Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
return super().find_class(module, name) AttributeError: Can't get attribute 'array_constructor' on module 'numpy' from '/usr/lib64/python3.10/site-packages/numpy/__init__.py' Error loading data: 'NoneType' object is not callable Error loading puzzle from lib/games/Medium/tmprPirlZ: Unpickled data is None. AttributeError: Can't get attribute 'array_constructor' on module 'numpy' from '/usr/lib64/python3.10/site-packages/numpy/__init__.py' for module: numpy, name: array_constructorOriginální kód:
class MyUnpickler(pickle.Unpickler): def find_class(self, module, name): # help unpickle find the correct module (since sys.path is different # from when we generated the puzzles) if module == 'sudoku': return getattr(sudoku, name) return pickle.Unpickler.find_class(self, module, name) def loadPuzzles(num, difficulty='Any'): indexfile = os.path.join(DATA_DIR, difficulty + ".index") index = file(indexfile).readlines() puzzlepaths = random.sample(index, num) puzzles = [] g = sudoku_maker.SudokuGenerator() for path in puzzlepaths: path = path.strip() infile = os.path.join(DATA_DIR, path) puz = MyUnpickler(file(infile)).load() d = g.assess_difficulty(puz.grid) puzzles.append((puz, d)) return puzzlesPřevedený kód:
class MyUnpickler(pickle.Unpickler): def find_class(self, module, name): if module == 'Numeric': # Redirect to numpy module = 'numpy' elif module == 'sudoku': return getattr(sudoku, name) elif module == 'numpy': if name == 'array_constructor': # Handle the specific case for array_constructor # You can return np.array or a custom function if needed return np.array # or whatever function you need to return # Add a fallback for unknown classes try: return super().find_class(module, name) except AttributeError as e: print(f"AttributeError: {e} for module: {module}, name: {name}") # Optionally log the entire traceback import traceback traceback.print_exc() def load_my_data(file): # Check if the input is a string (file path) or a file object if isinstance(file, str): with open(file, 'rb') as f: return MyUnpickler(f).load() #return pickle.Unpickler(f).load() else: try: return MyUnpickler(file).load() except Exception as e: print(f"Error loading data: {e}") return None def loadPuzzles(num, difficulty='Any'): indexfile = os.path.join(DATA_DIR, difficulty + ".index") with open(indexfile, 'r') as file: index = file.read().strip().splitlines() # Read lines into a list puzzlepaths = random.sample(index, num) puzzles = [] g = sudoku_maker.SudokuGenerator() for path in puzzlepaths: path = path.strip() infile = os.path.join(DATA_DIR, path) try: with open(infile, 'rb') as f: # Open the file in binary mode puz = load_my_data(f) # Use the file object here if puz is None: raise ValueError("Unpickled data is None.") d = g.assess_difficulty(puz.grid) puzzles.append((puz, d)) except Exception as e: print(f"Error loading puzzle from {infile}: {e}") # Continue to the next puzzle instead of returning None return puzzles # Return the list of puzzles, which may be empty if none were loaded
import pickletools
with open("tmpzVugvu",'rb') as fh: pickletools.dis(fh)
je tam skutence Numeric array:
5036: s SETITEM 5037: S STRING 'grid' 5045: p PUT 362 5050: c GLOBAL 'Numeric array_constructor' 5077: p PUT 363 5082: ( MARK 5083: ( MARK 5084: I INT 9 5087: I INT 9 5090: t TUPLE (MARK at 5083) 5091: p PUT 364 5096: S STRING 'b' 5101: p PUT 365 5106: S STRING '\x02\x00\x00\x00\x00\x07\x01\x00\x00\x00\x08\x00\x00\x00\x06\x05\x03\t\x00\x00\x00\x00\t\x04\x02\x08\x00\x00\x00\x00\x00\x04\x00\x00\x02\x00\x01\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x00\x05\x00\x07\x00\x00\x08\x00\x00\x00\x00\x00\x01\t\x03\x05\x00\x00\x00\x00\x03\x05\x07\x04\x00\x00\x00\t\x00\x00\x00\x06\x07\x00\x00\x00\x00\x04' 5426: p PUT 366Podle retezce 'grid' zjistis, ze v sudoku.py je trida SudokuGrid, ktera vyrabi self.grid = Numeric.array(self.grid,typecode='b'). Zaroven je to jedine misto v puvodnim kodu, kde se modul Numeric pouziva. Zadruhe, ChatGPT je k h*vnu, protoze tvoje podminka:
if module == 'Numeric':
# Redirect to numpy
module = 'numpy'
elif module == 'sudoku':
return getattr(sudoku, name)
elif module == 'numpy':
if name == 'array_constructor':
# Handle the specific case for array_constructor
# You can return np.array or a custom function if needed
return np.array # or whatever function you need to return
# Add a fallback for unknown classes
nedava smysl.
['Hard/tmppJClrx'] Numeric array_constructor: [[2 9 0 0 0 0 0 0 6] [0 8 0 0 2 6 0 3 0] [0 3 0 5 0 0 2 0 0] [5 0 3 0 4 0 0 2 0] [1 0 0 0 7 0 0 0 5] [0 7 0 0 8 0 4 0 3] [0 0 9 0 0 8 0 7 0] [0 5 0 4 6 0 0 9 0] [8 0 0 0 0 0 0 5 4]] Impossible! Puzzle was: Solution: Grid 4 9 8 6 7 2 3 1 5 2 6 3 4 5 1 9 8 7 7 1 5 3 8 9 2 4 6 3 5 7 8 2 6 1 9 4 8 4 1 9 3 7 6 5 2 6 2 9 1 4 5 7 3 8 5 8 6 2 9 3 4 7 1 9 7 2 5 1 4 8 6 3 1 3 4 7 6 8 5 2 9 Puzzle foobared in following state: Error loading puzzle from lib/games/Hard/tmppJClrx: The truth value of an array with more than one element is ambiguous. Use a.any() or a.all()Numeric.py
import numpy as np def array_constructor(pole, typecode, hex_string, typ=True): # Převod hexadecimálního řetězce na bajty byte_array = bytes(hex_string, 'latin1') # Vytvoření NumPy pole z bajtového pole numpy_array = np.frombuffer(byte_array, dtype=np.uint8) # Zkontrolujte, zda má pole dostatečný počet prvků pro 9x9 if numpy_array.size < 81: raise ValueError("Hex string does not contain enough data for a 9x9 array.") # Přetvoření pole na rozměry 9x9 numpy_array_reshaped = numpy_array[:81].reshape(9, 9) print ("Numeric array_constructor:") print (numpy_array_reshaped) return numpy_array_reshaped
''' if grid: if type(grid)==str: ''' if grid is not False: # Změna podmínky if isinstance(grid, str):class DifficultyRating:
def count_values(self, dct): kk = list(dct.keys()) # Převod dict_keys na seznam, puvodne kk=dct.keys() kk.sort() # Nyní můžete použít sort() return [len(dct[k]) for k in kk]
Tiskni
Sdílej: