Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
class TEST{ public: TEST(); typedef struct { int a; }ITEM; const ITEM items[]; };Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items. Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded). Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
TEST(){ ITEM asfafafsfff[]={ {4},{5} }; itms=asfafafsfff; }Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.
To je jakýsi podivný mix C++ (class
), C (typedef struct
) a kdoví, možná i Javy (items[]
), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new
a delete
), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array
bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…
Kdo / co určuje velikost pole items
? Je k tomu přetížený operátor new
a delete
? Jak vypadá?
Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected
a/nebo const
.)
#include <array> #include <cstdint> #include <utility> namespace { template <std::size_t Size> struct Test1 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const Item items_[Size]; }; template <std::size_t Size> struct Test2 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const std::array<Item, Size> items_; }; } // namespace int main() { Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5}; Test2<5>{1, 2, 3, 4}; }
Tiskni
Sdílej: