abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 254 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU

    AMD uvolnilo mikrokód (nízkoúrovňový kód spouštěný v grafickém procesoru) pro všechna svá GPU Radeon. Tato data už byla zařazena do git stromu Mesa/DRM a dalším commitem se začala používat v Radeon DRM.

    20.3.2008 07:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.3.2008 09:16 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    To bychom se již letos mohli vyprdout na binární ovladače. Sláva.
    20.3.2008 13:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    To uz jsem udelal pred rokem - uz tehdy byly opensource ovladace pro mou grafiku (Radeon9600, tj. chip rv350) v natolik pouzitelnem stavu, ze se daly bez problemu pouzivat (a hlavne - nepadali jako ty binarni). Obcas sice hodi OpenGl aplikace nejake warningy, ale treba OpenArena chodi naprosto v pohode bez jakychkoliv artefaktu (jine openGl hry jsem nezkousel). Jedina aplikace, ktera dela problemy, je XawTv, ktera po spusteni bez parametru -noxv shodi Xserver, ale vzhldeem k tomu, ze ji temer nepouzivam (TVTime je mnohem lepsi), mne to nijak netrapi.
    20.3.2008 13:34 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Idealny stav by bol, keby sa na binarne drivery vykaslali aj ludia z AMD/ATI a namiesto toho vyvijali tie open source drivery.
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 20.3.2008 15:51 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    no ono to tak je - ati celkem kasle na fglrx, jejich ovladac je vyrazne horsi nez jine konkurencni reseni. (proto take zadaji pomoc od komunity...zverejnenim)

    a jeste pro kolegu hrajiciho OpenArena: sorry ale ted zrovna jsem instaloval repas DELL 160L s intel845G grafikou... a co myslite? bezelo tam jak compiz tak OA naprosto bez obtizi v 1024x768 (vys ten stary monitor neumel :). takze ze to bezi i na R9600 neni zazrak :)
    20.3.2008 18:12 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Ono nejde o tom, ze tam bezi (bezi tam celkem plynule i pokud mam podtaktovanou jak grafiku, tak procesor), ale bezi ze bez artefaktu. Vzhledem k tomu, ze driver byl puvodne napsany jen pomoci zpetneho inzenyrstvi, to povazuju za uspech.
    21.3.2008 08:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    To uz jsem udelal pred rokem - uz tehdy byly opensource ovladace pro mou grafiku (Radeon9600, tj. chip rv350) v natolik pouzitelnem stavu, ze se daly bez problemu pouzivat (a hlavne - nepadali jako ty binarni).
    hm, nápodobně, jenom mi nejede supertuxkart, hází černou obrazovku, a nevím, čím to ... a nějak nemám energii to řešit :-(

    např. googleearth jede nádherně plynule, ač jde o starší stroj (s Radeon 7500); zlobí jen pomalá internetová linka (zvětšení lokální cache na maximum je na nic, furt se snaží komunikovat se serverem ...) a občas se nevejde do RAM se vším, co by potřeboval, takže se kousne při swapování
    20.3.2008 09:52 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Odkazovaný článeček říká něco mírně jiného. AMD dalo opensource vývojářům aktuální mikrokódy ke kartám. Stále ve formě hexa blobů bez zdrojáků (což je stále stejně nekompatibilní s GPL). Hurá?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.3.2008 09:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Nejsem si jist, zda by zdrojový kód softwaru běžícího GPU byl užitečná věc pro vývoj ovladačů.
    20.3.2008 10:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Mohl byste to tvrzení o nekompatibilitě s GPL blíže vysvětlit?
    20.3.2008 10:44 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    myslim, ze sa uvadza v GPL, ze CELY zdrojovy kod musi byt citatelny, co hexabloky niesu
    20.3.2008 11:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    To ano, ale tohle není součást aplikace a neprovádí se to ani klasickým procesorem.
    20.3.2008 10:45 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Objasnění viz níže, nějak jsem se netrefil...
    20.3.2008 10:44 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    "The source code for a work means the preferred form of the work for making modifications to it. For an executable work, complete source code means all the source code for all modules it contains, plus any associated interface definition files, plus the scripts used to control compilation and installation of the executable."

