Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
$(info [$(THIS_MAKEFILE)])
.PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all
all: html
html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk
$(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS)
generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav
když smažu $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav a dám "make all", tak se mi generated.mk nezbuduje:
$ rm build/.nav_dir.nav
$ make all
[Makefile]
build/.nav_dir.nav
=== html ===
=== all ===
$
teprve až když to dám podruhé
$ make all
[Makefile]
=== generated.mk ===
[Makefile]
compile_rst: input output build file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_5
compile_rst: input output build directory_2/subdirectory_5 file_2
....
=== html ===
=== all ===
$
Já si myslím, že když chybí ten build/.nav_dir.nav a dám přebudovat all, které závisí na html, které závisí na generated.mk, který závisí na tom build/.nav_dir.nav, tak by se měl přebudovat hned na poprvé
Make si to nemyslí. Kde dělám chybu? Jak ji opravit?
Řešení dotazu:
THIS_MAKEFILE=Makefile BUILD_DIR=build TARGETS=target .PHONY: all html plain_files static rsync_upload help more_help clean clean_all all: html html: $(TARGETS) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav: $(DIRNAVS) mkdir -p $(BUILD_DIR)/ touch $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav generated.mk: $(THIS_MAKEFILE) $(BUILD_DIR)/.nav_dir.nav touch generated.mk target: touch targeta chová se tak, jak očekáváš:
❯ make touch target mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mk ❯ rm -r build ❯ make mkdir -p build/ touch build/.nav_dir.nav touch generated.mkVětšinou to jde vyčíst z
make --debug resp. make --debug=all
# .SECONDARY: bez targetu ponecha VSECHNY intermediate fily a nesmaze je (pokud se je podari vyrobit)
# Define the .SECONDARY target to keep intermediate files
.SECONDARY:
Ve skutečnosti to sice ty intermediate files sice zachová a nemaže, pokud už je jednou vytvoří (což bylo cílem), ale pokud je něco intermediate file a něco jiného ho potřebuje, ale to něco jiného se stejně bude přebudovávat, tak se ten intermediate file vůbec nemusí tvořit (a to je ten problém).
https://www.gnu.org/savannah-checkouts/gnu/make/manual/html_node/Special-Targets.html:
.SECONDARY can be used to avoid redundant rebuilds in some unusual situations. For example: Suppose hello.bin is up to date in regards to the source files, but the object file hello.o is missing. Without .SECONDARY make would rebuild hello.o then rebuild hello.bin even though the source files had not changed. By declaring hello.o as .SECONDARY make will not need to rebuild it and won’t need to rebuild hello.bin either. Of course, if one of the source files were updated then all object files would be rebuilt so that the creation of hello.bin could succeed. .SECONDARY with no prerequisites causes all targets to be treated as secondary (i.e., no target is removed because it is considered intermediate).Ve skutečnosti tam mělo být
.NOTINTERMEDIATE Prerequisites of the special target .NOTINTERMEDIATE are never considered intermediate files. See Chains of Implicit Rules. .NOTINTERMEDIATE with no prerequisites causes all targets to be treated as not intermediate. If the prerequisite is a target pattern then targets that are built using that pattern rule are not considered intermediate.Tak jsem to opravil a už to dělá co má :) Já to používám na vytváření statických stránek na web a mám tam spoustu těch mezilehlých souborů pro urychlení zpracování (seznamy souborů používajících nějaký tag, nějakého autora, v nějakém adresáři ... a často se kvůli takovému mrňavému souboru musí zpracovat naprosto věechny zdrojáky, aby se zjistilo, že se to použije jen v jediném případě), takže když se jednou vytvoří, tak je chci zachovat tak dlouho, dokud je není nutno změnit. A jak jsem se koukal, tak se se mnou tenhle špatný překlad/miskoncepce táhne minimálně od roku 2003 ... Takže ještě jednou díky :)
Tiskni
Sdílej: