abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1084 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    0 A.D. Alpha 7

    Vyšla sedmá alfa verze vyvíjené strategie 0 A.D. Mezi novinky této verze patří dynamická teritoria, Kartaginská civilizace, nový design hlavního menu, nové mapy, zvuky a další.

    18.9.2011 21:26 | Nicky726 | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.9.2011 21:50 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Bohužel chybí implementace hradeb, která je zde pro mě stěžejní. Ale myslím, že víc lidí je hodně v AOE využívá :).

    Nicméně už je plánovaná jen jedna Alpha a pak už hurá k lepším zítřkům: http://trac.wildfiregames.com/roadmap
    belisarivs avatar 18.9.2011 23:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    To, ze je teprve naplanovana Alfa 8 neznamena zhola nic.

    Alfa 7 mela 54 ticketu, Alfa 8 jich ma naplanovanych 38 a zbyva jich jeste 262. Takze tech alf muze byt klidne jeste 6.
    IRC is just multiplayer notepad.
    vain avatar 19.9.2011 06:09 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Bohužel chybí implementace hradeb, která je zde pro mě stěžejní. Ale myslím, že víc lidí je hodně v AOE využívá :).
    Na jednom screenu jsou, tak tomu asi moc nechybí (pokud pod pojmem hradby máme oba to samé ;-))
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    belisarivs avatar 19.9.2011 08:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Jo, jsou tam, ale IIRC je to jeste takove vselijake. Preba v Age of Kings to meli IMHO podstatne lepe vyresene alespon co jsem zkousel nejakou predchozi verzi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.9.2011 10:30 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Co jsem to tak před půl rokem zkoušel, některé věci stále nefungovaly. Třeba nefunkčnost bran je zásadní problém. Navíc samotná stavba taky nic moc, hradby na sebe nejdou napojit jinak než od oka (na hotových mapách to vypadá pěkně). Docela frustrující je stavba v kopcovitým terénu, nějaký dělník tam prostě zůstane viset ve svahu ... a musí se bourat. * Jinak co se týče ai a bojů, celkem pokrok, ale stále nic extra. Na začátek ai postaví zfleku pár polí apod. podpůrný budovy, jednu dvě věže - pak jen nazdařbůh občas přistaví nějakou věž... a začne honit produkci, když má menší armádu, posílá ji stereotypně k tobě, nebo ji nechá běhat kolem na hlídce. Ale jinak se nijak nepředvede, třeba když je málo zdrojů, stačí obsadit několika vojáčky nebo jednou věží přístupovou cestu k lesu/dolu a postupně mu vybíjet všechny dělníky. Ai útočí pořád na stejné místo (místa) nebo se nechá vyprovokovat, ale z vlastní iniciativy nejedná, jen čeká a nahromadí armu. Díky tomu je možné jedním lukostřelcem zlikvidovat polovinu vesnice, aniž by si ho všimla ta padesátihlavá armáda, co se rojí kolem kasáren o pár metrů dál. Až se bude protivník chovat trochu chytře (stavět věže, hradby, obsazovat strategický území) to pak bude radost nejen při obraně, ale i při útoku... Jinak bude k obtížnosti přispívat jen to, že dovede sakra rychle těžit, stavět a produkovat jednotky, což živý člověk nedovede.
    vain avatar 19.9.2011 14:10 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Díky za moc hezké postřehy. Celkem se na to těším. Zrovna nedávno jsem oprášil AoE2 + datadisk a zase mě to chytlo. Něco multiplatformního a nového by se šiklo. Čas ukáže, kam to dotáhnou.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    19.9.2011 17:07 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    To se ale netýká aktuální alpha verze, nebo snad ano?
    19.9.2011 19:41 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Ne, třeba brány chodí, akorát nejsou animovány.

    Jako chybí toho dost, ale na druhou stranu jsou to "prkotiny". Třeba kněží nelečí, hradby nejdou rozumně stavět (jsou to normální budovy), některé animace chybí, není systém upgradů, ale to jsou všechno hrátky s proměnnými (většinou se nejedná o chybějící klíčový algoritmus).

    Ale grafika, hudba, engine, pathfinding, basic AI jsou hotovy a imho dobře.
    19.9.2011 20:09 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Ano já vím, zahrál jsem si. Přece jenom je to alfa verze a od doby co jsem zkoušel snad pre-alfa verzi se to myslím hodně posunulo. :-D
    20.9.2011 12:01 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    No tak nevím, rozchodit na linuxu se mi nepovedlo (kompilace svn nakonec ok, ale grafika zklamala...), ale nakonec binárka windows šla - a tam brány i další věci jsou "zatím nepoužitelné" stejně jako v předchozím. Jistě, že jsem se mrknul, jestli je to správná verze, když se tak málo (viditelného) změnilo (kromě grafiky, ta je je ok, ale to byla už kdysi dávno, když kromě pohybu jednotek ještě nic nefungovalo :o)... S tím, že jsou to prkotiny souhlasím, proto mě mrzí, že nejsou vyřešeny alespoň nějak dočasně - no na druhou stranu, je to alfa, není určená ke hře, ale hledání bugů :o) Ohledně ai. Na podobných hrách mě nejvíc mrzí, když se ai nepřizpůsobuje a "finále" s posledním zničujícím útokem mě zklame. X času buduju armádu/obkličuju/zabírám území a všelijak se připravuju, a ai se zmůže jen na to, postavit zničenou budovu na opačném konci města, postupně vytluču vše živé i neživé plus zablouděné dělníky a Hurá, vítězství. Proto doufám, že si s tím pohrají a ai bude lepší i bez materiální převahy,předpostavených nedobytných opevnění (které bude opravovat, a snad i vylepšovat) a skriptovaných událostí.
    belisarivs avatar 20.9.2011 16:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    pathfinding ... jsou hotovy a imho dobře
    No, zkousel jsem naposled nejaky pre A7 svn build, tak snad to zlepsili.

    Ale v tom to pomalu bylo jako kdybych hnal stado ovci na pastvu. Lajnu nejak drzet dovedli, ale bylo to takove divne. Obchazeni prekazek s vetsimi skupinami nebo klickovani mezi prekazkami byla celkem saskarna. A pritom tuznych prechodu, brodu, lesu apod. tam bude vic nez par.

    Myslim, ze jeste formace by mohly byt problem. Obzvlaste v kombinaci s hure schudnym terenem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    18.9.2011 23:13 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Moc pěkný, od první alfy se to zdá se dost posunulo!:) Pak teda bude alpha 8 a už rovnou vydání? Kolik to bude stát?
    Saljack avatar 18.9.2011 23:23 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Jsou tam uz animace zvirat?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.9.2011 23:46 sabraq | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Myslíš chodící zvířata? Jsou...Je to celkem hratelný, už mě porazili...
    Saljack avatar 19.9.2011 00:06 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    jj presne to jsem myslel diky.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.9.2011 09:46 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Už by to mohli konečně přidat do repozirářů v archu, nechce se mi to kompilovat z auru, vždy co skončí chybovou hláškou :-(
    19.9.2011 13:22 čavo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 0 A.D. Alpha 7
    Tak som skúsil na gentoo skompilovať aj túto verziu a bohužial, stále nevidím texty. Vidím len popisky na tlačítkach, ale ostatné texty sú pre mňa neviditeľné a zatiaľ sa mi nepodarilo zistiť, ktorý font mu to chýba, alebo aký iný problém môže mať. Škoda. Tento typ hier som mal dakedy veľmi rád a chcel som si to vyskúšať.

    Vedel by mi prípadne niekto poradiť? Google zatiaľ nič, čo by pomohlo, nenašiel.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.