abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.24.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly nové parametry do rozhraní příkazové řádky „export-msg“, „export-msgs“, „import-msg“ a „import-msgs“, které dovolují číst/zapisovat zprávy z/do databází. Veliký panel nástrojů byl nahrazen více nastavitelnými

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Mapnik (Wikipedie), tj. open source toolkit pro vykreslování map a vývoj mapových aplikací, byl vydán ve verzi 4.0.0. Přehled změn na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | IT novinky

    Mozilla koupila firmu Anonym, tj. průkopníka v "digitální reklamě chránící soukromí".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    18.6. 19:11 | Nová verze

    Knihovna htmx (Wikipedie, GitHub), tj. knihovna rozšiřující HTML o nové atributy a umožňující vývoj dynamických webových aplikací, byla vydána ve verzi 2.0 (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.6. 17:11 | IT novinky

    Společnosti DeepComputing a Framework Computer společně představily RISC-V základní desku pro modulární Framework Laptop 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    9 nejdůležitějších událostí v historii open source

    Web Royal Pingdom nabízí svůj seznam 9 nejdůležitějších událostí v historii open source. Seznam obsahuje např. založení GNU, Linuxu a Red Hatu, ale pomíjí vznik Debianu nebo knihu Katedrála tržiště. Jak by vypadal váš seznam?

    19.1.2010 15:49 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.1.2010 16:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ta fotka Linuse s kšiltovkou abclinuxu mě hned praštila do očí a podle komentářů i jejího autora. :-)
    19.1.2010 16:53 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Robert Kratky

    Guys, I believe one should at least mention their sources for photos used in articles (if not ask for permission).

    The photo of Linus Torvalds used in the collage is copyrighted. It was published alongside an interview with Mr. Torvalds. See http://www.abclinuxu.cz/clanky/rozhovory/linus-torvalds?page=1 Had you asked beforehand, I would have agreed to let you use the photo. Now I expect you to either remove the photo or include a visible and clear link to the original article, listing it as the source of the photo.
    Preco toto ???? Niesme komunita?

    19.1.2010 17:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Zaprvé přiznávám, že asi nerozumím tomu, co si pod slovem "komunita" někteří lidé představují. Pokud bych se však do nějaké komunity počítal, tak to bude ta, jejíž členové respektují copyright, softwarové licence apod.

    A zadruhé: Přímo v té větě, kterou jsi zvýraznil, je uvedeno, že stačilo, aby se zeptali předem, a já bych použití fotky bez keců povolil. Považuji za slušnost se zeptat, než začnu používat cizí věc. Podle reakce zástupců webu Pingdom to vypadá, že mají na věc úplně stejný názor jako já, akorát se spletli.
    19.1.2010 17:45 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1. Softwarove licencie by sa nemali respektovat, takto to tu citavam na abclinxu skoro stale. 2. Spytali by sa keby ten napis na siltovke vobec mohli precitat. 3. Spytali by sa keby uz mali ten nadpis precitany keby vedeli kde sa vlastne maju spytat (abclinuxu je v cestine a keby som ja mal napr. hladat kontakt na zodpovednu osobu na napr. madarskom ci finskom portali asi by som to vzdal) 4. Spytali by sa keby vedeli ze ti to tak bude vadit. 5. Nie zeby ste boli radi ze aspon aku taku, aj ked velmi malu reklamu, mate na tom webe, nie, este sa budete hrat na dolezitych ze sa neuracili Vas spytat o co najlaskavesji suhlas vasej vysosti o pouzitie materialu (volne!) dostupneho na nete. 6. Google ste uz dali suhlas na distribuciu a pouzivanie vasich materialov?

    P.S. Nebrat osobne, musel som to zo seba dostat, lebo je to do oci bijuca somarina...
    19.1.2010 18:02 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    ad. 1) Zdejší návštěvníci jsou spíše přesvědčení o tom, že licenci je nutno dodržovat. Názor na copyright je vedlejší.

    ad. 2) Pak tu fotku neměli použít.

    ad. 3) dtto

    ad. 4) Měli se zeptat každopádně.

    ad. 5) Jenomže ta fotka je dostupná pro potřeby čtenáře a čtenáři je udělena implicitně licence pro potřeby zobrazení ve webovém prohlížeči. Licence ale není udělena pro použití na jiném webu.

    ad. 6) Je možné požádat o vyjmutí z indexu Googlu. A především, Google odkazuje na indexovaný zdroj. Jiné by to bylo, kdyby Google udělal koláž Linuse z té fotky a svého loga v den jeho narozenin.

    Je to přeci jednoduché. :-)
    19.1.2010 18:09 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Je to přeci jednoduché.
    Takze autor clanku mal poziadat aj ostatnych ktorych loga boli v clanku pouzite, ci ich moze pouzit? Ak nahodou budem chciet pouzit nejaku cast navodu tu z abclinuxu.cz, budem musiet tiez poprosit o udelenie povolenia? Alebo ako ? Proste mohol ich upozornit, ale nie hadzat toto... :
    Now I expect you to either remove the photo or include a visible and clear link to the original article, listing it as the source of the photo.
    Vydupavanie si navstevy danej stranky.... Ach jaj...
    19.1.2010 18:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Takze autor clanku mal poziadat aj ostatnych ktorych loga boli v clanku pouzite, ci ich moze pouzit?
    Pokud jejich použití není umožněno licencí nebo podmínkami použití, tak samozřejmě ano. U log projektů však bývá většinou povoleno použití tohoto typu.
    Ak nahodou budem chciet pouzit nejaku cast navodu tu z abclinuxu.cz, budem musiet tiez poprosit o udelenie povolenia?
    Pokud bys to chtěl publikovat někde jinde, tak zcela jistě.
    19.1.2010 18:13 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    A este jedna poznamocka - asi som to zle pochopil, ale internet je hlavne o slobode. Nie o zistovani povodu obrazkov,clankov,videi, audia a pod. najdenych na nom.
    19.1.2010 18:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    A svoboda podle tebe znamená brát si z cizího bez dovolení?
    19.1.2010 18:22 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    K předchozímu postu: Ano, měli si ověřit podmínky, pod kterými jsou loga poskytovány, nebo si vyžádat svolení autora. Wikipedie je svobodná encyklopedie a přesto nemohou použít jakýkoliv obrázek, který někde najdou. Většinou použijí obrázek, který jim někdo poskytl pod nějakým typem CC licence, nebo obdobně.

    Pokud si chceš přečíst, nebo vytisknout návod, tak ti v tom nic nebrání.

    Ale bez svolení autora ho nesmíš "přetisknout" na svém webu či v magazínech, novinách, etc. nebo dokonce vydávat za vlastní. S tímhle prostě svoboda nemá co dělat.

    Svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda jiného.
    19.1.2010 18:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1. Softwarove licencie by sa nemali respektovat, takto to tu citavam na abclinxu skoro stale.
    Co to meleš? Pokud nějaký trouba někde v blogu napsal, že se licence nemají respektovat, je to jeho věc. Já ten názor nesdílím. AbcLinuxu.cz jako celek ten názor nesdílí. A jsem přesvědčen, že většina návštěvníků tohoto webu také ne.
    2. Spytali by sa keby ten napis na siltovke vobec mohli precitat.
    Jak to s tím proboha souvisí? Fotka by byla chráněna autorskými právy i v případě, že by tam žádná čepice nebyla. Ta fotka není z nějakého obskurního neidentifikovatelného zdroje. Je stažena ze serveru abclinuxu.cz.
    3. Spytali by sa keby uz mali ten nadpis precitany keby vedeli kde sa vlastne maju spytat (abclinuxu je v cestine a keby som ja mal napr. hladat kontakt na zodpovednu osobu na napr. madarskom ci finskom portali asi by som to vzdal)
    Takže když nevíš, jak nebo koho se zeptat, tak se neptáš vůbec a rovnou bereš? To je argument jako hrom. Pokud bych byl ve stejné situaci já, tak bych to také vzdal - ale tím pádem bych fotku nepoužil!
    4. Spytali by sa keby vedeli ze ti to tak bude vadit.
    Je elementární slušnost se zeptat, jestli smím použít cizí dílo, pokud to licence neumožňuje jinak.
    5. Nie zeby ste boli radi ze aspon aku taku, aj ked velmi malu reklamu, mate na tom webe, nie, este sa budete hrat na dolezitych ze sa neuracili Vas spytat o co najlaskavesji suhlas vasej vysosti o pouzitie materialu (volne!) dostupneho na nete.
    1) Žádnou reklamu jsme z toho neměli, dokud jsem neupozornil na to, že bych rád, aby k článku přidali odkaz na zdroj fotografie.

    2) To, že je dílo někde volně vystaveno, rozhodně neznamená, že si s ním každý může dělat, co se mu zachce. Podmínky použití se určují podle licencí nebo jiných prostředků. Když noviny vystaví na svůj web článek, tak to také neznamená, že ho můžeš vzít a vydávat za své dílo. Platí to o softwaru, který je volně ke stažení, o literatuře, o fotografiích atd.
    6. Google ste uz dali suhlas na distribuciu a pouzivanie vasich materialov?
    Ano. Náš soubor robots.txt je v tomto ohledu velmi specifický. Přesně určuje, co Google (a jiné vyhledávače) smí, a co nesmí indexovat.
    P.S. Nebrat osobne, musel som to zo seba dostat, lebo je to do oci bijuca somarina...
    Jako somár jsi se projevil ty :-) Brát osobně.
    19.1.2010 18:15 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Si k***t, a nie Kratky ale dlhy ako noha...
    19.1.2010 18:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Aneb když argumenty dojdou...
    19.1.2010 18:23 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Neoznacuj ma za somara, nebudem ti to vracat... nebudem sa tu s tebou hadat, proste nemam viac k tomu co dodat, vsetko co som napisat chcel som napisal...
    19.1.2010 18:34 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    prosím tě, mohl bys odejít do píče, tam si navléknout oprátku a sám si podkopnout štokrle? Za kladné vyřízení žádosti předem děkuji.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    19.1.2010 18:37 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Prid mi ich podkopnut ty, ak sa nebojis, hrdina - cakam ta pri hraniciach s Ukrajinou...
    19.1.2010 19:35 jozefmak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ktora oblast konkretne? Velmi rad pridem.
    19.1.2010 22:55 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ubla
    Rezza avatar 20.1.2010 10:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Co takhle obsah Abicka licencovat pod CC-BY-NC napr.? Vim, ze mate podminky, ale jsou cesky a proste ikonka CC je zcela a uplne jasna.
    Jendа avatar 19.1.2010 18:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1. Softwarove licencie by sa nemali respektovat, takto to tu citavam na abclinxu skoro stale.
    Mohl bys uvést, kdo a kde konkrétně to tu píše? Jediný, u koho jsem si všiml této tendence a vyskytuje se tu pravidelně, je otasomil.
    19.1.2010 19:13 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    To jsou mi výlevy…
    19.1.2010 22:26 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1. Softwarove licencie by sa nemali respektovat, takto to tu citavam na abclinxu skoro stale.
    Splietol si si licencie a patenty. Dodržiavanie licencií podporujeme, udeľovanie a presadzovanie patentov zatracujeme.
    a keby som ja mal napr. hladat kontakt na zodpovednu osobu na napr. madarskom ci finskom portali asi by som to vzdal)
    Každý admin by mal byť schopný prelúskať pár slov po anglicky. Takže svoju pripomienku píš po anglicky. Ak nevieš nájsť kontakt na vlastníka webu, napíš jeho ISP, ktorého zistíš cez whois.
    este sa budete hrat na dolezitych ze sa neuracili Vas spytat o co najlaskavesji suhlas vasej vysosti o pouzitie materialu (volne!) dostupneho na nete.
    Newsflash! "Materiál voľne dostupný" neznamená "materiál, s ktorým môžeš robiť čokoľvek". To že môžeš ísť do Louvru a pozrieť si Monu Lisu, neznamená, že môžeš otvoriť vlastnú galériu, umiestniť do nej dokonalú kópiu Mony Lisy a prezentovať to, ako tvoju Monu Lisu.

    Odporúčam zoznámiť sa s autorským zákonom a tiež Bernskou konvenciou.
    Jendа avatar 20.1.2010 19:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Každý admin by mal byť schopný prelúskať pár slov po anglicky. Takže svoju pripomienku píš po anglicky. Ak nevieš nájsť kontakt na vlastníka webu, napíš jeho ISP, ktorého zistíš cez whois.
    Když hodíš Abc do Google Translatoru, tak se dá přes Robert Short (:-)) doklikat po srozumitelných lincích k poslání e-mailu.
    Bedňa avatar 19.1.2010 20:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Všetci by chceli takúto reklamu zadara, len človek ktorý chce zbytočne upútať pozornosť na seba napíše že mu to vadí, ako keby som cítil nádych M$, na adresu Alfa omyl tu sa píše hlavne proti softvérovým patentom a nie licenciám a to je sakra rozdiel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 19.1.2010 20:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Všetci by chceli takúto reklamu zadara
    Smím vědět, jaký reklamní účel má fotka zmenšená tak, že není logo AbcLinuxu čitelné?
    19.1.2010 20:33 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Je tam link. Ale to stejně nic nemění na tom, že když už si něco odněkud půjčím, tak prostě minimálně uvedu zdroj. A ať si Alfa myslí cokoliv, tak na to má autor jednoznačně právo.
    Jendа avatar 19.1.2010 20:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Je tam link.
    Ten tam přidali až po Robertově komentáři, ne?
    19.1.2010 21:10 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    To asi jo, ale já jsem Bedničův komentář pochopil tak, že každý by chtěl reklamu zdarma, ale jen ten, kdo chce zbytečně upoutat pozornost, napíše, že mu to vadí (= nádech MS).
    20.1.2010 00:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    každý by chtěl reklamu zdarma
    Chcete-li to probírat takto, tak: Získání té fotky rozhodně nebylo zdarma. Stálo mě to hodně peněz i úsilí.
    ale jen ten, kdo chce zbytečně upoutat pozornost, napíše, že mu to vadí (= nádech MS).
    Napsal bych, i kdyby se jednalo o jakýkoliv jiný článek na Abc.
    20.1.2010 00:22 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source

    Chcete-li to probírat takto, ...

    Mě to vysvětlovat nemusíš, já to chápu a souhlasím s tebou.
    20.1.2010 08:34 Alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Chcete-li to probírat takto, tak: Získání té fotky rozhodně nebylo zdarma. Stálo mě to hodně peněz i úsilí.
    Linusa, RMS a ludi okolo kernelu urcite vyvoj kernelu a softu nestal vela penazi, usilia a rozhodne je vsetko zdarma.
    houska avatar 20.1.2010 09:11 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    to jiste, ale oni explicitne rekli, ze je mozne to takto pouzivat, kdezto robert nic takoveho nerekl ;)
    20.1.2010 09:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Linusa, RMS a ludi okolo kernelu urcite vyvoj kernelu a softu nestal vela penazi, usilia a rozhodne je vsetko zdarma.
    Co to zase plácáš za kraviny? Jak to souvisí s neoprávněným užitím cizího díla? Souvislost je veškerá žádná, ale když už to vytahuješ...

    RMS i vývojáři jádra svůj software vydávají pod velmi přísnou licencí, která například vůbec neumožňuje jejich dílo vzít a vydávat ho za své.

    A ještě jedna drobnost. Předpokládám, že je to házení hrachu na zeď (vlastně spíš perel sviním), ale přesto: Svobodný software a "zdarma" jsou dva zcela rozdílné koncepty.
    20.1.2010 10:52 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Zrazu, tak pouzivaj Windows, chytrak a "nekradni" druhym SW ktory davaju slobodne a nie LEN (ako vravis) zdarma...
    20.1.2010 11:20 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    dá se tohle vemeno nějak blokovat, když furt mění přezdívky a není přihlášenej?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    20.1.2010 12:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    "nekradni" druhym SW ktory davaju slobodne a nie LEN (ako vravis) zdarma...
    Jsi troll, nebo doopravdy tak blbej?
    20.1.2010 19:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ať už je to co je to, vážně očekáváš, že ti na tu otázku odpoví? Pokud je troll, tak si to neuvědomí, pokud je blbej, tak taky ne a asi za to nemůže... Nadávky nic neřeší.
    20.1.2010 20:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ať už je to co je to, vážně očekáváš, že ti na tu otázku odpoví?
    Jasně že ne. To je řečnická otázka.
    Nadávky nic neřeší.
    1) Neodpustím si: Od tebe to sedí :-)

