O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Alice Wilkes rozebírá měnící se náhled zákazníků na korporace [v herním průmyslu] v době Internetu a zvláště sociálních sítí, a to především v kontextu nedávného incidentu týkajícího se Diabla 3. Zamýšlí se, jaký vliv bude mít tento kontroverzní krok na popularitu Blizzardu a jaký dopad na podobné události bude mít rozhodnutí Evropského soudu o prodeji „použitého“ softwaru.
Stručně k incidentu okolo Diabla 3 a Wine: Blizzard zablokoval účty některým hráčům používajícím Wine (na GNU/Linuxu, což oficiálně není podporováno), zdůvodnil to podváděním a následné vyjádření zástupce Blizzardu nebylo příliš informativní.
Tiskni
Sdílej:
Plus opět vyplula na světlo světa demence Blizzard fanboys (čtení toho vlákna na fóru vyžaduje hodně silný žaludek).Bingo, takovou koncentraci vygumovaných mozkoven na jednom místě jsem naposledy viděl tuším v parlamentu.
a jaký dopad na podobné události bude mít rozhodnutí Evropského soudu o prodeji „použitého“ softwaru.
Tipnu si: Dojde ke změně, nebude se prodávat licence k užití, ale právo k připojení do sítě, která autentikuje hráče. Software jako takový bude ke stažení zdarma, nebo ze služby podobné Steamu (nebo kombinace obého). Zákon bude obejit změnou licenčních podmínek a změnou prodávaného produktu. Právo přístupu do sítě bude pochopitelně z principu nepřenosné. Jinými slovy, ovlivní to licence pouze dosud prodané, nikoli ty, co na trh přijdou potom.
Uživatelé? Ti ať táhnout do cloudu ... 
Mimochodem, taky jsem neodolal a koupil "právo k užití" na hry, které bez trvalého připojení nelze hrát (konkrétně Orange Box od Valve) ... dost smutný trend.