blokovány všemi velkými hráči.
    Tak k čemu to potom to reverzní PTR DNS je, když na to nikdo nebere zřetel.
    Provozovat mail-server doma je nerozumné z mnoha důvodů.
    Tak nějaké důvody uveď, "nerozumné" není žádný argument.
    Max avatar 4.5.2022 21:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Ne, stačí nevhodně nastavený mailserver a budeš spamovat. Třeba díky nevhodně nastaveným NDR. Tj. není třeba, aby tě někdo nabořil, prolomil nějaký účet apod. Další možnost je, že na mailserveru ti poběží i web a někdo prolomí web (velmi častý problém).

    Pokud jde o provoz mailserveru z domova, nevidím v tom problém. Musíš ale splňovat několik věcí:
    1) mít veřejnou IP
    2) být schopný založit si PTR záznam k veřejné IP, přes kterou komunikuješ
    3) nemít u ISP blokace pro port 25 příchozí/odchozí apod. Třeba UPC blokuje odchozí smtp 25 a není jediný.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.5.2022 22:21 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Díky za konkrétní rady.
    Nastavení NDR bude záležitost iRedMailu?
    
    1) mám
    2) Reverzní záznam mi snad "poskytne" můj ISP?
    3) žádné blokace portů naštěstí nejsou
    Max avatar 5.5.2022 08:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Já předpokládám, že iRedMail má by default dobré nastavení, takže v tom by snad nemusel být problém.
    PTR zařizuje ten, komu IP patří, tedy ten, kdo ti jí přidělí. Takže ano, tvůj ISP.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.5.2022 14:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Super, děkuji. ISP potřebuje abych mu dodal tyto 3 údaje:

    PA koncového serveru
    IP adresu
    Název serveru
    Nevíte někdo co je to PA koncového serveru?

    Jaký mám zvolit název serveru? Příkaz hostname mi vypíše: mail, je to ono? Pokud ano, není lepší zvolit lepší název serveru? Děkuji
    Max avatar 5.5.2022 15:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    PA = PowerAdmin? / správce koncového serveru?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.5.2022 15:58 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Dík a co si pod tím mám představit? Co tedy chce poslat?
    Max avatar 5.5.2022 20:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Že by kontakt na admina? Fakt nevím, se ho zeptej.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.5.2022 13:12 mmcze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    To by se ale musel někdo do toho serveru nabourat, ne?

    --> Ne, postačí, když si budeš chtít udělat open-relay a uděláš chybu a staneš se open-relay pro všechny.. Například.. Viděl jsem to mnohokrát a dokonce i u lidí, co chápali principy TCP/IP komunikace lépe než tazatel.

    Tak k čemu to potom to reverzní PTR DNS je, když na to nikdo nebere zřetel.

    --> Bere se na něj zřetel, ale bere se zřetel i na podoba tohoto záznamu. Když si vezmeš, že spam rozposílá mnoho napadených klienských stanic a 95% z nich má reverzní záznam typu: adsl-XXX-XXX-XXX-XXX.isp.tld či dynamic-XXX-XXX-XXX-XXX.isp.tld, rozhodneš se, že všechny stroje co mají podobný reverz prostě pošleš do háje.. Dělá to tak Google, Microsoft, Yahoo, skoro všichni.. I ten iRedMail na to má pravidla.

    Tak nějaké důvody uveď, "nerozumné" není žádný argument. --> Základní VPSko s více nezávislými konektivitami do internetu a více směry přívodu energie a na server-grade hardware, stojí dneska jako dvě pivka. Takový stroj bude jistě lépe zabezpečen, bude mít lepší dostupnost a jen tak někdo ho neukradne, když ti někdo vykrade barák/byt.

    No a když si vezmu, kolik chtějí dneska ISP za veřejnou statickou ipv4 adresu, ono se fakt vyplatí si raději zaplatit to VPSko.
    3.5.2022 14:51 donjirka | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta

    Čau, jak říkaljí ostatní, tohle je dost složitá záležitost pro začátečníka a pokud se to opravdu chceš učit, bude to na dlouhé studium. Micméně každý jsme nějak začínali, takže tady je postup v bodech...