    2) Máš pravdu, ale občas je potřeba se odreagovat.
    22.1.2010 07:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1) Když už to píšu i já, tak to vážně musí donutit k zamyšlení a bude to fungovat. ;-)
    Jendа avatar 20.1.2010 19:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ty fakt nevidíš rozdíl mezi GPL a defaultními autorskými oprávněními drtivé většiny civilizovaných i necivilizovaných zemí?
    Bedňa avatar 19.1.2010 20:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Neviem či to ešte tak funguje, už moc TV nepozerám, ale prv pravidelne v US filmoch bol hoci skoro nečitaeľný sekundový screen logo Sony na Notebooku, alebo TV atď... hovorí sa tomu budovanie image, 10 rokov som pracoval v reklame tak ...
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.1.2010 17:12 amigapower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Chybí tam ale ta nejdůležitější událost - 2009 založení Kernel Ultras! :-D
    19.1.2010 17:41 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    No pro me nejdulezitejsi udalosti:) : 1.pokusna instalace linuxu (1997-8), 2. druhy pokus po 2 letech(2000), 3.pokus (testovaci server doma) (2001-2002) 4. server wifi site (od 2002) 5. definitivni prechod na linux na desktopu (2006) ;) - brat prosim s humorem
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    19.1.2010 17:47 Alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Point taken ;-) Same (more or less) here :-D
    Bedňa avatar 19.1.2010 20:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Andy keby si to hodil na web tak by to bol trhák, ja keď som v 97 čítal ako dostať do kopišu Linux, tak som stratil odvahu a začal som asi o 3 roky neskór keď už boli ozajstné inštalátory :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    19.1.2010 20:39 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ja mel tenkrat nastesti dostatecne alternativniho kamose takze sme to zkouseli, vim ze nejvetsi problemy byly: stahnout tu image vubec z netu(RH5.1 nebo 5.2 uz nevim presne), dal pri instalaci pochopit co je to v rozdeleni disku / (po nekolika hodinach jsme na to prisli diky rtfm) a pak vim ze jsme dost potkavali vypisy coredump...
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    otula avatar 19.1.2010 21:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    RedHat 5.1 nebyl vůbec problém. Stačilo zajít do knihkupectví a koupit si tuto distribuci sestavenou a upravenou Yenyou včetně příručky. Z tohoto CD zvládnul nainstalovat a zprovoznit Samba PDC i takový tupec, jako jsem já :) Překvapilo mne, jak snadné to bylo, ačkoliv jsem měl s linuxem naprosto nulové zkušenosti (potkal jsem Monkey Linux v Chipu, vůbec jsem netušil, co to je, koupil jsem si knihu s nefunkčním CD RH4, tak jsem ještě ihned po vyjití koupil tohle a nainstaloval cvičně a nechal zapojeno na ostro:-)). Tehdy mne uchvátil a nedám na něj od tehdy dopustit.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.1.2010 21:30 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    takze jedes na linuxu od ty doby? vyhradne? jestli ano tak poklona!
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    otula avatar 19.1.2010 21:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Od té doby mi začal jet na linuxu v práci první servřík, který vydržel až do té doby, než jsem sehnal lepší HW, než ta 486 na které to běželo :-) Zkoušel jsem i desktop, ale ten byl tehdy jen pro skutečné fanatiky. Na desktopu jsem přešel na Linux až koncem roku 2005.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Max avatar 19.1.2010 21:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    2005? To ti to trvalo docela dlouho ...
    Já asi po dvou, nebo po třech letech, kdy jsem poprvé experimentoval jen a jen čistě na desktopu za asistence kámoše. Ještě si vzpomínám, jak jsem si musel růčo kompilit mplayer, ladit kodeky a fonty :). Jo, to byla doba, to byly začátky :).
    Opravdu to pokročilo. Dnes se úplný amatér dostane s funkčností linuxu dál, než tehdy smrtelník po roce experimentování :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    otula avatar 19.1.2010 22:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    No jo, bylo to dlouho. Napadlo mne, že bych to opět vyzkoušel, když jsme se dali dohromady s mou současnou přítulkou, protože jsem měl obavu, že bych mohl mít brzy rozbitý systém. Vyzkoušel jsem Ubuntu, chvíli jsem se s ním mordoval, než jsem čirou náhodou narazil na Arch, který naprosto splňoval mé představy :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    houska avatar 19.1.2010 21:09 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    1991 - Linus zalozil Linux
    8/1993 - Murdock zalozil Debian
    asi nekdy 2002 - prvni setkani s linuxem na uzlabine
    3/2003 - objevil jsem czfree :)
    5/2005 - registrace na abicku
    6/2006 - zacal jsem pracovat jako linux admin v centru
    2/2009 - zacal jsem pracovat jako linux admin v seznamu :)
    19.1.2010 21:25 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Pre mna par (5) dolezitych okamihov

    1.. objavenie Monkey Linuxu - prve krocky s linuxom 2.. objavenie Red Hat 5.2 a potom RH6 cesku verziu - jaj to bol narez.. vtedy to bolo este naj distro 3.. rok 2000 - objaveny BeOS - alelen na skusanie 4.. uz neviem kedy objavenie OpenBSD 2.8 .. ale vtedy este som ho nevedel nainstalovat tak som sa original cd zbavil http://www.openbsd.org/28.html - tento obrazok si budem pametat stale :) 5.. dlha doba z linuxom az doteraz.. momentalne som na Haiku

    ako obycajny uzivatel mozem povedat ze najvecsou nevyhodou linuxu su caste a revolucne zmeny.
    otula avatar 19.1.2010 21:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    O Linuxu jsme se dozvěděli naprosto stejným způsobem. ;-)

