Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantovou výměnu klíčů.
Jak na automatizaci deploymentu pomocí Capistrano 3 se můžete dočíst v článku od Jana Smitka "Capistrano 3: automatizovaný deployment Nette aplikací". Článek je zaměřen na deployment Nette aplikací, ale principy lze samozřejmě použít i jinde.
Tiskni
Sdílej:
Ale bylo – minimálně v době, kdy nahrazovalo živelně psané CGI skripty.
Já to taky osobně nepamatuji, začínal jsem někdy kolem PHP 4, ale sem tam jsem nějaké ty CGI skripty za život potkal.
Problém je, že pak pořádně nevíš, co je kde nasazené, co je verzované a jestli si nepřepisuješ nějakou užitečnou opravu a nezanášíš tam znovu nějakou chybu… A když se vyvíjí v týmu, tyhle problémy se ještě násobí.
(ale neříkám, že jsem takhle taky nevyvíjel
Tento typ editace přece nevylučuje verzování.
Můžeš to pak (nebo i před tím) ručně zaverzovat, ale nemáš nad tím pořádně kontrolu, je to velmi náchylné k chybám.
Správný postup je: vyvíjet, verzovat, vytvořit balíček, ten otestovat a pokud prošel testy, prohlásit ho za verzi k vydání (tzn. vydáváš přesně totéž, co je zaverzované a otestované, nemůže tam nic přebývat nebo chybět).
Trochu mi ty systémy - pustím příkaz, který natahá spoustu věcí z webu, o kterých nic netušímVýstižné… taky je mi tenhle přístup proti srsti.