    Tolik GPL2.

    Zdrojový kód je preferovaná forma pro dělání změn. Je hexa blob zdrojový kód (t.j. editoval ho originální autor jako blob hexaeditorem)? Ne.

    Konkrétně tenhle blob je jako radeon_cp přilinkován pod gpl2 například do linuxového kernelu, ale nejsou k němu dostupné zdrojové kódy (viz definice). GPL2 požaduje k distribuci kódu přibalit zdrojové kódy nebo nedistribuovat vůbec.
    20.3.2008 11:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Pokud jsou správné výše uvedené informace, jedná se o mikrokód, který je prováděn procesorem grafické karty. Takže o nějakém přilinkování do jádra nemůže být řeč.
    20.3.2008 11:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Presne tak - z pohladu jadra su to data, ktore treba do radeonu zapisat. Je dokonca mozne, ze mikrokod nema ziadny zdrojak.
    20.3.2008 11:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    jedná se o mikrokód, který je prováděn procesorem grafické karty.

    A je tohle nejak relevantni z hlediska autorskeho prava a licence GPL? Podle me ne. Cely vysledek (prelozeny ovladac obsahujici mikrokod v nejake datove polozce) je proste jedno dilo, pro ktere nejsou zverejnene cele zdrojaky, ale jen zdrojaky vetsi casti.
    20.3.2008 12:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU

    To je velice nebezpečná cesta, na kterou se teď pouštíte. Nakonec byste mohl dojít k tomu, že nebude možné napsat GPL aplikaci pro flashnutí BIOSu nebo firmware jakéhokoli zařízení. Nebo (viz příspěvek gravitona níže) že nebude možné šířit dokumentaci k GPL projektům v PDF nebo jiném podobném formátu. Nebylo by možné napsat GPL emulátor např. Spectra, protože image ROM určitě není šiřitelná pod GPL. A tak by se dalo pokračovat…

    A to jsem si naivně myslel, že nic hloupějšího než Affero GPL (nebo jak se to jmenuje) už nikdo vymyslet nedokáže…

    20.3.2008 12:20 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    A on jde udělat GPL emulátor spektra i s romkou? Ta romka je stále copyrightovaná komerční věc k jejímuž šíření nemáte svolení držitele copyrightu. Trestné podle Aut.Z.
    20.3.2008 12:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    ROMka je volne k dispozicii pre pouzitie v emulatoroch.
    20.3.2008 12:54 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    http://www.worldofspectrum.org/permits/amstrad-roms.txt

    Vida, co se člověk všechno nedozví. Zde bude spíš problém v podmínkách nekompatibilních s GPL (je povoleno jen bezplatné šíření, žádné změny) než v absenci zdrojáků jako takových (u spectra k romkám existoval okomentovaný disasemblovaný výpis a dá se rozumně považovat za zdrojáky).
    20.3.2008 15:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Tím jen demonstrujete svůj zkreslený pohled na věc. Až na ty komentáře je totiž ten výpis ekvivalentní binární podobě a vyrobí vám ho jakýkoli disassembler.
    20.3.2008 16:39 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Můj pohled na věc je zcela konzistentní. Zdrojáky jsou forma preferovaná pro modifikaci. Spectrácká romka byla od začátku napsaná v assembleru. Co na tom máte problém pochopit?
    20.3.2008 18:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Snažím se vám naznačit, že v případě assembleru je (nekomentovaný) zdroják ekvivalentní přeložené podobě. A i v mnoha jiných případech je bazírování na zdrojácích velmi diskutabilní. Když udělám ilustrační (postscriptový) obrázek v Metapostu, chápu, co je to zdroják. Ale co když ten samý obrázek někdo jiný nakreslí v Inkscape a třetí ho v editoru vyrobí rovnou jako PostScript? Co je to pak ten zdroják?
    20.3.2008 20:35 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Ano, někdy lze zdrojový kód získat zpětně z hexa blobu. AMD firmware není ten případ.