    Měl jsem velké štěstí, že jsem měl tehdy zrovna na vojně jednoho inženýra ze Slušovic, který mi poradil, když jsem se nemohl dopracovat žádným jménem a heslem dovnitř, abych tam zkusil zadat velmi zvláštní slůvko: "root" :-D A když jsem pak hleděl na konzoli, v níž nefungoval dosový DIR, poradil mi ls, mc a startx :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Max avatar 19.1.2010 21:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Já myslel, že dir fachčil, neříkej, že se přidal až v tak pozdní době.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    otula avatar 19.1.2010 22:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Sakra, tak to bylo něco jiného :-) A já se tady ztrapňuji svou nevědomostí, že dir v linuxu funguje :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.1.2010 11:30 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    nene, dir dřív v linuxu fakt nebyl..
    otula avatar 20.1.2010 13:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Že by to tedy s mou pamětí nebylo až tak hrozné? :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.1.2010 22:39 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Tohle mi připomíná mojí první zkušenost s Linuxem, konkrétně se Slackwarem 9.1. Když už se mi povedlo systém nainstalovat (bratr mi dal do ruky instalační CD se slovy "hraj si"), tak jsem po prvním přihlášení pár minut čekal co se bude dít a pak mi bratr prozradil kouzelné slovo startx :-)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    19.1.2010 23:15 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    SLACKWARE JE BOŽÍ! dlhu dobu som ho pouzival. skoda ze ma dneska tak malo uzivatelov .. ale su tu pokroky ako 64BIT je podla mna daco uzasne a zasluzi si to byt jednym z desiatich velkych veci co sa stali. ani zenwalk ktory sa stal akousi slackware revoluciou nie je 64bit a slack je!
    20.1.2010 01:43 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Taky bych řekl, že si zaslouží svoje místo v historii, vždyť to byla první masověji užívaná distribuce. A taky vznikl o chlup dřív než Debian.

    Uživatelů je málo, ale pořád si drží svoje místo v Top 10 na Distrowatch. Já Slack s krátkou odbočkou mezi klikací distra (bratra už nebavilo řešit moje rozmary) používám pořád. A i kdybych ho měl používat jen já a Patrick Volkerding, s radostí tak budu pokračovat do skonání světa :~)
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Jendа avatar 20.1.2010 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    No když to tu všichni píšou…

    4/2004 - začal jsem na počítači dělat něco užitečného :-)

    11/2004 - připojení k Internetu

    3/2005 - první zakázka za peníze (úprava webu za 300)

    8/2005 - objevení existence opensource komunity, postupný přechod na Firefox, Thunderbird a OO

    2/2006 - Mandrake, uchvátilo, ale nic jsem neuměl

    9/2006 - přihlášení na kroužek Linuxu v STV, vedoucí do nás hustil Gentoo, díky tomu jsem sice rychle získal i povědomí o Basho, jádru atd., ale málem jsem Linux zavrhl pro komplikovanost

    12/2006 - objevení Ubuntu ;-)

    1/2007 - definitivní smazání Windows

    9/2007 - můj první linuxový server

    3/2008 - Arch

    11/2008 - Debian

    No když vezmeme ty „komerční milníky“, tak ještě 6/2008 nasazení Linuxu na desktopu u ředitele firmy, kde pracuje táta, a 1/2009 první u mě hostovaný komerční web :-)

    Jsem tu z vás jeden z nejmladších a už se těším, až budu za dvacet let vyprávět „…a v tom pravěku bylo jádro 2.6!“
    Bedňa avatar 20.1.2010 20:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    A čo to zle nastavené kódovanie na http://www.stv.cz/ , ovšem na to tí widlácky programátory nemôhli prísť, lebo tam sa hnus windows-1250 zapína automaticky :(
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 20.1.2010 21:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    Ano, až na ten tříletý kroužek Linuxu (teď nesehnali vedoucího, a i kdybych se přihlásil, tak by nesehnali konzumenty, loni jsme tam byli tři) je STV plně Windowsové.
    Bedňa avatar 21.1.2010 07:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 9 nejdůležitějších událostí v historii open source
    To s tými Widlami zadara pre školy, mi pripadá ako dílery drog pred školou, prvá dávka zdarma, však ty si zvykneš a ďalšie si už tvrdo zaplatíš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.