Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Alice Wilkes rozebírá měnící se náhled zákazníků na korporace [v herním průmyslu] v době Internetu a zvláště sociálních sítí, a to především v kontextu nedávného incidentu týkajícího se Diabla 3. Zamýšlí se, jaký vliv bude mít tento kontroverzní krok na popularitu Blizzardu a jaký dopad na podobné události bude mít rozhodnutí Evropského soudu o prodeji „použitého“ softwaru.
Stručně k incidentu okolo Diabla 3 a Wine: Blizzard zablokoval účty některým hráčům používajícím Wine (na GNU/Linuxu, což oficiálně není podporováno), zdůvodnil to podváděním a následné vyjádření zástupce Blizzardu nebylo příliš informativní.
Tiskni
Sdílej:
Plus opět vyplula na světlo světa demence Blizzard fanboys (čtení toho vlákna na fóru vyžaduje hodně silný žaludek).Bingo, takovou koncentraci vygumovaných mozkoven na jednom místě jsem naposledy viděl tuším v parlamentu.
a jaký dopad na podobné události bude mít rozhodnutí Evropského soudu o prodeji „použitého“ softwaru.
Tipnu si: Dojde ke změně, nebude se prodávat licence k užití, ale právo k připojení do sítě, která autentikuje hráče. Software jako takový bude ke stažení zdarma, nebo ze služby podobné Steamu (nebo kombinace obého). Zákon bude obejit změnou licenčních podmínek a změnou prodávaného produktu. Právo přístupu do sítě bude pochopitelně z principu nepřenosné. Jinými slovy, ovlivní to licence pouze dosud prodané, nikoli ty, co na trh přijdou potom.
Uživatelé? Ti ať táhnout do cloudu ...
Mimochodem, taky jsem neodolal a koupil "právo k užití" na hry, které bez trvalého připojení nelze hrát (konkrétně Orange Box od Valve) ... dost smutný trend.