    Pro mailserver potřebuješ:

    1. doménu (můžeš zakoupit například u wedos zde bude ještě mnoho dalšího nastavení) např: mujgigaweb.cz https://cs.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

    2. statickou veřejnou IP adresu připojení např: 88.56.94.250 https://cs.wikipedia.org/wiki/IP_adresa

    3. požádat tvého poskytovatele připojení o umístění PTR záznamu (to znamená že při zadání příkazu nslookup -q=PTR 88.56.94.250 ti to vrátí něco jako Non-authoritative answer: 250.94.56.88.in-addr.arpa name = mail.mujgigaweb.cz)

    4. nastavení DNS (to znamená nastavení správných DNS záznamů typu A,AAAA,MX,TXT,SPF) (pokud nebudeš mít následující nastavení správné, každý mailserver ti tvou poštu zahodí) ověření nastavení ipv4 adresy -> nslookup -q=A mujgigaweb.cz ověření nastavení ipv6 adresy -> nslookup -q=AAAA mujgigaweb.cz ověření nastavení MX (mx záznam musíš nastavit) -> nslookup -q=MX mail.mujgigaweb.cz https://cs.wikipedia.org/wiki/MX_z%C3%A1znam ověření nastavení SPF záznamu -> nslookup -q=TXT mujgigaweb.cz

    5. Nastavit NAT na tvém routeru pro porty: https://cs.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation 25, 465, 587 pro SMTP https://cs.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol 80, 443 pro web (iredadmin,sogo) https://cs.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Transfer_Protocol 993,995,110,143 pro IMAP, POP3 s TLS/SSL https://cs.wikipedia.org/wiki/Post_Office_Protocol https://cs.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol 22 SSH pro vzdálenou správu serveru https://cs.wikipedia.org/wiki/Secure_Shell

    6. zabezpečit všechny služby vystavené do internetu. Připrav se, že budou čelit stálým útokům, to znamená, že musíš používat silná hesla a používat fail2ban minimálně u SSH, POSTFIX, Dovecot 7. jakmile se tvoje doména proflákne, budeš potřebovat ochranu proti SPAMU https://cs.wikipedia.org/wiki/Spam

    8. Nastav Firewall, to je opravdu důležité https://cs.wikipedia.org/wiki/Firewall

    9. Ověření správnosti mailserveru můžeš na https://mxtoolbox.com

    10. zlepšit průchodnost tvých zpráv na jiné servery můžeš například přidáním svého DNS do https://www.dnswl.org/

    11. dávej opravdu dobrý pozor na spammery a crackery, aby tvůj server nepadl do blacklistů

    12. počítej s tím, že v případě odesílání mailů na gmail.com, outlook.com budeš stále řešit, že tě budou blokovat protože zabanují celý rozsah providera pro posílání mailů

    A to je asi tak všechno co vím o lovu krevet ;-)

    4.5.2022 20:48 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Díky za vyčerpávající informace.

    Když to tak čtu, tak mám pocit, že ani vypnutí serveru z elektřiny nebude dost bezpečený krok :)

    7. jakmile se tvoje doména proflákne...
    Jak to přesně myslíš, že se doména proflákne?
    5.5.2022 20:02 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Když ji budou znát spamservery. Obvykle jde na každý mail server několik set až na ty největší stovky tisíc různých útoků denně a ty je musíš nějak odfiltrovat (antispam, fail2ban, firewall, dnsbl, ideálně 2fa, a další...).

    Jestli chceš doporučení, tak se na to vyprdni a měj zdarma profi mail u seznam.cz ;)
    5.5.2022 14:06 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    No jste tedy dobré píče. Je tu blog jak je v pořádku nahodit si vlastní mailserver. Ale když chce člověk poradit, tak se na něj sesypete jak vosy a plácáte se po zádech, jací jste borci a že jen vy můžete mít vlastní servery a strašíte s nesmyslnými vektory útoku. Potom nemají být uživatelé linuxu za arogantní podivíny.
    5.5.2022 14:24 mmcze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iRedMail - žádná příchozí pošta
    Ono je v pořádku mít vlastní mail-server.. Ale to vyžaduje alespoň elementární znalost totálních základů.

    Pokud totiž někdo nechápe, jak fungují základní principy TCP/IP komunikace, opravdu nerozumím tomu, jak chce provozovat vlastní mail-server.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.