Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
$(info [$(THIS_MAKEFILE)])
.PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all
all: html
html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk
$(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS)
generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav
když smažu $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav a dám "make all", tak se mi generated.mk nezbuduje:
$ rm build/.nav_dir.nav
$ make all
[Makefile]
build/.nav_dir.nav
=== html ===
=== all ===
$
teprve až když to dám podruhé
$ make all
[Makefile]
=== generated.mk ===
[Makefile]
compile_rst: input output build file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_2
....
=== html ===
=== all ===
$
Já si myslím, že když chybí ten build/.nav_dir.nav a dám přebudovat all, které závisí na html, které závisí na generated.mk, který závisí na tom build/.nav_dir.nav, tak by se měl přebudovat hned na poprvé
Make si to nemyslí. Kde dělám chybu? Jak ji opravit?
Řešení dotazu:
THIS_MAKEFILE=Makefile BUILD_DIR=build TARGETS=target .PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all all: html html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS) mkdir -p $(BUILD_DIR)/ touch $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav touch generated.mk target: touch targeta chová se tak, jak očekáváš:
❯ make touch target mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mk ❯ rm -r build ❯ make mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mkVětšinou to jde vyčíst z
make --debug resp. make --debug=all
# .SECONDARY: bez targetu ponecha VSECHNY intermediate fily a nesmaze je (pokud se je podari vyrobit)
# Define the .SECONDARY target to keep intermediate files
.SECONDARY:
Ve skutečnosti to sice ty intermediate files sice zachová a nemaže, pokud už je jednou vytvoří (což bylo cílem), ale pokud je něco intermediate file a něco jiného ho potřebuje, ale to něco jiného se stejně bude přebudovávat, tak se ten intermediate file vůbec nemusí tvořit (a to je ten problém).
https://www.gnu.org/savannah-checkouts/gnu/make/manual/html_node/Special-Targets.html:
.SECONDARY can be used to avoid redundant rebuilds in some unusual situations. For example: Suppose hello.bin is up to date in regards to the source files, but the object file hello.o is missing. Without .SECONDARY make would rebuild hello.o then rebuild hello.bin even though the source files had not changed. By declaring hello.o as .SECONDARY make will not need to rebuild it and won’t need to rebuild hello.bin either. Of course, if one of the source files were updated then all object files would be rebuilt so that the creation of hello.bin could succeed. .SECONDARY with no prerequisites causes all targets to be treated as secondary (i.e., no target is removed because it is considered intermediate).Ve skutečnosti tam mělo být
.NOTINTERMEDIATE Prerequisites of the special target .NOTINTERMEDIATE are never considered intermediate files. See Chains of Implicit Rules. .NOTINTERMEDIATE with no prerequisites causes all targets to be treated as not intermediate. If the prerequisite is a target pattern then targets that are built using that pattern rule are not considered intermediate.Tak jsem to opravil a už to dělá co má :) Já to používám na vytváření statických stránek na web a mám tam spoustu těch mezilehlých souborů pro urychlení zpracování (seznamy souborů používajících nějaký tag, nějakého autora, v nějakém adresáři ... a často se kvůli takovému mrňavému souboru musí zpracovat naprosto věechny zdrojáky, aby se zjistilo, že se to použije jen v jediném případě), takže když se jednou vytvoří, tak je chci zachovat tak dlouho, dokud je není nutno změnit. A jak jsem se koukal, tak se se mnou tenhle špatný překlad/miskoncepce táhne minimálně od roku 2003 ... Takže ještě jednou díky :)
Tiskni
Sdílej: