Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Otázka je, že či vôbec stojí za to hladať príčinu a nie je lepšie vozidlo predať do múzea.
Přebývající 0.4V proti chladiči je sice divné, ale jak už zde padlo, tak to může být nějaká forma špatného uzemnění chladiče, který pak spolu s s ostatními materiály/chemií v chladicím okruhu tvoří el. článek. Pravděpodobně to s vybíjením nebude souviset.
Každopádně by šlo ověřit následující:
. Moderní přístroje mají velký vnitřní odpor (desítky MΩ/V), takže jsou citlivé na rušivé signály a cizí elektromagnetická pole (nekmitá Vám tam něco? Viz ten vysoký odběr).
.
ad 1) Možné to je, ale odpor by musel být 340K (uvažuji 10M vnitřní odpor voltmetru), což mi přijde hodně a u hrotů bych čekal méně.
ad 2) Možné to není, protože s 1 ohm přechoďákem by nenastartoval.
0.3A nie je po vypnuti vela. Niektore auta aj po zamknuti este nejaky cas su "v pohotovosti" a do usporneho rezimu idu az po niekolkych minutach.
Takze chcelo by to nechat ampermeter pripojeny a odmerat prud aj po 5, 10, 15 minutach.
vyssie napatie moze byt, ako tu uz pisali sposobene oxidaciou, pripadne v kombinacii s poruchou, kedy nieco zacne kmitat a tak nainduduje vyssie napatie. Dobry napad je aj to meranie prudu medzi minus a kostrou, pripadne chladicom.
Tiskni
Sdílej: