Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.
Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.
XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).
Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
class TEST{
public:
TEST();
typedef struct {
int a;
}ITEM;
const ITEM items[];
};
Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items.
Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items.
Jak na to?
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
TEST(){
ITEM asfafafsfff[]={
{4},{5}
};
itms=asfafafsfff;
}
Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.
To je jakýsi podivný mix C++ (class), C (typedef struct) a kdoví, možná i Javy (items[]), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new a delete), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…
Kdo / co určuje velikost pole items? Je k tomu přetížený operátor new a delete? Jak vypadá?
Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected a/nebo const.)
#include <array>
#include <cstdint>
#include <utility>
namespace {
template <std::size_t Size>
struct Test1 {
struct Item {
int a;
};
template <typename... ALike>
Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
static_assert(sizeof...(as) <= Size);
}
protected:
const Item items_[Size];
};
template <std::size_t Size>
struct Test2 {
struct Item {
int a;
};
template <typename... ALike>
Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
static_assert(sizeof...(as) <= Size);
}
protected:
const std::array<Item, Size> items_;
};
} // namespace
int main() {
Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5};
Test2<5>{1, 2, 3, 4};
}
Tiskni
Sdílej: