abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1080 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    1.10.2004 07:55 CIJOML
    Rozbalit Rozbalit vše Naprosto nedotazeny clanek
    V popisu pro Windows chybi nastaveni pro WEP, WPA, pro Linux nastaveni pro WEP, WPA-PSK, WPA with EAP, key management for CCMP, TKIP, WEP104, WEP40
    WPA and full IEEE 802.11i/RSN/WPA2,
    RSN: PMKSA caching, pre-authentication, EAP-TLS,
    EAP-PEAP/MSCHAPv2 (both PEAPv0 and PEAPv1) ,
    EAP-PEAP/TLS (both PEAPv0 and PEAPv1) ,
    EAP-PEAP/GTC (both PEAPv0 and PEAPv1) ,
    EAP-PEAP/OTP (both PEAPv0 and PEAPv1) ,
    EAP-PEAP/MD5-Challenge (both PEAPv0 and PEAPv1),
    EAP-TTLS/EAP-MD5-Challenge ,
    EAP-TTLS/EAP-GTC,
    EAP-TTLS/EAP-OTP ,
    EAP-TTLS/EAP-MSCHAPv2,
    EAP-TTLS/EAP-TLS ,
    EAP-TTLS/MSCHAPv2 ,
    EAP-TTLS/MSCHAP ,
    EAP-TTLS/PAP ,
    EAP-TTLS/CHAP ,
    EAP-SIM ,
    EAP-AKA ,
    EAP-PSK ,
    LEAP :)))
    1.10.2004 09:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše hmm
    Zdravim

    CIJOMLe neprud, to od tebe vubec neni vtipne.

    Podrobnejsi nastaveni wifi karet v linuxu i s jejich podrobnym ropzborem cekejte v mem clanku ktery vyjde zanedlouho. WPA ani radius ale necekejte.

    Jinak ale souhlasim ze tenhle clanek je nedotazeny. To co jsi napsal ohledne nastaveni site v linuxu je IMHO nesmyslny, samozrejme ze je to spravne, ale ted co s tim? Ja si s tim samozrejme poradim, ale co trebna uzivatel mandrake??? Pro ne je to uplne k nicemu, s tvym postupem se nemuzes divit ze se lidem zdaj wokna jednodussi. Co takhle veticku "v zavislosti na vasi distribuci..." a dopsat tam jak se to dela u mandraku, debianu a slacku, to snad najdes an netu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    1.10.2004 10:29 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    no souhlasím, že je to příliš strohé, ale co máš proboha furt s tím Mandrake? copak to není linux? Příkazy v konzoli tam fungují naprosto stejně ;-) Jinak na tvůj článek se těším a souhlasím s názorem, že první příspěvek je absolutní výkřik do tmy :-P
    1.10.2004 15:19 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Take si myslim, ze pro novacky to bude dokonale matouci. Minimalne by v clanku melo byt probrano, jak to nastavit v tech nejvice klikacich distribucich - Mdk, SuSE. A pak k tomu pridat kapitolu, jak vypada obecna metoda nastaveni. Ono je totiz velice nesystemove, kdyz si bastlite napr. v SuSE vlastni scripty pro neco, na co je tam od vyrobce distribuce pomerne dobry aparat (nikde neni psano, ze to musite napr. v SuSE jen vyklikat, ale je dobre pouzivat konvence, ktere distribuce ma - konfiguracni soubory pro rc scripty, jejich umisteni, nazvy atd...).
    2.10.2004 13:06 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Nevim co porad narazite na MDK nebo SUSE. Jsou to distribuce jako kazde jine. Mnohdy i lepsi. Klikaci jsou jen tehdy kdyz si to prejete.

    MDK se mi nezamlouva, zda se mi nedotazenej. SUSE je ale trida. Proto ho koupil i NOVEL.

    Navic klikaci distribuce jsou vsechny distribuce, kdyz chcete.
    2.10.2004 13:41 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Z tech "klikacich" jsou nejznamejsi a je znacna pravdepodobnost, ze se s nimi setka zacatecnik. Ne s kazdou distribuci bude schopen neco delat zacatecnik vychovany ve Windows. S temito dvema pravdepodobne ano.
    Ja jsem snad psal, ze museji byt za kazdych okolnosti klikaci ? Jde o to, ze spoustu lidi spolehlive odradite, kdyz jim neprozradite, ze napr. zakladni konfiguraci Wi-Fi mohou udelat i jinak nez primo z prikazove radky.
    1.10.2004 10:41 ing.Saferna Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše ip versus ifconfig
    Mám jen jednu připomínku. Najde se již někdo konečně, kdo začne popisovak konfigurace sítě pomocí příkazů IP z balíku IPROUTE. Ifconfig je zastaralý a je jen otázkou času, kdy zmizí z distribucí.
    1.10.2004 14:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše nejsem zaujaty proti mandrake
    Zdravim

    To PetrLa: O mandraku jsem mluvil protoze ho a) vetsinou pouzivaji ti co nevedi co si s tema jednotlivyma prikazama pouzit a za b) protoze autor v prvnim dile prohlasil ze budeme pouzivat mandrake.

    Jinak ja mandrake sice uz nepouzivam, ale mam ho docela rad a doporucuju ho lidem kteri pri prechodu na linux zacit na necem klikacim co jakz takz funguje po instalaci a casem bud prejit nebo si ho upravit po svem.

    Samozrejme i v mandraku muzu uvedene prikazy napcat do rc.local, fungovat to bude, ale opravdu si myslis ze to je spravne?

    Musim se priznat ze i v tom mym clanku je dlouhy skript (ale spon je jenom jeden) ktery zacina #!/bin/bash, pokracuje iwconfigem a konci ifconfigem. Jenze ja pouzivam svuj vlastni system sitovych skriptu kde to mam prave takhle pohromade. Asi k tomu podam nejake vysvetleni / doplneni clanku v diskuzi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    2.10.2004 09:02 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejsem zaujaty proti mandrake
    kdo tu mluví o rc.local? copak Mandrake nemá v /etc nebo /etc/sysconfig soubory do kterých to lze taky napsat? Zrovna tak jak ve slacku je tam vše připraveno jen vědět co a kam zapsat. Přiznávám, že oproti slacku je to trošku guláš, protože je to poněkud jinak rozděleno. Ale kdo si na to zvykne tomu to vyjde na stejno. A ono to nefunguje jakž takž po instalaci ..ono to funguje..pomalejší je to proto, že je tam nahuštěno tolik perlu kam se podíváš. Ale to už začínáme flame na téma distra. Každé distro je primárně zaměřené na něco jiného a tak to prostě je.
    2.10.2004 09:11 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejsem zaujaty proti mandrake
    Zdravim

    Vzdyt mas pravdu, jenze s tim co autor clanku poradil se asi nic jineho nez nacpat to do rc.local delat neda. Jak rikam, mel zminit ze tohle je takovy hardcore zpusobe a ze kazda distribuce na to ma svuj vlastni system a zminit ten nejcastejsi (mdk, debian). Koncim-Howgh.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    2.10.2004 18:56 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejsem zaujaty proti mandrake
    jojo :-)
    4.10.2004 13:16 Solar
    Rozbalit Rozbalit vše Net stumbler pro Linux
    Nevite o nejakem wifi monitoru pro linux, ktery ma podobne funkce jako netstumbler? Napriklad to ze mi to pipa podle sily signalu, tak ze pri hledani site a drzeni anteny nemusim cumet na monitor? Zaroven i to aby mi to ukazovalo silu signalu v realnem case?. Diky
    4.10.2004 17:58 CYBERFOX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Net stumbler pro Linux
    Zkus wavemon
    5.10.2004 01:50 Fyzik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Net stumbler pro Linux
    zkus kismet - http://www.kismetwireless.net/
    5.10.2004 12:24 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Net stumbler pro Linux
    Zdravim

    Wavemon ma bezici graf, ale nema pipani.

    Snad jedine ten kismet by to mohl mit.

    Nebo si to doprogramovat do wifimonu :-)

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    5.10.2004 16:24 Solar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Net stumbler pro Linux
    Diky vsem, proverim.
    9.3.2005 19:15 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše nejak som nepochopil
    nastavujeme tú istú sieť s tymi istými parametrami : vo win - IP je 192.168.20.90 a v linuxe je - 192.168.20.2 a ďalej Nejdříve tedy IP adresa na rozhraní eth0: ale nastavujeme ifconfig eth1 a tiež akým spôsobom dať druhý DNS? Budem rád ak mi to bude vysvetlené ?
    2.5.2005 02:35 Lala
    Rozbalit Rozbalit vše při změně MAC ve Win netřeba restart
    při změně MAC ve Win netřeba restart, stačí jen vypnout a zapnout síťovku, autor neumí ovládat Windows a tak nepokrytě preferuje Linux :-))
    13.5.2005 20:05 mojca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: při změně MAC ve Win netřeba restart
    Nevite kde by se dala pujcit na 2 dny WiFi antena (18db) ?Potrebuji si promerit signal.Prosim pomoc!!!!
    8.10.2005 21:08 clint
    Rozbalit Rozbalit vše Přeposílání paketů
    Je možné přeposílat pakety mezi dvěmi APčky bez použití PC? Jedno APčko by mělo vždy fungovat jako přímač, a druhé jako vysílač resp. naopak.

    Děkuji

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.