    Na zdrojácích nebazíruju já, ale znění licence GPL, bez nich nejde pod GPL distribuovat.

    Zdroják může být ledacos (viz definice). Forma preferovaná pro modifikaci. Pochybuju ale, že by inženýři z AMD (nebo kdokoliv jiný) preferovali dělání změn do firmwaru v hexaeditoru.

    Vaše argumentace se stále nějak vyhýbá jádru věci: GPL požaduje zdrojáky celého díla AND hexablob nejsou zdrojáky
    20.3.2008 13:05 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Nakonec byste mohl dojít k tomu, že nebude možné napsat GPL aplikaci pro flashnutí BIOSu nebo firmware jakéhokoli zařízení.

    Myslim, ze je zde jasny rozdil, zda je dany firmware nezavisly nebo ne. Pokud se jedna o program pro flashovani BIOSu, tak jednak dany BIOS bude samostatny nezavisly soubor a zakompilovany do flashovatka a jednak takove flashovatko pracuje s firmwarem jako s daty - nakopiruje ho do flashky a tim prace skoncila.
    Nebo (viz příspěvek gravitona níže) že nebude možné šířit dokumentaci k GPL projektům v PDF nebo jiném podobném formátu.
    Jednak dokumentace a program jsou samostatna dila, tudiz i ke GPL projektu muze byt neGPL dokumentace. Ale pokud je dokumentace pod GPL, tak se k PDF verzi musi sirit i jeji zdrojaky,
    Nebylo by možné napsat GPL emulátor např. Spectra, protože image ROM určitě není šiřitelná pod GPL.
    Proto take emulatory Spectra a jinych pocitacu maji typicky zcela oddeleny image ROM od hlavniho programu. Nehlede na to, ze emulator Spectra muze bezet prakticky s jakoukoliv ROM obsahujici Z80 instrukce a tedy kod emulatoru nezavisi na konkretni ROM.

    Vsechny tyto priklady jsou priklady toho, kdy je dany binarni objekt jasne oddelen od GPL programu. Nevim presne, jaka je situace u onoho mikrokodu pro ATI, ale chtel jsem upozornit na to, ze nejde o to, zda jde o kod pro CPU nebo mikrokod, ale o logickou oddelenost danych (autorskych) del a jde tedy o nezavisla dila a ne o jedno dilo, technicky oddelene do ruznych casti.

    Je zde nekolik otazek:

    1) je to oddelene fyzicky (samostatny soubor natahovany firmware-loaderem), nebo to je primou soucasni vysledne binarky (ulozeno v datovych polozkach)?

    2) zavisi GPL kod na konkretnim obsahu daneho firmware, nebo ne?

    Tve priklady (flashovatko, emulator) pro obe tyto otazky ukazovaly na oddeleni. U daneho mikrokodu si ani jednou z odpovedi nejsem jist.
    20.3.2008 16:14 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Skvělé! Výborný nápad jak obejít GPL! Udělám z kusu strojového kódu data a budu po ptákách. Co na tom, že data nahraju a spustím v adresovém prostoru procesu.

