abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 00:11 | IT novinky

    Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Statická inicializace pole struktur v C++

    10.2.2023 09:53 pou | skóre: 18
    Statická inicializace pole struktur v C++
    Přečteno: 880×
    Dobrý den,

    Dejme tomu že mám tuto třídu v C++

    class TEST{
    
    public:
      TEST();
       typedef struct {
            int a;
       }ITEM;
    
    const ITEM items[];
    
    };
    
    Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items.

    Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
    TEST(){
        ITEM asfafafsfff[]={
            {4},{5}
        };
        itms=asfafafsfff;
    }
    
    Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.

    Odpovědi

    10.2.2023 09:57 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Domaci ukol?
    10.2.2023 21:53 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Ne, ale díky za odpověď
    10.2.2023 16:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++

    To je jakýsi podivný mix C++ (class), C (typedef struct) a kdoví, možná i Javy (items[]), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new a delete), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…

    Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…

    Kdo / co určuje velikost pole items? Je k tomu přetížený operátor new a delete? Jak vypadá?

    Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected a/nebo const.)

    #include <array>
    #include <cstdint>
    #include <utility>
    
    namespace {
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test1 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const Item items_[Size];
    };
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test2 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const std::array<Item, Size> items_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5};
      Test2<5>{1, 2, 3, 4};
    }
    
    10.2.2023 22:02 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Dobrý den, díky za odpověď.

    Máte pravdu std::array použít můžu - kompilátor to zkompiluje.

    Asi jsem to použil nešťastně (mix C/C++) - proto se rád nechám poučit.

    Nejlépe asi napsat čeho chci dosáhnout:

    Snažím se vytvořit třídu, která na displej vykresluje menu. Položky v menu budou právě v tom seznamu - tedy každá podtřída bude mít svůj set položek. Instance dané podtřídy již seznam měnit nebude (může tedy být konstantní).

    No a celá moje snaha je, aby to bylo přehledně napsané (tedy v konstruktoru jednodušše naplním toto pole) a nejlépe konstantní tak aby se vše uložilo do paměti programu a ne do RAM paměti (položky totiž budou obsahovat text ale i obrázky-ikony).

    Díky
    15.2.2023 14:01 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    To nejde, protoze vnorene pole ve strukturalnim typu musi mit v C++ znamou velikost v dobe prekladu. Musite zadat velikost nebo pouzit ukazatel a pole mit jinde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.