    Jinak se přikláním k tomu, že hexa data určená jako mikrokód pro GPU jsou naprosto v pořádku. A mělo by to být kompatibilní i s GPL, protože mikrokód je úplně, ale úplně něco jiného, často k němu ani nemusí být zdroják. Mimochodem, každý operační systém (a Linux nejspíš taky) nahrává při startu operačního systému do procesoru nový mikrokód, ke kterému samozřejmě nejsou zdrojáky, je prostě dodaný výrobcem procesoru. A taky nikdo nenadává, že to není GPL a přitom je to v jádře.
    20.3.2008 16:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Skvělé! Výborný nápad jak obejít GPL! Udělám z kusu strojového kódu data a budu po ptákách. Co na tom, že data nahraju a spustím v adresovém prostoru procesu.
    Neco takoveho snad muj komentar naznacuje?
    20.3.2008 12:27 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Možný vám pomůže, když namísto "mikrokód" použijete výraz "firmware". Ten kód se nikam do ovladače nelinkuje, je v samostatném souboru a ovladač ho pouze někam během inicializace nahraje. Třeba jenom v alse jsou takových "mikrokódů" minimálně desítky. Totéž třeba ovladače některých tiskáren o dalších zařízeních nemluvě.
    20.3.2008 12:32 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Jistě že v tom radeon_cp není sám. Na logice věci to ovšem nic nemění.

    http://doolittle.icarus.com/~larry/fwinventory/2.6.17.html
    20.3.2008 12:50 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Zjevně nechápete rozdíl mezi tím, když někdo binární firmware nacpe do souboru něco.c nebo .h a ten potom přilinkuje k samotnému GPL ovladači a mezi tím, když ten firmware zůstane v samostatném souboru a ovladač ho pouze do hardware nahraje. První připad je samozřejmě ve většině případů porušení GPL a druhý je naprosto korektní. Nebo snad chcete tvrdit, že už samotné zabalení firmware do jednoho archivu společně s GPL programem je porušení licence? Je to sice nesmysl na entou, ale není nic snažšío, než ten firmware hodit do extra archivu.
    20.3.2008 13:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    A opravdu v tomto pripade jde o samostatne soubory? Zneni zpravicky naznacuje opak.
    20.3.2008 13:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Nevím, do GITu jsem se nedíval, ale řeč je snad o principu, ne?
    20.3.2008 16:41 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    No ono je otazka, jak dany princip zni.
    20.3.2008 11:52 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Irelevantní. Licence nic takového nerozlišuje (nebo to tam aspoň nevidím). Pokud je k GPL dílu například přibaleno pdf, které se také spouští v poněkud jiném smyslu než program, i k němu musí být zdrojáky.
    20.3.2008 11:54 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Ach jo, zase vedle. No snad je jasné, na co jsem reagoval.
    20.3.2008 12:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Určitě? Takže veškerá PDF dokumentace k GPL projektům musí být doplněna o původní zdroják? To už trochu přeháníte, nezdá se vám?
    20.3.2008 12:07 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Dá se pdf editovat? Cílem GPL je přenést práva ke změnám na příjemce kódu. Pokud změním program, je správné odpovídajícím způsobem změnit dokumentaci. Pokud mám jen pdf bez zdrojáků, tak tohle nejde.
    20.3.2008 12:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Ano dá. Stejně jako se dá editovat binárka :-)
    20.3.2008 12:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Dokonce snáze. Jen je potřeba mít příslušné nástroje.
    20.3.2008 12:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    No a? Co když to PDF bude vytvořené v nějaké aplikaci, kterou si někdo vyrobí na koleně pro svou vlastní potřebu a kterou ani nikam nešíří? K čemu vám pak bude "zdroják"? Co když bude ilustrační obrázek nakreslen ručně v GIMPu nebo jiném programu? Co je pak zdrojákem? Co když bude vytvořen třeba v 3D Studiu? K čemu vám bude "zdroják" bez té (komerční a docela drahé) aplikace?
    20.3.2008 12:17 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Viz definice. Zdroják je preferovaná forma pro dělání změn. Cílem GPL je změny v GPL díle příjemci maximálně umožnit. Pokud máte něco co nejde měnit, nemá to v GPL věci co pohledávat.
    20.3.2008 12:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Ano, napriklad aj v KOffice.
    20.3.2008 13:09 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvolnilo mikrokód pro všechna svá GPU
    Takže veškerá PDF dokumentace k GPL projektům musí být doplněna o původní zdroják?

    Jak jsem psal vyse - ne veskera dokumentace k GPL projektum, ale dokumentace, ktera je sama o sobe pod GPL.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.